Gospodarstvo

Pod eno streho Fiat, Peugeot, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Jeep, Lancia, Opel ...

Pariz/Rim, 18. 12. 2019 13.27 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min

Francoski in italijanski avtomobilski proizvajalec PSA Peugeot Citroen in Fiat Chrysler Automobiles sta podpisala dogovor o združitvi. S tem bo nastala četrta največja avtomobilska družba na svetu. Združena družba bo zaposlovala več kot 400.000 delavcev. Letno naj bi prodala 8,7 milijona avtomobilov. Skupni prihodki naj bi na letni ravni nanesli 170 milijard evrov.

Z združitvijo bo nastala četrta največja avtomobilska družba na svetu.
Z združitvijo bo nastala četrta največja avtomobilska družba na svetu. FOTO: Shutterstock

Kot je razvidno iz izjave, je dogovor zavezujoč, PSA in Fiat pa bosta imela v združenem podjetju vsak polovični delež. S poslom bo ustvarjena sinergija v višini 3,7 milijarde evrov, pri čemer naj ne bi zaprli nobene tovarne.

Združena družba bo zaposlovala več kot 400.000 delavcev. Letno naj bi prodala 8,7 milijona avtomobilov blagovnih znamk Fiat, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, DS, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot in Vauxhall. Skupni prihodki naj bi na letni ravni nanesli 170 milijard evrov.

V obeh podjetjih so prepričani, da jim bodo njihovi vodstvo, viri in zmožnosti omogočili, da bodo "v ospredju nove ere vzdržne mobilnosti". Prvi mož Fiata John Elkann bo predsednik, prvi mož PSA Carlos Tavares pa izvršni direktor nove družbe.

Sedež bo na Nizozemskem, podjetje pa bo še naprej kotiralo na borzah v Parizu, Milanu in New Yorku.

Kot omenjeno, bo z združitvijo nastal četrti največji avtomobilski proizvajalec na svetu – večji bodo le nemški Volkswagen, tristransko zavezništvo avtomobilskih proizvajalcev Renault, Nissan in Mitsubishi Motors ter japonska Toyota.

Združitev morajo potrditi še regulatorji, po načrtih pa bo zaključena v 12 do 15 mesecih.

Fiat je letos sicer najprej sprožil pogovore za združitev s francoskim avtomobilskim velikanom Renault, a se je junija, predvsem zaradi zadržkov francoske vlade, tem načrtom odpovedal.

  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (215)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

murglpal?ek
24. 12. 2019 12.40
vse je boljše od VAG grupe................
nikhrast
19. 12. 2019 17.12
+0
Avto industrija gre skozi velike muke, podjetja se združujejo, stare tovarne se zapirajo, nove odpirajo, elektrika vedno bolj pomembna... V Kanadi se zapira GM tovarna zunaj Toronta, skoraj 3000 delavcev odpuččenih, v Detroitu pa Ford investira več kot $4 milijarde v tovarno. Bicikel je zakon, posebno če si starejši. Vidim pa vedno več biciklov z baterijami, o tem bi morali imeti kakšne debate.
ni_mi_vse_eno
22. 12. 2019 19.21
-1
Elektrika nikoli ne bo prevladovala. Baterija po 5 tih letih crkne, cena nove je na cena novega vozila. Ekonomsko, okoljsko in energetsko neučinkovito. Bo pa ostal delež okoli 10-20%. Za šiht in nazaj, 100 km max na dan.
Gorazd Petek
18. 12. 2019 21.29
+1
In še ena sramota za EU avto velikane-Truck of the Year je postal Ford iz Turčije z Cummings motorji,ki jih ima zadnja generacija 6 cil. Scanij iz Wag koncerna.
motorist_mb
18. 12. 2019 21.27
-2
Skoz vozim Italijane ker dizajn mi pred kvaliteto da duca sploh ne omenjam ki svetlobno leto pred ostalimi!
Vridraivardo
18. 12. 2019 21.34
-1
Gorazd Petek
18. 12. 2019 21.25
+1
Samo nekaj-Nemec ni nikoli in NIKOLI znal naredit avta ampak mašino. In sedaj še nekaj vse do 2.2 l pri Mercedesu je Renault po novem še Volvo Geely in še nekaj-Iveco je zakon za Mercedes motorje,ki to NISO ampak DETROIT DIESEL R motorji-za tovornjake-bivši GM.
Vridraivardo
18. 12. 2019 21.34
Smartbtm
18. 12. 2019 21.18
+2
če ne bi imel zahtevo po velikem prostoru zaradi otrok bi trenutno kupil novo Giulio Quadrifoglio. Imel sem jo par dni na izposoji, avto tako dober, boljši mi je kot M3, v race mode sem driftal in ta zvok NOROOOO, dizajn avta, položaj noter, sedeži, karbon, usnje, kapo dol. Po dolgem dolgem času sem tako užival, da ne morem opisat. Kot mulec, ko sem prvič prešaltal iz MZ, Jawe na GPZ, pa potem na Ninjo...
ni_mi_vse_eno
18. 12. 2019 21.08
+8
hehe fiat je zakon. Fiat punto, 4 000 dal, menjal olje in filter in je dočakal polnoletnost, potem se pa začel puntat, sem ga pa poslal od bajte. Adolescenca pač. :)
Gorazd Petek
18. 12. 2019 21.04
+5
Samo nekaj v pojasnilo in razmislek;euro6 diesel je škartod karta nič od niča-to vam bo povedal vsak pošten enako je z E kripami,ki imajo garancijo na baterijeX let ampak težava je ,da so baterije potrošni materijal kot zavorne ploščice.IA_IA_IA _IA.
detect
18. 12. 2019 21.04
+1
elektronika je kar uredu,samo ko pa začne nagajat pa postane zelo drago.
Wahl
18. 12. 2019 21.02
+2
Novodobna Citroenova premijska znamka DS je sramota za prvotno legendarno serijo. Pomoje čisto zgrešeno, DS-ka je bila modularni proizvodnji in tehnični unikum, kasnejši hidravličarji enako, si se peljal kot grof. Novi modeli so en pofl.
BobbyP
18. 12. 2019 20.53
+2
Faliranci pod isto streho. 😂
Vridraivardo
18. 12. 2019 20.50
-2
Audi at diesel bmw 5 alfa 159 pa se Mercedes a in europe klasa jajca
Vridraivardo
18. 12. 2019 20.49
+13
Ne vem ampak ta star punto 1.1 je bil res stroj,neunicljiv .pa je bil ful najcenejši moj avto.hud je bil z nami koncu 360 t.km,brez servisov 200t.vse je relativno
Wahl
18. 12. 2019 21.06
+9
Fire motorji so bili preprosti in praktično neuničljivi, zakon, samo zakuhati ti ni smel, je hitro zvilo glavo. Vsak pek je znal naštelati ventile, zamenjati zobati jermen, tudi če se je ta strgal se bati in ventili niso srečali, tako ni bilo nobene škode.
Reallife
18. 12. 2019 20.47
+1
Gremo še varovanja okolja.. Oni bi pa prodali 8,7 milijona avtov na leto.. Greta kje si?
Smartbtm
18. 12. 2019 20.34
+12
ne bom pisal o teh znamkah, ampak je žalostno, da se na vitalnih delih tako drastično varčuje, kot na primer, ojnica in velikost ležajev in potem s visoko kompresijo v majhnem dizelskem motorju bo prej ali slej šli ležaji po gobe. Ali pa glava, blok itd. tako malo materiala med steno in kanali, tesnilo in glava bo prej ali slej nekaj šlo in bo potem potrebno glavo brusit in novo tesnilo....kolega je vodja servisa in pokaže in razlaga kakšne težave imajo zaradi varčevanja.
janez653
18. 12. 2019 20.59
-2
ni_mi_vse_eno
18. 12. 2019 21.03
+3
golf 2 dela še vedno brez garancije, pa že več kot pol miljona kilometrov.
Wahl
18. 12. 2019 21.27
+7
Imaš garancijo in upaš, da nič ne crkne iz preprostega razloga, ker se na tvojem avtu učijo, če prej te pa poskušajo skenslat, da je vse normalno. Kar se pa materialov tiče je pa točno tako kot je napisal Smartbtm, eno samo šparanje, cene nadomestnih delov pa zlatarske.
Smartbtm
18. 12. 2019 20.27
+5
ja itak, kvaliteta še bo bolj padla, štanca se cenen material, čim manj stroškov, pa malo nove elektronike, ki je itak skoraj zastonj pa potem izgleda ful šmensi in to skropucalo se potem proda za lep denar.
bandit1
18. 12. 2019 19.45
+10
Sedaj ste navalili na to povezavo. Pa poglejte koncern WV, od Škode, Seata…..Znanec je kupil novega premium x avto nemški za lep kup denarja. Avto je star 1 leto bil je na vseh možnih servisih, neprestano nekaj. Stari iste znamke star 5 let pa mu je služil kot urca. Odkrito je povedal da mu je žal zakaj je menjal.
janez653
18. 12. 2019 19.49
-1
bandit1
18. 12. 2019 19.54
+7
Ja se vozi od servisa do servisa in jim je ma ter vsem, še najbolj je pa jezen nase ker je menjal starega za novega.
janez653
18. 12. 2019 20.06
+0
kupiš boljšo znamko pa oni pridejo avto iskat če je kaj narobe in dajo drugega, dokler tvoj ni poštiman ;)
detect
18. 12. 2019 21.02
+2
ni_mi_vse_eno
18. 12. 2019 21.05
+0
Ful je dober. Kupiš nov električni skiro in manj porabi od avta, registracija odpade, le ko dežuje si moker. :)
detect
18. 12. 2019 19.41
+7
stoenka je zakon.si ga lahko sam popravljal.
janez653
18. 12. 2019 19.49
-1
Smartbtm
18. 12. 2019 21.23
+2
160.000 km v mojih rokah, brez problemov. Kupil sem novo, tako grdo zeleno barvo, ampak ta barva je bila takoj na voljo, čakat se mi pa ni dalo. Motor BP.
procesoid
18. 12. 2019 19.37
+27
Ste si jih že pomerili in kdo ima daljšega? Je kup preplačanega pleha vaša življenjska vizija in vse, kar premorete? Pleh je daleč najslabša naložba, ki v povprečju 23,5 ur stoji parkiran pred hišo (če jo imaš, imata tvoja starša). Najbolj so mi smešni in usmiljenja vredni tisti, ki v pleh vložijo celo premoženje (celo na puf), da ga lahko ogledujejo parkiranega 23,5 ur na dan. Poznam nekoga, ki ima vedno avto višjega cenovnega razreda, najeto garsonjero pa tako in tako opremljeno, da imata moja psa bolj zrihtane bokse... A kaj češ, vsakemu svoje...
janez653
18. 12. 2019 19.50
+10
Smartbtm
20. 12. 2019 08.38
+1
kolikor laufam naokoli, mislim da res izstopamo v tej smeri. Tudi jaz poznam ogromno primerov, v avto več denarja kot v streho pod glavo.
Malo_sutra
18. 12. 2019 19.36
+0
Dotaknili smo dno ko se tukaj lastniki korejskih in japonskih avtov napenjajo proti nemcem haha svaka cast na samozavesti... nemorem verjet, meni je nerodno se za vas.
Vridraivardo
18. 12. 2019 20.41
+6
Japonci imajo vsaj 2 znamki ki potopita ,vse evropske gaj be v bistvu 3 pa Britanci so tudi močni ful.nemci so bolj tko za folka, Italijani imajo pa tudi močne legendarne.
Vridraivardo
18. 12. 2019 20.42
-2
Slabi, Mercedes in Porsche vsa čast, to je pa tudi vse
Vridraivardo
18. 12. 2019 20.43
-1