(FOTO) Na trg so prihrumeli starostniki v odlični formi

Koprski sobotni dopoldnevi so običajno najbolj živahni na tržnici in v njeni okolici, tokrat pa je mestni utrip pošteno poskočil na Titovem trgu. Preplavilo ga je namreč več kot 80 starodobnih vozil, številne obiskovalce pa je pritegnilo tudi vabilo na pozni zajtrk oziroma brunch, ki so ga lahko zaužili ob prebiranju Primorskih novic.

Dopoldan na Titovem trgu je minil v znamenju starodobnikov, 
okusnega bruncha in prebiranja Primorskih novic Foto: Zdravko Primožič/FPA
Dopoldan na Titovem trgu je minil v znamenju starodobnikov, okusnega bruncha in prebiranja Primorskih novic Foto: Zdravko Primožič/FPA

KOPER > Formulo za uspešno prireditev sta skupaj napisala Zavod za mladino, kulturo in turizem Koper in Društvo Adria Classic Koper. Prvi z zamislijo o poznem zajtrku - na izbiro sta bila omleta s šparglji in tartufi ter šmorn s figovo marmelado, pospremili pa so ju tudi kava iz Loggie, dobrote s turistične kmetije Rdeča pravljica iz Marezig in vina Bordon. In ker k zajtrku lepo sede tudi prebiranje časnika, so v vintage kotičku bralce pričakale Primorske novice.

Willys, fahr in športno nabrite lancie

V Zvezi slovenskih društev ljubiteljev starodobnih vozil (SVS), katere član je tudi Društvo Adria Classic Koper, so si že pred leti omislili dogodke, s katerimi odpirajo spomladansko sezono. Poimenovali so jih SKOK, kar pomeni starodobniški klepet ob kavi. Sobotni je bil nadvse živahen, saj je na Titov trg prihrumelo več kot 80 jeklenih starostnikov, ki so prišli tudi s Tržaškega in z Reke. “Med najstarejšimi je fiat balilla iz leta 1935, zanimiv je vojaški džip willys iz leta 1942. Imamo številne predstavnike iz družine Zastava, pa tudi bolj eksotične primerke, kot je rdeč kabrio ford thunderbird iz 50. let, športni porsche 928 ali pa športno nabrite lancie. Največji posebnež pa je čudovito restavriran traktor fahr, opremljen celo z bočno kosilnico,” nam je zbrano druščino predstavil predsednik društva Adria Classic Koper Edi Glavič, kajpak tudi sam lastnik starodobnika, Oplove mante coupe iz leta 1971.

185

članov šteje društvo Adria Classic Koper, ti pa imajo v lasti približno

400

starodobnih vozil

Guzzija v kašetah kupil v Snack baru

Veliko zanimanja so pritegnili tudi dvokolesniki, zlasti najstarejši med njimi, denimo terrot iz leta 1923, pravkar restavriran norton iz leta 1938 iz moto guzzi letnik 1932. Lastnik slednjega je Koprčan Slavko Dobrin, ki nam je povedal, da je je kupčijo za motor leta 1974 sklenil v Snack baru z Bojanom Hlastcem: “Motor je bil v kosih v kašetah. Do leta 1982 sem ga rihtal, pobarval sem ga v rdečo, mu priskrbel kromirane feltne, nakar sem izvedel, da je original povsem drugačen in sem moral vse začeti znova.”

Da je nega starodobnikov zelo zamuden in tudi drag “šport”, pritrjuje tudi predsednik Zveze SVS Leon Vrtovec, ki pravkar končuje petletno obnovo svoje lancie fulvie coupe letnik '74. “Te obnove so finančno naporne in časovno potratne ter polne nepredvidenih zapletov. Znajo biti tudi zelo mučne, ko kakšnega dela nikakor ne najdeš,” prizna z nasmehom, nakar ga pobaramo, kaj torej žene ljubitelje starodobnikov. Je to strast? “Predvsem občutek ohranjanja tehnične premične dediščine. Ta vozila niso tako varna kot moderna vozila, so tudi ekološko bolj oporečna, ampak gre na nek način za ohranjanje zgodovine, spominov,” pojasni Vrtovec.


Najbolj brano