Kot pravi Urban Rozina, s podjetjem SPIN, ki je specializirano za izdelavo programske opreme za računovodske procese in obračunavanje dohodkov, poslovno sodelujejo že 30 let. »Ker se vsebinsko dopolnjujemo in si ne konkuriramo, je bil prevzem nekako logična poteza. Z vključitvijo njihove ekipe informatikov smo razširili nabor platform za digitalizacijo kadrovskih procesov in obračunavanja plač. Naše programske rešitve so tako odslej na voljo tudi na platformi Microsoft Dynamics 365 Business Central (nekdanji Navison, op. avt.).«
Odločitev za nakup podjetja Burdian, ki se prav tako že več kot 30 let ukvarja z razvojem programske opreme za obračun plač, pa je bila na drugi strani predvsem vsebinske narave. »Z njihovim programom želimo nadgraditi naš nabor rešitev in se uveljaviti tudi v segmentu podjetij, ki nimajo lastne računovodske službe in to dejavnost zanje opravljajo zunanji servisi.«
Gospod Rozina, koliko ste plačali za 100-odstotni lastniški delež v obeh podjetjih?
Ta podatek je poslovna skrivnost, zato ga ne morem razkriti.
Kako bo prevzem obeh podjetij vplival na nabor vaših rešitev?
Četrta pot je prepoznavna predvsem v segmentu upravljanja kadrov, registracije in evidence delovnega časa ter identifikacije kontrole dostopa. Vsi ti procesi skupaj s plačami sestavljajo celoto, kar omogoča uporabnikom uporabo enega sistema oziroma platforme za vse tri procese. S prevzemom obeh podjetij za obračunavanje plač smo vsebinsko opolnomočili naš obstoječi nabor rešitev na Oraclovi strežniški in podatkovni infrastrukturi, hkrati pa smo v ponudbo dodali vsebinsko podobne poslovne rešitve, ki delujejo na strežniški in podatkovni infrastrukturi Microsoft Dynamics 365 Business Central.
Vaša ponudba je torej sedaj precej bolj celovita, kar se tiče možnosti izbire strežniške in podatkovne infrastrukture.
Res je, naša ponudba je sedaj celovita. Četrta pot je tako postala edina programska hiša v Sloveniji, ki na skupni platformi digitalizira tri tako velike segmente poslovnih procesov. Vse te rešitve lahko implementiramo tako pri stranki – bodisi v okolju Oracle bodisi v MS Dynamics 365 BC – kot v oblaku. Posamezni sklop teh treh sistemov lahko deluje samostojno, lahko pa vsi delujejo kot povezana celota, pri čemer je mogoče postopno dograjevanje.
Kaj to pomeni za vaš položaj na trgu?
Trenutno obvladujemo okoli 60 odstotkov trga v segmentu največjih skupin podjetij in izvoznikov, ki mu pravimo tudi enterprise segment. Ko smo pred leti kompleksne rešitve poenostavili, jih postavili v oblak in jih začeli ponujati kot storitev, smo začeli pridobivati naročnike tudi v segmentu malih in srednje velikih podjetij. Vključitev plačnega sistema na skupno platformo skupaj s kadrovskim in registracijskim sistemom je zanimiva predvsem za enterprise segment, kjer se poslovne sisteme postavlja pri strankah oziroma on premise.
Zakaj?
Pri poslovnem sodelovanju s takšnimi strankami se je treba integrirati v njihov obstoječi strežniški sistem in podatkovno bazo. Prav tu je naša glavna pridobitev, v obstoječa okolja se veliko lažje integriramo, ker imamo rešitve pri dveh svetovnih ponudnikih, ki obvladujeta velik del enterprise segmenta na svetovni ravni.
To torej pomeni, da ste odstranili kar veliko oviro, ki vam je preprečevala vstop v podjetja z Microsoftovo infrastrukturo.
V praksi smo se velikokrat znašli v situaciji, ko je bila stranka pred dilemo, ali naj vlaga in vzdržuje strežniško in podatkovno infrastrukturo enega, dveh ali več ponudnikov. Sedaj, ko lahko ponudimo možnost izbire, da določena poslovna rešitev deluje v enem ali drugem okolju, je vse skupaj precej lažje. S prevzemom podjetja SPIN in njihovega poslovnega modela smo si odprli vrata za vstop v podjetja, ki imajo že od prej vzpostavljene sisteme na Microsoftovi platformi.
Kakšno je trenutno stanje na trgu kadrovskih, plačnih in računovodskih rešitvah?
Za vsemi slovenskimi ponudniki tovrstnih poslovnih rešitev je turbulentno leto, ko se je delovna zakonodaja zelo pogosto spreminjala. Mi smo naš sistem KADRIS 4 ažurno prilagajali vsem vladnim interventnim zakonom, vključno s trenutnim odlokom PCT, in vanj sproti vnašali funkcionalnosti, ki so omogočale evidentiranje dela in obračunavanje plač v skladu s hitro spreminjajočimi se razmerami in predpisi.
Kako lahko slovenska podjetja na tem področju tekmujete z večjimi tujimi ponudniki?
Slovenski ponudniki poslovnih rešitev, ki so vezane na lokalno zakonodajo, imamo kar veliko prednost pred globalnimi korporacijami. Razlog je preprost, dobro poznamo specifiko lokalne zakonodaje. Sami bomo po prevzemu podjetja SPIN lahko še bolj konkurenčni. Njihova oziroma sedaj naša rešitev Dynamic HRM deluje na strežniški infrastrukturi Microsoft Dynamics 365 Business Central, katere ključna prednost je prav ta, da omogoča lokalizacijo oziroma prilagoditev lokalni zakonodaji. Tako smo dobili produkt, ki nam omogoča resno tekmo s tujimi ponudniki.
Kaj prevzem pomeni za stranke podjetij Burdian in Spin?
Za stranke obeh podjetij vzpostavljamo skrbništvo, zaposlujemo nove sodelavce in računamo, da se bodo v nadaljevanju izvajale aktivnosti cross sellinga ali up-sellinga. Ker smo z nakupom razširili nabor platform za digitalizacijo kadrovskih procesov in obračunavanje plač, vidimo pri obstoječih in »kupljenih« strankah ogromno priložnosti za nove zgodbe.
Boste vse rešitve obeh prevzetih podjetij ponujali pod znamko Četrta pot ali boste obdržali znamke Burdiana in Spina?
Vse rešitve podjetji bomo s časom integrirali v poslovne procese podjetja Četrta pot. Stranke bodo glede na tehnične in vsebinske potrebe izbirale rešitve znotraj dveh platform oziroma blagovnih znamk – obstoječe KADRIS 4 in nove Dynamics HRM.
Načrtujete morda še kakšen prevzem?
Mogoče (smeh).
V slovenskem IT-ju je bilo zadnje čase precej prevzemov. Veliko so jih izpeljali tujci, manj pa je bilo prevzemov med slovenskimi podjetji. Kaj se bo po vaši oceni na tem področju dogajalo v bodoče, bodo slovenska podjetja uspela obstati na trgu ali si bodo morala poiskati tuje strateške partnerje?
Tendenca gre v smer en ponudnik, eno pogodbeno razmerje ter en sistem ali platforma rešitev. Prednosti tujih korporacij na tem delu so v vsebini, količini, tehnični infrastrukturi in predvsem svetovanju. Se pa hitro zatakne pri prilagoditvah in dopolnitvah. Trditev »po meri stranke« – oziroma prilagodljivost vsebinsko zelo dovršene rešitve specifičnim potrebam stranke – je po mojem mnenju lahko le domena lokalnih ponudnikov. Zato bodo slovenska podjetja ostala in se razvijala naprej. Zadnje čase opažam, da se slovenski ponudniki med seboj povezujejo in sklepajo strateška partnerstva, bodisi pod skupno blagovno znamko bodisi v obliki partnerstev na področjih, ki jih sami ne pokrivajo.
Kakšna je vaša vizija – boste zadržali domače lastništvo ali boste nekoč iskali strateškega tujega partnerja?
Naša vizija je predvsem razumeti potrebe strank in biti njihov strateški partner pri digitalizaciji kadrovskih, registracijsko-identifikacijskih in plačnih procesov. Lastništvo pa je stvar lastnikov in njihovih nadaljnjih odločitev. Lahko rečem le, da naše podjetje že 30 let posluje v enakem lastniškem razmerju, z isto davčno številko in istim sedežem družbe.
Kako ocenjujete letošnje poslovanje v primerjavi z lanskim?
S prevzemom podjetij smo oblikovali ekipo sto zaposlenih in ocenjujemo, da bomo ohranili dvoštevilčno rast glede na lansko leto.