6. 1. 2022, 15:11 | Vir: STA

Do termina na nekaterih upravnih enotah tudi prek spletnega naročanja

Nebojša Tejić/STA

Ministrstvo za javno upravo je v sodelovanju z upravnimi enotami pripravilo nov sistem naročanja na upravne storitve. Storitev UeNaročanje strankam omogoča izbiro termina preko klicnega centra in tudi spletne aplikacije, trenutno pa je sistem mogoče uporabiti zgolj za upravne enote v Ljubljani, Logatcu in Litiji.

Minister za javno upravo Boštjan Koritnik je na današnji novinarski konferenci pojasnil, da je soočanje z epidemijo terjalo tudi prilagoditve pri organizaciji dela v javni upravi. Številne upravne enote so zaradi varovanja zdravja zaposlenih in strank vzpostavile sistem naročanj z dodatnimi klicnimi številkami, uredile so dodatna začasna prijavna mesta, kjer so prebivalci lahko uredili e-identiteto, podaljšale delovni čas, hkrati pa so upravne enote zaradi povečanega povpraševanja po upravnih storitvah tudi kadrovsko okrepili.

Po njegovih besedah je bil pozitiven tudi odziv strank na storitev na spletni strani, ki jim omogoča ogled čakalnih dob na posamezni upravni enoti. "Stranke si želijo hitrejše obravnave na upravnih enotah, te pa so na drugi strani preobremenjene," je povedal Koritnik. Zato so v zadnjih mesecih skupaj s predstavniki upravnih enot razvili sistem UeNaročanje, ki po besedah ministra prinaša preprostejše urejanje postopkov za državljane, tem prihrani čas, pa tudi za zaposlene pomeni dobrodošlo poenostavitev.

Kot je pojasnil Aleksander Vojičić iz službe za upravne enote na ministrstvu za javno upravo, UeNaročanje deluje na dveh ravneh, kot sistem spletnega naročanja in kot klicni center. Oboje trenutno deluje za upravne enote v Ljubljani, Logatcu in Litiji, do dvajset drugih upravnih enot pa bo naknadno vključenih le v sistem spletnega naročanja. Po napovedih ministra se bodo te upravne enote vključile v naslednjih mesecih.

Po besedah načelnika Upravne enote (UE) Ljubljana Bojana Babiča je UeNaročanje nadgradnja dosedanjega sistema, ko so se stranke lahko naročale le prek telefona. Zdaj bodo uporabniki lahko v okviru spletnega naročanja sami izbrali termin, ki jim najbolj ustreza. Sistem omogoča dnevno prilagajanje števila odprtih okenc, stranke pa se bodo od izbranih terminov lahko tudi odjavile, je povedal vodja oddelka za upravno poslovanje na UE Ljubljana Ernest Mencigar.

Vodja referata za javni red UE Ljubljana Nina Benić je pojasnila, da so na upravni enoti v poskusni fazi s pomočjo aplikacije izvedli 15.000 rezervacij terminov. Svetovala je, naj stranke preberejo navodila, v katerih bodo izvedele nekaj osnovnih informacij o uporabi aplikacije, v katero bodo morale vnesti naslov elektronske pošte ali telefonsko številko, kamor bodo na koncu prejeli potrditveno sporočilo.

Uporabniki lahko izberejo datum termina in upravno enoto, na kateri želijo storitev opraviti, v opombe pa lahko zapišejo dodatne zahteve (na primer prisotnost tolmača). Preko povezave na potrditvenem sporočilu lahko stranke svoj termin tudi prekličejo, je še dodala, je pojasnila Benićeva.

Ministrstvo za javno upravo je za storitev izvedlo javno naročilo v vrednosti 345.000 evrov, izbran ponudnik pa je podjetje za svetovanje in marketing Ortus Inc., je na vprašanje o financiranju in izvajalcu odgovoril Vojičić.