Nekaj večjih slovenskih spletnih trgovcev smo povprašali, kakšne izboljšave oziroma nove tehnologije so vpeljali letos in kaj načrtujejo prihodnje leto, zanimalo pa nas je tudi, kateri trendi bodo po njihovem najbolj zaznamovali spletno prodajo v letu 2022.
Big Bang: uporabniki so dobro sprejeli videonakupovanje
»Še pred razglasitvijo epidemije smo predstavili popolnoma nov spletni portal, ki je združil vse funkcionalnosti dotedanje spletne trgovine in informativnega portala. To je bilo tudi izhodišče za nadgradnje in novosti, kot je videonakupovanje, ki je bilo pri uporabnikih dobro sprejeto. V ospredju vseh novosti, ki smo jih v zadnjem obdobju uvedli, je bilo izboljšanje uporabniške izkušnje. Prav v zadnjih dveh letih se je namreč izkazalo, da kupci pričakujejo enako raven storitve, ne glede na to, ali kupujejo v fizični ali spletni trgovini. To potrjujejo tudi trendi, saj kupci poleg po samem izdelku vse pogosteje povprašujejo tudi po dodatnih storitvah, kot so dostava, montaža, odvoz, zavarovanje, financiranje in drugo. Prav na tem področju smo v Big Bangu v zadnjih letih naredili zelo pomemben napredek,« so nam odgovorili v Big Bangu.
Poudarili so še, da je ena glavnih točk za uspešno spletno prodajo gotovo dostava, ki je mnogokrat ozko grlo spletne trgovine. Vzporedno z razvojem spletne trgovine so v Big Bangu zato velik poudarek namenili nadgradnji lastne dostave in posodobitvi prevzemnih točk po Sloveniji, v prestolnici pa že uvedli možnost hitre dostave izbranih izdelkov v treh urah. Ta je za člane Big Bang Kluba brezplačna.
»Od večjih razvojih projektov končujemo vzpostavitev modula za enotno upravljanje naročil. Ta bo omogočal, da bodo imeli naši kupci enako možnost spremljanja naročila ne glede na to, ali so opravili nakup v spletni poslovalnici ali v kateri od fizičnih poslovalnic. Pri uvajanju sprememb in nadgradenj so neprecenljiv vir informacij prav naši kupci, njihove izkušnje, povratne informacije in želje,« so še odgovorili v Big Bangu.
EnaA: hiter kredit za nakup na daljavo
Aljoša Domijan, direktor podjetja Gambit Trade, ki upravlja spletno trgovino enaA.com, je povedal, da so v iztekajočem se letu največ delali pri razvoju mobilne različice spletne trgovine, vključevanju umetne inteligence v različne funkcionalnosti ter novih plačilnih sistemih. »Uvedli smo hitro kreditiranje, ki kupcem omogoča izbor izdelka, pridobitev kredita in oddajo naročila na daljavo v nekaj minutah. Umetna inteligenca ima vse večji vpliv na to, katere rezultate izpostavlja iskalnik enaA.«
V letu 2022 pričakuje rast ponudbe, povpraševanja in števila konkurentov. Najboljši spletni trgovci bodo po njegovem mnenju zato gotovo precej izboljšali kakovost svojih storitev, predvsem točnost in hitrost dostave. Na enaA so letos že začeli poskusno uvajati hitro dostavo v Ljubljani. V letu 2022 želijo hitro dostavo uvesti kot osnovni način dela.
Mercator: velik pomen dajejo podpori kupcem
V Mercatorju pospešeno izvajajo celostno digitalno preobrazbo svojega poslovanja. Letos so med izboljšavami, ki so za kupce v spletni trgovini bolj opazne, revidirali segment FAQ, saj so prepričani, da je podpora kupcem velikega pomena. Uvedli so Dinersovo kartico kot novo plačilno sredstvo, omogočili registracijo v spletno trgovino tudi za tujce, optimizirali virtualno košarico in integrirali Google Tag Manager. Uredili so tudi SMS o nalaganju dobroimetja, oblikovali nove prikaze izdelkov ob večjih trženjskih projektih, dodali sistem sporočil in optimizirali uporabniško izkušnjo na mobilnem pogledu. Nadgradili so tudi strežnike in optimizirali nekatere zaledne procese.
»Spletna trgovina je strateško pomembno področje v Mercatorju, zato jo stalno izboljšujemo in nadgrajujemo. Prihodnje leto bomo uvedli še več novosti in izboljšav predvsem s področja preglednosti in nakupne izkušnje, pa tudi v zalednih procesih,« so še sporočili iz Mercatorja.
Mimovrste: izboljšave za enostaven nakupovalni proces
Tudi v spletni trgovini Mimovrste želijo z nenehno tehnično nadgradnjo omogočiti nemoten in preprost nakupovalni proces. Tako so med drugim izboljšali funkcijo sledenja, razširili plačilne možnosti blaga in podobno.
»Dobro je bil sprejet projekt spletne tržnice Mimovrste Marketplace, ki je na enem mestu združil več kot 320 partnerjev, ki so dodatno ponudili več kot 350 tisoč izdelkov,« je povedala vodja trženja Mojca Gorenc.
Njihovi kupci imajo tudi možnost plačila blaga na 24 obrokov brez obresti za izdelke v vrednosti več kot sto evrov. Zadnja letošnja novost, ki se za zdaj izvaja le v Ljubljani, je dostava isti dan za izdelke, ki so na voljo v njihovem centralnem skladišču, naročila pa oddana do 12. ure.
»V zadnjih dveh letih smo odprli tudi dve fizični prodajalni Mimovrste – eno v nakupovalnem središču BTC v Ljubljani, drugo v Mariboru, razvili in nadgradili smo aplikacijo spletne trgovine Mimovrste, z vse širšim naborom izdelkov razširili svojo prodajno mrežo in s svojo navzočnostjo zaobjeli kar najbolj različne ciljne skupine,« je še dejala Mojca Gorenc, ki še poudari pomen hitre dostave, širše izbire plačilnih sredstev ter poslovanje, ki ga zaznamujeta trajnost in varovanje narave.
Merkur: prevzem možen 24/7
»Zavedamo se, da spletno prodajno mesto merkur.si ni samo prodajni kanal, ampak medij, kjer kupci začnejo svoj nakupni proces, nakup pa najpogosteje končajo v naših trgovskih centrih. Letos smo na spletu povečali število izdelkov za 33 odstotkov, izboljšali spletni iskalnik, ki omogoča iskanje tako med izdelki kot nasveti, ter kupcem omogočili nakup iz naslanjača tudi za logistično zahtevnejše izdelke. V času lanske koronakrize smo pred vhodi izbranih Merkurjevih trgovskih centrov uvedli paketnike za brezstični prevzem, ki je možen vse dni vseh 24 ur. Skozi digitalizacijo uvajamo najnovejše informacijske tehnologije,« so sporočili iz Merkurja. Kot pravijo, bodo prihodnji zmagovalci v trgovini tisti, ki bodo po pravi poti znali povezati prednost fizičnih trgovin s spletnim nastopom.