Inšpektor

Kolesa tudi za tretjino dražja

Ljubljana, 21. 05. 2022 10.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Petra Čertanc Mavsar
Komentarji
40

Izropane trgovine, povpraševanje, ki presega ponudbo, dvig cen. K popularizaciji rekreativnega kolesarstva so zagotovo pripomogli naši kolesarski asi in vse večje zavedanje o pomenu zdravega načina življenja. V času epidemije pa smo doživeli pravo kolesarsko eksplozijo – v zadnjih dveh letih smo kupili za približno tretjino koles več kot po navadi. "Ljudje niso mogli potovati, niso kupovali novih avtomobilov, tako da so denar zapravljali za kolesa," pojasnjuje Tine Markovec iz kolesarskega servisa Bikehanic. "Poznalo se je, da so ljudje iz kleti potegnili stara kolesa, ki jih prej niso uporabljali, tako da so ta zaprašena kolesa začela prihajati na servis."

Priti do novega kolesa je danes tako rekoč misija nemogoče. "Vse skupaj je privedlo do tega, da je praktično 'norija' v trgovini poskušati dobiti kolo. Dobavni roki so dolgi in nezanesljivi. Vojna za kolesa je tako v tekmovalnem kot v rekreativnem športu," pravi Gorazd Penko, organizator kolesarskega maratona Franja.

Proizvajalci se soočajo z velikanskimi težavami, saj zaradi manjkajočih delov ne morejo sestaviti koles, pojasnjuje Maja Virnik, izvršna direktorica podjetja Proloco Trade, ki letno uvozi tudi do 15.000 koles. Največja proizvajalka koles v Evropski uniji je Portugalska, sledita ji Italija in Nemčija.

"Kolo, ki je prej stalo 2000 evrov, bo zdaj od 2300 do 2400. Otroško kolo, ki je bilo prej 300, bo zdaj kar 400," pojasnjuje. Povpraševanje je ogromno, pravi, zato se trudijo zagotoviti čim več koles, a zamude so še vedno velike. Na novo kolo lahko čakamo tudi več kot eno leto.

Slovenci manj kot pet odstotkov vseh poti opravimo s kolesom.  Kolesarili bi lahko bistveno več, opozarja predsednica Ljubljanske kolesarske mreže.
Slovenci manj kot pet odstotkov vseh poti opravimo s kolesom. Kolesarili bi lahko bistveno več, opozarja predsednica Ljubljanske kolesarske mreže. FOTO: Dreamstime

Prostočasna aktivnost ali prevozno sredstvo?

Slovenci manj kot pet odstotkov vseh poti opravimo s kolesom. Še vedno večino poti – kar tri četrtine – preživimo v avtomobilu kot vozniki ali sovozniki.  Čeprav se je Ljubljana na lestvici kolesarjem najprijaznejših mest na svetu uvrstila na 14. mesto, se v službo in iz nje s kolesom pelje le vsak šesti delavec, ki prebiva v Ljubljani ali njeni okolici.

Kolesarili bi lahko bistveno več, opozarja predsednica Ljubljanske kolesarske mreže, Lea Rikato Ružič. "Na Nizozemskem 40 odstotkov vseh potnikov pride do železniške postaje s kolesom, kar je neverjetno. Je pa tukaj potrebna hrbtenica in to je javni promet. Tukaj precej zaostajamo za nekaterimi državami," pravi.

Številna mesta so v zadnjih letih naredila velik preskok, tako z novimi kolesarskimi stezami kot s sistemom izposoje koles. A prostora za izboljšave je še veliko. Kolesarske poti niso sklenjene niti med občinami, kaj šele med regijami. Enako velja za kolesarski turizem in gorske kolesarske poti.

V Nemčiji pa medtem gradijo najdaljšo kolesarsko avtocesto na svetu. Dolga bo sto kilometrov, povezovala pa bo deset mest. S tem drznim projektom želijo s cest umakniti 50.000 avtomobilov dnevno.

V rubriki 24UR Inšpektor smo pod drobnogled vzeli kolesarsko infrastrukturo, ki je nujna, da se na kolo usede čim več prebivalcev, potrebna pa je tudi za uporabnike električnih koles, ki so doživela pravi razcvet, in skirojev, ki so preplavili naše ceste.  

 

Celoten prispevek si lahko ogledate na VOYO.

  • krovni2
  • PRALNI STROJ
  • SESALNIK
  • ČISTILEC
  • klima
  • tv
  • ura
  • skiro
  • kosilnica
  • krovni

KOMENTARJI (40)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Vinnur
20. 10. 2022 17.25
LJ -kolesarjem prijazno mesto.....ja seveda .Če imaš kripo se ne boš vozil dolgo oziroma ti ga bodo pajsnili kasneje kot dobrega ,pa ni važno s čim imaš priklenjeno.V SLO so svetovni prvaki pri kraji kraji koles-ice sprayi ,plazme, accu rezalke ipd. Promet pa-ko je jači taj tlači. Janko in Policija: LJ je varno mesto! Ha ha ha .Ropi ,tatvine ,posilstva na dnevnem redu ,samo prikrivajo se...Govorim iz lastnih izkušenj Jaz brez Poper spraya ne hodim v Lj ,niti podnevi -razmišljam pa o nabavi Škorpiona.Pomagaj si sam ,ker ti Policija ne bo.Slovenijo zemlja mog sna...
FoXnCa
04. 09. 2022 18.42
Kolo mora imeti vsaj 26", dotatne strešice ali "blatnike", luči za spredaj in zadaj pozicijsko.,...Tako lahko dosegate hitrost do 30 km/h. kupite jih Avstriji ali Nemčiji tam ljudi jemljejo resno in pošteno.,...
FoXnCa
04. 09. 2022 18.22
Letos je bilo res toplo za kolesarjenje, tudi ponoči: J"s mam kolo "-x500 pro" za pomoč na pedalih tako doseže 120 km z malo moje pomoči.,...Po še.,...
Butalivud
21. 08. 2022 08.43
Kolo je zakon. Bolj kot neurejenost kolesarskih površin je težava (glej ga zlomka - spet!) v nekulturi v prometu. Kolesarska steza ni poligon za testiranje spretnostne, ponavadi predvsem nevarne vožnje!!! Velik problem je zelo povečano število električnih skuterjev, koles in predvsem skuterjev 25kmh, ki imajo navedeno oznako seveda za “zakonsko zadovoljitev”. In vse to vozi (beri, drvi!) po kolesarskih stezah… Seveda krepko prehitro in velikokrat v napačno, kontra smer vožnje. Omejitev na kolesarski stezi je namreč 25 km/h!!!! Redarjev pa tako nikoli ni tam kjer bi bili zares potrebni. Pa srečno in predvsem strpno vožnjo vsem! Kolesarjem in “nekolesarjem”…
Butalivud
21. 08. 2022 08.48
.. “električnig skuterjev” … električnih skirojev(!)
Butalivud
21. 08. 2022 08.51
“električnig”.. električnih, seveda. Ja, “dolga” noč ima svoje posledice…Kolesarski-Zdravo!
periot22
22. 05. 2022 10.17
+2
Za začetek popravite luknjaste ceste in jih razširite ne da risete črte za kolesarje in s tem nevarno ozate ceste!
periot22
22. 05. 2022 10.14
+2
Primerjava Nizozemske s Slovenijo je brezmiselna! Tam imajo urejeni javni prevoz pri nas ni na podeželju nič od nič niti osnove kot je trgovina brez avtomobila na podeželju ne gre. Kolesarstvo pride v poštev samo v mestu ko je vse na dosegu!
Bevskbevsk
21. 05. 2022 20.19
+2
vojna v ukraini je kriva za vse večjo draginjo prej covid vedno najdejo ene izgovore da lahko dražijo
Minerva
21. 05. 2022 16.03
+7
Pri nas se hvalijo z narisanimi "kolesarskimi stezami" na obstoječih cestah. Pravih stez za kolesarje, ki so ločene od ceste, je pa bolj za vzorec- vsaj na kranjskem.
Uporabnik1543374
21. 05. 2022 15.49
+9
Sodelavcu so ukradli izpred službe že tri kolesa, cena vsakega cca 100 €, od takrat se vozi sam se z avtom in zadeva zaključena..
nature.com
21. 05. 2022 13.42
+8
Na dragih kolesih pa sami hohštaplerji in pozerji, ki bi bili radi rogliči in pogačarji z bierbauhom.
barjagula
21. 05. 2022 13.32
+3
Desničarjem prodam kolo oprano s curkom vodnega topa
St. Gallen
21. 05. 2022 13.10
-2
levi si res levi, ker ne znajo drugega kot z davki sluziti :-)
User300173
21. 05. 2022 12.46
+6
Cena koles v nebo? To je prosti trg in temu se je baje težko upreti. Naj država zniža davke ali kaj drugega? Kaj če bi to obrnili? Cene se brez nekega realnega stroška preveč povečajo, povpraševanje večje in to trgovci izkoristijo. Tu bi država morala sprejeti zakon, da bi cene regulirana z dvigom trošarine ali davka. Trgovec dvigne za 30%, država naj pristojbine ali davke za 60% in da vidimo, koliko boš prodal. Trgovci protestirati? Če trgovec lahko prosto nabije maržo, isto tako tudi država pristojbine ali davke. Temu bi lahko rekli reciprocnost ali prosto oblikovanje cen. Ceno oblikuje tudi država z davkom, kateri je sestavni del končne cene. Torej? Če ne gre zlepa, pa zgrda.
123soba
21. 05. 2022 12.36
+1
Vsi na kolo za zdravo telo. Avtomobile pa obdavčit in bo svet rešen...
daiči
21. 05. 2022 12.41
+8
sj avtomobili so že obdavčen, tapru plačš ddv k avto kupš, pol plačaš ddv k ga zavaruješ, pol plačaš cestnino k je ubistvu davk, plus ddv na to cestnino, pol pa plačuješ še ddv in razne prispevke pr benzu al pa dizlu, tko da avto je že dons en sam davk...
Apostol1
21. 05. 2022 11.28
+22
Verjamem , da je Ljubljana kolesarjem prijazna , le ko ga parkiraš , ga ne smeš izpustiti iz oči , ker potem se odpelje nekdo drug . Moji hčeri so v času študija v Ljubljani ukradli 4 kolesa , prvo je imelo še najvišjo vrednost , ostali trije so pa bili po 20 € in bog ne daj iti v Ljubljani gostilno na pivo , zunaj pa pustiti električno kolo . Drugače povedano Ljubljana je prijazno kolesarsko mesto , vsi imajo radi kolesa. Vemo pa tudi , da je triatlon pogruntala ena romska skupina tam nekje na Gorenjskem , ker na Bled so šli peš tam so plavali nazaj so pa prikolesarili.
daiči
21. 05. 2022 11.38
+7
Hja to da ti pa dons ukradejo glih katerokol kolo hočeš je pa kriv napredek človeštva. Namreč, dons je ni klučavnice k ti jo lopov s kolesa ne bo odžagal. U hofru al pa lidlu dons dobiš fleksarco/biax/kotno brusilko za 25€ + 15€ baterija za to mašinco, in znjo loh odbiješ ketno k drži sidro tankerja. Edina rešitev je da se po lublani furaš s kolesom z odpada. Druge ni. Včas si dal orenk klučavnco na kolo pa ti ga noben ni vkral.
daiči
21. 05. 2022 11.39
+7
Tko je k si reku, k ga parkiraš ga ne smeš spustit s predoči
MatejGa
21. 05. 2022 11.26
+10
Na vsakem koraku najdemo vojne dobičkarje , a ne ?
daiči
21. 05. 2022 11.12
+5
Kolesa niso nč draži, razn če jih kupujete pr slovenskih dragih privatnih štacunah, kao specializiranih. Pjte na net pa tam kupte, tazga ko ga hočete pa k vm je všeč, ne pa tazga k ti ga trgovc hoče prodat da se robe znebi. Pol pa še une fore pr nas, tazadn menjalnik deore XT ostalo pa čipšit vstopen šimano, s feltnam za 10e. Je pa res da kolesov v evropi ni. Težko je dobit kolo prave velikosti in tak k ti je všeč, k ga hočeš. Okvirji so v glavnem s tajvana, u korona krizi so pa še tajvanci mal počil, obenem se je pa povpraševanje povečal, k je blo javnmu sektorju doma dolgčas.
92ddt 1
21. 05. 2022 11.22
+3
So dražja so. Moj je dražji za 60 EUR. Bil je kupljen marca lansko leto za 200 EUR.
nekodnas
21. 05. 2022 11.09
+0
Baje bodo tovarno koles Rog znova oživili. Proizvajali bodo moška in ženska kolesa (s štango - model Janez in brez štange model Micka) edini problem je dobiti zadosti delovne sile, je pa sreča da konflikt v Ukrajini nima nikakršnega negativnega učinka na dobavo kolesarskih gum.
Vizi892
21. 05. 2022 11.07
+9
Spremljam te podražitve... Vse se draži, plače ostajo na istih nivojih že dlje časa. Ne vem kako bodo nekateri zmogli, če so že prej iz meseca v mesec živeli.
prašek
21. 05. 2022 11.08
+0
prašek
21. 05. 2022 11.06
+6
Pa ravno sedaj, ko bodo naši desni kupovali kolesa za proteste ........ To je strašanska krivica 😘😘