Umazane igre Nove24TV

Janševa televizija namenila 40.000 evrov za blatenje Roberta Goloba

Žiga Kariž
3. 5. 2022, 09.28
Posodobljeno: 3. 5. 2022, 10.59
Deli članek:

Za kampanjo, v kateri so hvalili vlado Janeza Janše in napadali njenega izzivalca Roberta Goloba, so šle ogromne vsote denarja. Kdo je plačal končni račun?

Facebook
Nova24TV je sponzorirala oglase za blatenje Roberta Goloba.

Nova24TV, ki jo obvladujejo madžarski prijatelji SDS, financira pa predvsem Telekom Slovenije, je pred volitvami za diskreditacijo prvaka Gibanja Svoboda in najverjetnejšega mandatarja za sestavo nove vlade Roberta Goloba samo na družbenem omrežju Facebook porabila 40.000 evrov. To razkriva poročilo o porabi slovenskih oglaševalcev na Facebooku, ki jih zaradi transparentnosti delovanja objavlja ameriški velikan. Iz njega je razvidno, kdo je v zadnjih 30 dneh porabil največ denarja za oglase o volitvah in drugih političnih vprašanjih. Z velikim naskokom je na prvem mestu propagandni aparat največje vladne stranke, ki se kljub astronomskim vložkom v kampanjo, s katero je na vsakem koraku nagovarjala volivce, seli v opozicijo.

Kršenje predvolilne zakonodaje?

Ti podatki dodatno potrjujejo očitke, da so v SDS in strankarskih medijih grobo kršili predvolilno zakonodajo. Po tej so volilna kampanja vse politične oglaševalske vsebine in druge oblike politične propagande, ki se izvajajo v obdobju 30 dni pred volitvami, njihov namen pa je vplivati na odločanje volivcev. Kampanja je finančno omejena, porabljena sredstva pa so pod drobnogledom računskega sodišča. Če je vlada Janeza Janše brez sramu porabljala davkoplačevalski denar za poveličevanje svojih dosežkov, so »umazano delo« opravili mediji SDS. Z manipulacijami in lažmi so poskušali očrniti svojega največjega nasprotnika.

Ker jih gleda in bere premalo ljudi, so si pomagali z denarjem

Tako so na Nova24TV v treh dneh pred parlamentarnimi volitvami, torej od četrtka do sobote, ko je že začel veljati volilni molk, na omrežju Facebook sponzorirali videoposnetek, katerega glavno sporočilo je bilo: »Golob vam bo znižal plače. Izbira je vaša.« Za njegovo promocijo so porabili med 700 in 800 evri, s čimer so si »kupili« od 150 do 175 tisoč prikazov. Tolikokrat se je ta oglas prikazal aktivnim slovenskim uporabnikom Facebooka. Teh je po zadnjih podatkih agencije Valicon okoli 800 tisoč.

Na Nova24TV so se odločili, da bodo bolj agresivno nagovarjali prebivalce podravske in savinjske regije.

Na Nova24TV so se odločili, da bodo bolj agresivno nagovarjali prebivalce podravske in savinjske regije. Gre za območja Slovenije, kjer na parlamentarnih volitvah običajno zmaguje SDS, zato je stranka na ta način poskušala mobilizirati svoje privržence. Hkrati so mesečni dohodki prebivalcev teh regij v povprečju nižji kot v osrednji in zahodni Sloveniji, zato bi bili lahko še bolj občutljivi na napovedi o zniževanju plač.

Facebook
Nova24TV je plačevala za širjenje neresničnih novic.

Bogastvo za diskreditacijo

6000 evrov je namenila Nova24TV za širjenje lažnive zgodbe o gotovini s Kosova prek Facebooka.

Glavnino denarja je Nova 24TV usmerila v diskreditacije in napade na Goloba:

– več kot šest tisoč evrov je porabila v zameno za 500 do 600 tisoč prikazov članka o domnevni aferi o gotovini, ki naj bi jo kosovski veleposlanik na Hrvaškem Martin Berishaj nosil Golobu. Pozneje se je izkazalo, da je šlo za izmišljeno zgodbo.

– več kot štiri tisoč evrov je šlo za 350 do 400 tisoč prikazov članka o domnevnem bančnem računu, ki naj bi ga imel Golob v Romuniji. Tudi ta zgodba se je izkazala za neresnično.

– več kot tisoč evrov je dala za 125 do 150 tisoč prikazov članka o tem, da naj bi »Golob napovedal maščevanje delavcem po volitvah z zniževanjem plač!«

– od 700 do 800 evrov je porabila za 200 do 250 tisoč prikazov članka o poslih in domnevnih Golobovih provizijah v Bosni in Hercegovini. Toda pri tem so se sklicevali na videoposnetek iz leta 2009, v katerem se dva poslovneža iz te države dogovarjata o lastniškem deležu slovenskega podjetja Istrabenz Gorenje, ki ga je takrat vodil Golob, pri skupnem projektu hidroelektrarn na reki Neretvi.

Večino teh »afer« je v tednu pred volitvami objavila televizija Planet TV, ki je prav tako v madžarski lasti in ji je bila v interesu ohranitev Janševe vlade na oblasti. Toda zaradi slabe gledanosti in nizke kredibilnosti so si provladni mediji pomagali s promocijo na Facebooku in poskušali vest o Golobovih domnevnih aferah spraviti do volivcev. Pri njihovem prepričevanju očitno niso bili pretirano uspešni.

facebook
Nova 24TV je za oglas, s katerim je želela očrniti Roberta Goloba, uporabila kar posnetke konkurenčne televizije.

Večina strank si toliko denarja ni mogla privoščiti

Velike vsote denarja so na Nova24TV dali tudi za širjenje dobrega glasu o vladi Janeza Janše. Tako so za promocijo članka, v katerem predsednik Kluba slovenskih podjetnikov (SBC) Joc Pečečnik razlaga, da je »Slovenija v vrhunski kondiciji« in da je »ta vlada za podjetja naredila veliko«, porabili več kot dva tisoč evrov. S tem so si »kupili« od 300 do 350 tisoč prikazov na Facebooku.

Več kot tri tisoč evrov so namenili za prav toliko prikazov članka, v katerem nastopajo »ugledni pravniki« Ernest Petrič, Tone Jerovšek, Miha Pogačnik in Peter Jambrek, odhajajočo vlado pa označujejo za »zgodbo o uspehu«. Petrič je sicer kandidiral na listi Povežimo Slovenijo, enega od satelitov SDS, Pogačnik je v času te vlade vodil vladno zakonodajno-pravno službo, Jambrek pa je dolgoletni ideolog slovenske desnice, ki mu je odhajajoča Janševa vlada pomagala pri urejanju financiranja njegovih zasebnih fakultet.

Sredstva, ki jih je samo na omrežju Facebook porabila Nova24TV, so nepredstavljiva za večino političnih strank, ki so se potegovale za mesta v državnem zboru. Poleg tega je Nova24TV proti Golobu več tednov vodila tudi negativno kampanjo na najpriljubljenejšem slovenskem spletnem iskalniku Google. Tam je zakupila ime Roberta Goloba in njegove stranke, s tem pa ljudi, ki so iskali informacije o njem, vodila na svojo spletno stran, na kateri jim je ponudila zbirko domnevnih afer.

Telekom prikrito financira strankarsko televizijo SDS

STA
Velik del finančnih sredstev za delovanje Nova24TV zagotavlja Telekom Slovenije, ki ga vodi Cvetko Sršen, nekdanji kandidat SDS za župana Krškega.

Samo za to so na Nova24TV namenili večino svojega mesečnega proračuna, če ne celo več. Delovanje portala po zadnjih podatkih stane dobrih 50 tisoč evrov na mesec. Za primerjavo, celotna kampanja Liste Marjana Šarca (LMŠ) pred parlamentarnimi volitvami leta 2018, po katerih je sestavila vlado, je stala 105.000 evrov. Zakaj so na Nova24TV za zakupe na Facebooku porabili toliko denarja? Ker je njeno financiranje tesno vezano na usodo Janševe vlade.

Kot smo pred časom razkrili, so pred letom 2020 delovanje tako televizije kot spletnega portala podpirala podjetja iz kroga madžarskega premierja Viktorja Orbana, tesnega Janševega političnega zaveznika. Nakazila so bila uradno »pokrita« z računi za oglaševanje, ki jih izstavlja Nova24TV, podpisoval pa jih je tudi aktualni minister za notranje zadeve Aleš Hojs. Njihov ekonomski temelj je močno vprašljiv, saj oglaševalci ne poslujejo na slovenskem trgu.

Ko je prišlo do zamenjave vlade, so strankarski mediji dobili novega glavnega financerja. To je postal Telekom Slovenije, ki ga vodi Cvetko Sršen, nekdanji kandidat SDS za župana Krškega. Kot smo poročali, Telekom za predvajanje obeh televizijskih programov Nova24TV v shemi, ki jo prodaja naročnikom, mesečno plačuje nesorazmerno visoko nadomestilo, ki ga po naših podatkih nikakor ni mogoče upravičiti s kriteriji gledanosti. Družbi Nova24TV za predvajanje njenih programov plačuje nekajkrat več kot njegovi tekmeci na trgu. Ta denar se je nato posredno porabljal tudi za kampanjo pred nedavnimi volitvami.