kolesarska konferenca

Kolesarjenje: infrastruktrne rešitve ali življenski slog za elite?

A.R./STA
14. 6. 2022, 17.21
Posodobljeno: 14. 6. 2022, 17.24
Deli članek:

Na današnjem odprtju konference Velo-City v Ljubljani je bilo govora o tem, da je treba mesta vrniti ljudem. To naj bi dosegli tudi z gradnjo kolesarske infrastrukture, kolesarjenju prijazno politiko in ustvarjanjem kolesarske kulture med ljudmi. Govorci pa so ob em dodali, da se ne bi smeli osredotočili le na mesta, ampak je treba spodbujati kolesarjenje tudi na podeželju.

Sašo Švigelj
kolesarske poti

Župan Mestne občine Ljubljana Zoran Janković je v otvoritvenem govoru dejal, da je Ljubljana čisto, varno in zeleno mesto, ima največje območje za pešce in kolesarje v Evropi, meščani pa spoštujejo vse različnosti. Ponosen je, da so v zadnjih 15 letih v Ljubljani uredili okoli 600 kilometrov kolesarskih stez in poti. Janković upa, da bodo Ljubljano kmalu kolesarsko povezali tudi s sosednjimi občinami.

Predsednik Evropske kolesarske federacije Henk Swarttouw je poudaril, da se v federaciji zavzemajo za več kolesarjenja. A ne le zato, ker je trajnostno, dobro za okolje in zdravo, ampak tudi zato, ker je zabavno. Ob tem je pohvalil župana Jankovića in dejal, da kaže pot spremembam. Kolesarjenje ima po njegovih besedah velik potencial pri varčevanju z energijo. »Vemo, da ni mogoče doseči energetske neodvisnosti brez kolesarjenja,« je še poudaril.

Po besedah državne sekretarke na ministrstvu za infrastrukturo Alenke Bratušek je kolesarjenje v Ljubljani in Sloveniji vedno bolj popularno, država pa se s tem približuje vedno bolj trajnostni mobilnosti. »Čista mobilnost s kar najmanj emisijami je dolžnost in pravica vseh nas,« je dejala v otvoritvenem govoru. Za STA pa je pojasnila, da bo trajnostna mobilnost med prioritetami nove vlade, pripravljajo pa tudi kolesarsko strategijo za celotno Slovenijo.

Dan pred začetkom konference pa so se oglasili tudi iz Svetniškega kluba Levica ter v sodelovanju z Ljubljansko kolesarsko mrežo v mestnem svetu MOL predstavili nekaj svojih konkretnih predlogov za kolesarske poti v Ljubljani. Ob tem pa so bili kritični do kolesarske konference oziroma visokega vstopnega praga za udeležbo. Kotizacija v višini nekaj manj kot tisočaka po njihovem mnenju sporoča, da je konferenca namenjena predvsem pogovoru elit.