Tujina

Kako je izginil največji jugoslovanski tanker?

Reka, 08. 09. 2020 19.25 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Mirko Vorkapić
Komentarji
94

"Krstim te, Berge Istra," je ob predaji v uporabo velikega tankerja z nosilnostjo 227.500 DWT leta 1972 dejala Jovanka Broz. Štiri leta kasneje je ladja skrivnostno izginila med plovbo v bližini otoka Mindanao na Filipinih. Ladja je tovorila železovo rudo iz Brazilije na Japonsko. 30 ljudi je umrlo, dva mornarja pa so rešili japonski ribiči.

Nesreča 314-metrskega tankerja Berge Istra je zagotovo ena večjih pomorskih nesreč, povezanih s SFRJ. Nenavadno izginotje pa je v Jugoslaviji spodbudilo številna ugibanja in teorije zarote.

Tanker Berge Istra je bil sicer v lasti norveške družbe Sig. Bergesen d.y., registriran pa je bil v Liberiji. Tanker je pripadal razredu kombiniranih ladij za prevoz nafte, razsutega tovora in rude. Hkrati je bil tudi največji v seriji štirih tankerjev, ki so jih zgradili v Uljaniku. Sestrske ladje so nosile ime Berge Adria, Berge Brioni in Berge Vanga. 

Botra ladje, Jovanka Broz.
Botra ladje, Jovanka Broz. FOTO: Youtube

Tanker je odplul iz pristanišča Tubaraoa v Braziliji. Prevažal je železovo rudo na Japonsko. Nenadoma pa je v Tihem oceanu, v bližini otoka Mindanao, utihnil njegov signal. Teden dni kasneje, 7. januarja 1976, so razglasili izginotje ladje, stekla je iskalna akcija, ki ni obrodila sadov. Izginotje je povzročilo velik odziv v jugoslovanskih medijih, pojavile pa so se tudi številne špekulacije. 

Umrlo je 30 članov posadke, preživela pa sta le 41-letna Španca Barreto Leon in 39-letni Epifanio Lopez, ki ju je skoraj povsem onemogla 20. januarja na odprtem morju našla japonska ribiška ladja, štiri dni po tem, ko so uradno prekinili obsežno iskalno akcijo. Brodolomca sta na splavu preživela 20 dni z minimalnimi zalogami vode in hrane v pločevinkah. 

Vse do trenutka, ko so preživela člana posadke našli japonski ribiči, je večina domače javnosti verjela, da so ladjo ugrabili pirati. Lokacija izginotja ladje je bila namreč znotraj območja, kjer so bili aktivni pirati. Spet drugi so ugibali, da je ladjo uničila neeksplodirana podvodna mina iz druge svetovne vojne ali ponesreči izstreljeni torpedo oziroma raketa. Španca pa sta razkrila, da je na ladji prišlo do eksplozije.

Leon in Lopez sta imela srečo, ker sta se v času eksplozije nahajala na premcu ladje. Najprej sta zaslišala močno eksplozijo, nato pa še dve šibkejši, ki sta prelomili ladjo. Tanker je hitro začel toniti. Eden od preživelih se je nato hitro prijel za splav, drugi pa je priplaval do splava, na katerega ga je nato potegnil tovariš. 

Nato so se začela nova ugibanja. Najbolj popularna je bila teorija, da so eksplozijo povzročili ostanki nafte v tovornem prostoru, ki je bil napolnjen z železovo rudo. Direktor norveškega podjetja je sicer ves čas trdil, da je bil tanker žrtev izbruha podvodnega vulkana. Ob tem pa se je nato v Jugoslaviji govorilo, da je podjetje samo potopilo tanker, saj si je obetalo visoke zavarovalne premije. To sta sicer uradno zanikali tako Norveška kot Jugoslavija, pa tudi različni strokovnjaki. 

Berge Istra med plovbo
Berge Istra med plovbo FOTO: Youtube

Glavni projektant ladje Mladen Klasić je zavrnil trditve, da je bila težava v dizajnu ladje. Povedal je, da je bil razlog za tragedijo varjenje na palubi ladje. Njegova predvidevanja sta potrdila tudi španska člana posadke, ki sta povedala, da je v trenutku eksplozije nekdo varil na palubi. Prvi kapitan ladje je sicer prepovedal varjenje med plovbo, vendar je krmilo v Braziliji prevzel drugi kapitan, ki pa očitno ni bil tako dosleden. Nedoslednost ga je stala življenja, na dno Tihega ocena pa je s seboj potegnil še 29 ljudi.

Dogodek pa očitno ni služil kot resen opomnik kapitanu sestrske ladje Berge Vanga, ki je izginila 29. oktobra 1979, prav tako na relaciji Brazilija–Japonska. Natančen vzrok nesreče ni znan, verjetno so eksplozijo povzročili ostanki nafte. Umrlo je 40 oseb. Po teh dveh nesrečah niso več gradili podobnih ladij in nafte niso nikoli prevažali skupaj z rudo.

Na nedavnem filmskem festivalu v Pulju so predvajali tudi dokumentarni film z naslovom Berge Istra, avtorjev Zorana Angeleskega in Dražena Majića. Film temelji na doslej še nevidenih arhivskih posnetkih, izjavah vpletenih ter tudi na usodi drugega tankerja Berge Vanga.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (94)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

rockon
09. 09. 2020 11.31
+2
Zanimivo, prvič sem slišal o teh ladjah. Moram pogledat film
Portolonca
09. 09. 2020 10.36
-11
Jugoslavija je bila ena med največjimi ŠVERCERJI orožja, ni, da ni kaj ni švercal LJUBLJANSKI SMELT...ko so jih pogruntali so jim potopili ladjo tako pač je, vsi so to počeli samo Juga ni imela Flote za zaščito..Druga teroristična dejanja UDBE -GINE in vodij navijačev vojaškega kluba so bila bolj sposrna, kot recimo Slovenska diverzantska Akcija v Avszri, potem pa so znprstom kazali na sosede..
pravisprehajalec
09. 09. 2020 10.43
-4
Ja, zna biti nekaj na tem. Spomnim se, da so otroci po slovenskih šolah morali kupovati nalepke za Vietnamske pa Angolske otroke, dobili so pa Vietnamci pa Angolci kalašnikovke iz tega naslova. Nekako je bilo treba robo dostaviti. "Železo", ha, ha, ha...
proofreader
09. 09. 2020 09.52
+0
Tanker je vozil železno rudo? V tekoči obliki ali kako?
proofreader
09. 09. 2020 09.56
+6
sagesse
09. 09. 2020 09.41
+13
Kakorkoli je ta koalicija strank izredno uspešna.6 milijard so dali za ljudi in ne za nasedle naložbe tipa teš 6 in podobnih zgrešenih projektov,kjer so si posamezniki napolnili žepe.Slovenci se večinoma ukrepov držimo,razen par posameznikov,kateri pametujejo,toda vsaka družba ima cc 10 % norcev.Gospodarstvo dela,bencin je po 1 eu in tudi javni sektor dobiva plače.Slovenijo je v 2 mesecih obiskalo več predstavnikov jedrnih evropskih držav kot pred tem 10 let levih vlad.Nikoli pa ne bo nobena vlada po volji vsem,kar je prav,naj se jih kontrolira in jeb... zato so tam..... Janša je z ekipo zrihtal kar nekaj denarja iz eu,bodo pa vedno problemi,ker ne znamo zajeziti korupcije,zaradi naše balkanske miselnosti--jaz bi tudi če bi lahko.Zakaj na švedskem nek jqavni uslužbenec niti pomisli ne,da bi kaj ukradel,pri nas pa.....saj vidite sami.Projekt 2 tir-po čisti logiki.Luka kope je imela v najboljšem letu 27 milijonov dobička in sedaj bi za luko koper delali še en tir za 1,4 milijarde?? ekonomsko neupravičeno in projekt se ne bo izplačal v 100 letih.Naj si ga zgradijo sami,če je tako pomemben--to pa ne---bodo pa razni petriči zaslužili.... Raje naj znižajo davke,naredijo stimulativno okolje za podjetja in tuje investicije,vsaj poskušajo zajeziti korupcijo v zdravstvu...obsoditi vse tajkune in jim pobrati vse premoženje in spraviti v red sodišča.Pavčku ,viator-vektor so pred dnevi na sodišču odpisali 200 milijonski kredit,brez zaplembe premoženja.Kaj ima veze ali je lev ali desen... po taki odločitvi sodišča bi morali kolesarji pritisniti na sodišče.Kolesarjem bi se morali pridružiti tudi rumeni jopiči in potem bi se morda kaj spremenilo---tako pa vsak na svojem bregu........kar je vrhunsko za vse lopove v tej državi.....
knap11
09. 09. 2020 09.52
+12
sagesse... odlično si napisal in skoraj v celoti se strinjam s tabo, le to mi ni jasno, kje je pristalo tistih silnih 6 milijard, ki jih je baje dala ta koalicija, da jaz tega nisem občutil.
sagesse
09. 09. 2020 11.08
-2
Skoraj vsi zaposleni so bili doma 2 meseca,večina sp-jev,dobili so penzionisti,študentje.........da ne govorim o gospodarskih spodbudah v revozu,helli itd....
nikhrast
09. 09. 2020 16.27
+0
Gepard007
31. 12. 2021 21.58
+2
Ja res je dobili so ampak to ni bila pomoč ampak POSOJILO, ki ga bo treba vrnit. Kar naj ti kakšen gostilničar pove. Tolk o tem kolk so "dobili."
supergigi
09. 09. 2020 09.28
+8
Ma kakšna 3. velesila sveta, kar 1. smo bili lol.
VAREN
09. 09. 2020 09.35
+18
Do Juge se je lepo vedla tako Amerika kot Rusija. Ne eden ne drugi se niso upali zamerit Jugi.
pravisprehajalec
09. 09. 2020 09.38
-10
Varan, četrvrti najjači, jih pa premaga lovsko društvo iz Slovenije, kot danes vedo povedati v Srbiji.
VAREN
09. 09. 2020 09.44
+8
PS ti se kar tolaži. Leta 1999 je Srbska, bivša Jugo vojska, sklatila Ameriška nevidna bombnika, pa tudi njihovi F-16 so padali. Ti revček pa živi v svojih zablojenih sanjah še naprej.
pravisprehajalec
09. 09. 2020 10.00
-4
Varančić, ha, ha. Nismo vedeli da je nevidljiv. Sklatil ga je madžarski rezervist iz Vojvodine, po slepem nažiganju v nebo. F16 je pa eden res padel v Bosni nekaj let prej. Drugih ni bilo.
SenecaLucius
09. 09. 2020 10.02
+3
Zakaj bi se pa zamerili Jugi? Ko so na zahodu prenehali dajati denarno pomoč in kredite se je zaradi kadrovsko prenasičenega in zato povsem nekonkurenčnega gospodarstva itak sama sesula in sredi 80-tih bankrotirala! Če pa ne bi šlo na “začasno” delo v tujino preko 2 milijona državljanov pa se bi to zgodilo že prej!
Misija1
09. 09. 2020 11.26
+4
Zelo lepo pravilno napisan komentar. Juga je delovala, dokler je zahod to dovolil oziroma za to imel interes - dokler je tja predvsem amerika tiščala enormne zneske. Razpad Juge se je praktično začel tik za razpadom Sovjetske Zveze, ko je ZDA začela zmanjševati denarno pomoč Jugi, saj Juge enostavno ni več potrebovala kot zaveznico pred Sovjeti. Potem pa se je Juga še par let umetno držala navzgor z rezervami, ki jih je imela. Lahko nekateri govorijo, kako lepo je bilo takrat. Ampak dejstvo je, da je bilo le zato, ker je tako želel zahod, ki je bil največji sponzor celotni Jugi. Drugače pa je bila Jugoslovanska vojska 4 največja, ampak ne na Svetu, pač pa v Evropi. In še to po količini vojakov, ne pa mehanizaciji, opremi in vojaški udarni moči. Tudi to so gola dejstva, ki jih je spretno krivilo vodstvo Juge. Definitivno lepi časi, ampak na kredit zahoda. Takrat smo mislili, da smo samostojni, pa smo bili daleč od tega. Ta opevana samostojnost se je videla hitro za tem, ko je zahod zaprl finančno pipico.
pepe007
09. 09. 2020 09.16
-9
Nisem vedel, da so komunisti tudi priznavali krst :). Sicer pa ne dvomim, da je bila ladja kljub socializmu načrtovana in zgrajena primerljivo z ostalimi ladjami tistega časa, sicer bi jo bilo težko prodati nekim kapitalistom. Malce čuden pa je bil predviden način uporabe. Zato, da bo profit večji.
pravisprehajalec
09. 09. 2020 09.34
-9
2 od 4 zgrajenih sta se potopili v času 10 let. 50% izgube. ne boš dobil mornarje za takšne ladje. Vzdrževalci švasajo, ker so očitno tega vajeni od drugod. In ne rabijo neke kapitanove prepovedi, da se na tej ladji pa ne sme švasati. nekaj je bilo očitno narobe.
VAREN
09. 09. 2020 09.36
+8
Kapitalist gleda samo na profit. Tako, da je sploh za njih zanimiva.
okra301
09. 09. 2020 09.12
+19
TAKE INDUSTRIJE SLOVENIJA NI SPOSOBNA IZVAJAT. Lahko se nekateri hvalijo žalijo in ne vem še kaj. Ljudje so bili toliko motivirani da so iz nič delali ČUDEŽE
VAREN
09. 09. 2020 09.37
+8
Slovenija danes ni sposobna naredit še karjole.
pravisprehajalec
09. 09. 2020 09.39
+2
Okra, ladjedelnice ima Hrvaška in ne Slovenija. Še danes jih ima. Slovenija je imela nekaj za popravljanje v Izoli.
Misija1
09. 09. 2020 11.32
+0
@ okra301: če je država lastnik teh podjetij, je sposobna furati takšno industrijo. Danes v privatnih podjetih pri nas seveda to ni možno. To pa zato, ker smo nekonkurenčni. V Jugi so vse firme bile državne, se pravi denarja kot smetja (denarja, ki ga je Jugi dajal Zahod). Normalno, da so se lahko izvajali takšni projekti.
brezcasni
09. 09. 2020 13.55
+1
no ja ne vem zakaj trume ljudi že 40 let hodijo v Slovenijo,Slovenci pa v Srbijo in Bosno le na izlet da vidijo ta "čudesa" ki jih ni.Še Srbi in ostali ki so v Sloveniji dočakali penzijo nočejo več nazaj......le zakaj?
knap11
09. 09. 2020 08.55
+55
Ko sem v Puli služil vojno marnarico, je mimo naše kasarne plul na krstno plovbo drugi ali tretji tanker iz serije in kdor ladje takšnih dimenzij nikoli ni videl, si tega sploh ne more predstavljati. Ko je tanker plul mimo mene, sem se počutil manjši od mravljice. Tisti, ki znate zgolj kritizirati in ki nakladate, kako da je bilo včasih vse zanič pa le pomislite, da ladjo takšnih dimenzij ni preprosto skonstruirati in zgraditi. Seveda, če ste sposobni misliti:).
pravisprehajalec
09. 09. 2020 08.59
-28
Knap, raje se vprašaj, kako da sta dva od 4 potonila v kratkem času po splovitvi. Če tanker s švas aparatom lahko potopiš, potem je nekaj hudo narobe.
knap11
09. 09. 2020 09.11
+31
pravi.... če bi prebral celoten članek, bi vedel, da je kapitan prepovedal varjenje med plovbo, drugi kapitan pa ne in da je kar nekaj domnev, zakaj sta se tankerja potopila in da med njimi ni omenjenih tvojih škodoželjnih.
pravisprehajalec
09. 09. 2020 09.28
-13
2 od 4 zaradi varjenja v 10 letih? Če bi bil tempo potapljanja tankerjev v svetu takšen, ne bi noben več plul. Raje se vprašaj kaj je bilo konstrukcijsko narobe. Protipožarna zaščita, navodila posadki. Kapitan pozabi povedat da se ne sme švasati (očitno so tega vajeni vzdrževalci), pa gre ladja v luft.
pravisprehajalec
09. 09. 2020 08.36
-30
Spet so se nalepili spodaj ljubitelji propadle države, ki njenega pasoša še videli niso. Pa trosijo neke mite o vrednosti pasoša, kot je v balkanu v navadi. Povzdigovanje nekega ega. Jugo pasoš je prinesel custom clearance v Veliki Britaniji 2-3 ure, z zasliševanji namena potovanja in možnosti dela na črno. Pa Bad Reichenau pri Salzburgu, je vrgel nemškega policaja iz dremeža, ko so vozili avti mimo pa moleli ven pasoše pa je rdečega zagledal namest zelenih. Pa avto na stran pa vse papirje pogledati. V Somaliji, Burkina Fasso, Zimbabwe pa nisi imel problema, ha, ha, ha....
RdecaZvezda
09. 09. 2020 09.07
+23
Tudi na Nemški meji od 60 let naprej ni bilo problema,ne nakladaj v prazno.
pravisprehajalec
09. 09. 2020 09.32
-15
Delija, ti ne nakladaj. Se še spomnimo kako je bilo, pri tebi je pa zaradi starosti ostala samo še nostalgija po mladosti...
Kumul
08. 09. 2020 21.56
+0
Ti tudi baldahin... bravo
baldahin
08. 09. 2020 21.55
+8
K vragu pa Mindanano. MINDANAO, ne Mindanano!
Kumul
08. 09. 2020 21.54
+1
Generacija56 pobrakaj OBO ali ORE. 20 let tankerjev je za mano
Kumul
08. 09. 2020 21.51
+18
Otok je MINDANAO ne pa Mindanano. V ladijskem svetu je ogromno nesreč brez odgovora. Obstaja pa statistika tistih nesreč, ki imajo epilog na kar se naslanja večina ugibanj. Zato je tema zmeraj zanimiva
babazaneti
08. 09. 2020 21.47
+30
vsi vemo no vsaj vecina kaj je pomenil jugoslovanski potni list.
VAREN
08. 09. 2020 21.52
+26
Častili so ga vsi. Še v vzhodnem Berlinu je bil vstop z njim privilegij viden že na meji. Takega še zahodni Nemci niso imeli.
Rodion Raskolnikov
08. 09. 2020 21.54
-20
Odprta vrata v Somaliji pa 3 ure na custom clearancu v GB.
VAREN
08. 09. 2020 21.57
+22
RR preber kako knjigo, da ne boš še večji bedak kot si.
pravisprehajalec
09. 09. 2020 08.32
-23
VARAN, spet ste pametni tisti, ki ga niskli niste imeli. Toćno tako kot je raskolnikov rekel. Custom clearance v VB 2-3 ure, z zasliševanji namena potovanja in možnosti dela na črno. Pa Bad reichenau pri Salzburgu, je vrgel policaja iz dremeža, ko so vozili avti mimo pa moleli ven pasoše pa je rdečega zagledal namest zelenih. Pa avto na stran pa vse papirje pogledati. V Somaliji pa nisi imel problema, ha, ha, ha....
giovanni2
09. 09. 2020 08.52
+25
Nisem veliko potoval, ampak dober del Evrope sem prepotoval z rdečim jugoslovanskim potnim listom. Čakal smo samo na mejah na vzhodu, ker so oni imeli takšen postopek za vse države, ne glede na barvo potnega lista. Prav spomnim se ko smo kot študentje potovali z vlakov v Pariz, nekajkrat so nam po noči odprli vrata kupeja in, ko smo ven vlekli potne liste in interail vozovnice, je bila reakcija vedno enaka, rekli so "Interail, Jugoslavija" in zaprli vrata brez da bi nas pogledali.
RdecaZvezda
09. 09. 2020 09.09
+18
Kaj je pomenil,šel si kamor si hotel iti,TITO je bil genij in še dolgo mu marsikdo do glježnjev ne bo segel.
pravisprehajalec
09. 09. 2020 09.30
-15
Đovani, ker ste bili pač reveži, že na pogled z interailom. Kar jaz pišem, je zelo preverjeno.
pravisprehajalec
09. 09. 2020 09.31
-14
Pusti ti genija, ki mu razpade Država ko umre, Delija.
Generacija56
08. 09. 2020 21.16
+59
Ker so začeli smetiti neki primitivci, bom najprej popravil pisca, ki očitno nima pojma, o čem piše. TA LADJA NI BILA TANKER! Ladja je bila "bulk carrier", torej ladja za razsute tovore! Sicer ni jasno, kaj je namen pisanja, a očitno je dobrodošel članek za osebke, ki nimajo početi kaj bolj pametnega v življenju, kot pisati komentarje pod članek, o čemer nimajo pojma!
puspan
08. 09. 2020 21.26
+12
setisfekšn
08. 09. 2020 21.09
+88
Zakaj pljuvate po SFRJ ki je bila močna država ki je premogla tak tanker in ki zdej še mal večjega colna ne premoremo ne vojaškega lovca enega samega ne bojnega vojaškega helikopterja ne medicinskega profesionalnega helikopterja da ponesrečence vozimo z enim vojaskim in pplicijskim helikopterjem ki ni primeren za to da nmamo voj.akademij nimamo skoraj nič!!jugoslavija je vse to imela in bila je velesila 23 milj. Ljudi in ne ko kritizirat ker nimate pravice za to!!
puspan
08. 09. 2020 21.28
-66
Kakšna velesila neki? Od vsega, kar so imeli, 90% ni delovalo.
IanNow
08. 09. 2020 21.33
+61
To ne bo drzalo.. To je laz. Zadeve ao v jugi zelo dobro funkcionirale in delovale.
VAREN
08. 09. 2020 21.33
+45
PUSPAN revček si in revček boš ostal. Jugoslavija je bila tretja velesila sveta. A s to razliko, da se ji ni upala zamerit ne Rusija ne Amerika. Zakaj pa si malo preberi, da ne boš tako splošno nerazgledan in pisal bedarije.
Metalllca
08. 09. 2020 21.33
-26
Jugoslavija za tiste čase ni bila nobena večja sila, in na zahodu se je živelo veliko bolje in to je dejstvo. Promerjat tiste čase z današnjimi je pa neprimerljivo. Ne govorite neumnosti
IanNow
08. 09. 2020 21.35
+55
Ni bioa vecja sila?.. Imela je vecjo vojsko od nemcije, VB in Francije.. Ne govori neumnosti laznive.. Bila je velik player z neuvrscenimi.. Z zda in rusijo.. Bila je dejansko tretji steber.. Zato so jo tudi unicili.
VAREN
08. 09. 2020 21.35
+42
Vsa vojaška oprema je bila narejena v Jugoslaviji. Še zadnja stvar, ki bi bila narejena, če se ne bi našli bedaki, ki so razbili Jugoslavijo, je bilo vojaško letalo Galeb.
puspan
08. 09. 2020 21.36
-27
No potem naj bo pa po tvoje, da boš bolje spal.
Metalllca
08. 09. 2020 21.38
-18
Niti večja vojska, da o BDPju niti ne govorimo. Jugoslavija je bila buffer cona med vzhodom in zahodom zato ni bila preveč zanimiva
diMarzio
08. 09. 2020 21.46
-12
bum, a kar tretja :) naj ugibam, indija prva, egipt druga... glede na navezo Tito-Naser- Nehru :)
VAREN
08. 09. 2020 21.53
+17
DM vzemi v roke kakšno knjigo, da ne boš tako neumen kot si.
Rodion Raskolnikov
08. 09. 2020 21.55
-21
V jugi ni nič delovalo, če bi ne bila v interesu GB in ZDA je ne bi bilo.
RdecaZvezda
09. 09. 2020 09.15
+7
pušpan,ne komentiraj nekaj kar ne veš,v Jugi smo lepo živeli,brez stresa,nobeden ni vedel kaj so čakalne vrste,ker jih ni bilo,zobozdravniki so se obnašali kot ljudje,ne tako kot zdaj,vse je bilo pošlihtano za delavca,res so kradli toda tudi za nas je ostalo,ne tako kot zdaj.
puspan
08. 09. 2020 21.09
+25
Tanker Berge Istra, ki so ga izdelali v Uljaniku v Puli, sem leta 1968/69 vsak dan občudoval preko ograje ladjedelnice pri njegovi gradnji. Takrat sem služil vojaški rok pri vojni mornarici. Mislim, da je bila takrat največja ladja, ki so jo gradili tam. Ko sem kasneje izvedel za katastrofo, se mi je zdelo neumevno, da bi tak kolos takrat kar naenkrat izginil za vedno pod gladino. Govorilo se je, da se je to zgodilo v bermudskem trikotniku, ki še danes velja za skrivnostno izginotje mnogih ladij in letal.
IanNow
08. 09. 2020 21.33
+30
Kako se bo to zgodilo pri bermudskem trikotniku.. Ki je pri Floridi.. Tanker pa je potonil pri filipinih. 🤣
puspan
09. 09. 2020 08.24
+12
Takrat se je pisalo marsikaj in tudi bermudski trikotnik je bil omenjen.
User300173
08. 09. 2020 21.08
+66
Spominjam se tega dogodka. Ladjo so zgradili v dveh delih in jo nato v vodi spojili. Takrat je bila v Jugi to več kot novica. Nasploh se je takrat veliko gradilo v ladjedelnicah pa tudi nasploh podržavi.
puspan
08. 09. 2020 21.13
+33
Metalllca
08. 09. 2020 21.04
+93
Raje vi raziščite kako in kam so izginile naše miljarde iz zdravstva, NLB, TEŠ ipd.
Portolonca
08. 09. 2020 21.06
+20
Komuniste popvprašaj ( SD ) , tisti MEH , ki je kričal iz Balkona parlamenta ja pa ja de ta ve..?? Umrli župan SD ja ne more kaj povedati, je pa grozil Darji Radič..In ona tudii..ve..Pa Katička tudi, ki je skrivala papirje na pravosodju..
IanNow
08. 09. 2020 21.32
+43
Toliko milijrad kot je alo z ZVON 1 in ZVON 2...ne bo nikoli primerjave.. Svecke
VAREN
08. 09. 2020 21.00
+55
Kaj pa imamo danes? Še ribiške barke ne. In to naj bi bila država vredna imena.
jg57
08. 09. 2020 21.06
+34
VAREN
08. 09. 2020 21.29
+17
Ga večkrat popravljajo. Ima premalo močne motorje pa se kvarijo.
RdecaZvezda
09. 09. 2020 09.19
-1