Ekipa Primorskega tehnološkega parka (PTP) je poletje dobro izkoristila. Za brez dvoma zelo dinamično podjetniško jesen je že pripravila program GoStartup akademija, v katerega se lahko prijavijo ustanovitelji podjetij iz zahodne Slovenije, ki so mlajša od 36 mesecev, pri čemer pa ni pomembno, iz katere industrije prihajajo.
GoStartup akademija podjetjem v zgodnji fazi razvoja omogoča, da se s pridobljenim znanjem izognejo nepotrebnim napakam in tako hitreje rastejo. Da je res tako, potrjujejo tudi rezultati podjetij. V inkubatorju PTP namreč deluje sedem podjetij, starih od dve do osem let, ki so lani skupaj ustvarila več kot deset milijonov evrov prihodkov.
Na GoStartup akademijo se lahko prijavijo ustanovitelji deoojev, espejev, zavodov ali drugih oblik podjetij. Udeležba je priporočljiva tudi za posameznike ali ekipe, ki še nimajo podjetja, imajo pa izdelan izdelek oziroma storitev in nameravajo v kratkem na trg. Strokovna komisija bo med prijavljenimi izbrala 12 udeležencev, ki jim bo med 3. oktobrom in 22. novembrom na voljo 12 delavnic.
Kaj bodo dobili
GoStartup akademija je najprimernejša za podjetja, ki so že navzoča na trgu, a potrebujejo znanje za napredek in rast. Akademija je primerna tudi za ambiciozne posameznike ali ekipe s podjetniško idejo, ki so v fazi zagona podjetja in pred prvim nastopom na trgu.
Udeleženci bodo znanja pridobivali na interaktivnih delavnicah pod vodstvom izkušenih podjetnikov, ki zajemajo znanje o vitki metodologiji, growth hackingu in startup podjetništvu. Delavnice bodo potekale dvakrat na teden od 16. do 18. ure predvidoma v živo v PTP. Poglej program >
Podjetniki bodo imeli tudi mentorstva v obliki ena na ena s skrbno izbranimi mentorji iz sveta podjetništva, ki ponujajo praktično podporo in dragocene izkušnje. Svoj napredek pa bodo lahko novembra predstavili tudi na mreženjskem dogodku s podjetniki, mentorji in novinarji.
Kdo so predavatelji
Predavatelji GoStartup akademije so podjetniki, ki veliko vlagajo v razvoj podjetniškega znanja in imajo izkušnje z mentoriranjem startupov. GoStartup akademijo vodi Mitja Mikuž iz PTP, ki koordinira program in vsebinsko sledi udeležence. Je nosilec prvega predavanja o poslovnem modelu. O product/service designu in financah bo predaval Rok Gulič, CEO podjetja Ollo Audio. Matej Peršolja, ustanovitelj podjetja Carlock, bo vodil delavnici o raziskavi konkurence in testiranju trga.
O tem, kako dosegati najpomembnejše mejnike v razvoju podjetja, bo govoril Rok Stritar, ustanovitelj podjetja Kibuba. Maja Voje iz Growth Lab bo vodila delavnici o komuniciranju s kupci in kako postaviti prodajno strategijo. Z Andrejem Peršoljo se bodo udeleženci pogovarjali o tem, kdo so njihovi kupci in o umeščanju izdelka na trgu. Boško Praštalo bo končal cikel z delavnico o mreženju.
Kakšne so koristi
O tem, kako koristna je GoStartup akademija, pričata tudi razmišljanje Teje Bajt, direktorice InnoLaba, ter izjava Alekseja Dolinška iz Rockvelo, ki se je v GoStartup akademiji pridružil vzporedno s tem, ko je postal inkubiranec PTP.
»V okviru GoStartup akademije se lahko naučiš specifičnih znanj v zelo kratkem času, zato sem se tudi pridružila. Naša želja je bila širitev na tuje trge, saj za naš produkt Slovenija ni dovolj velika, da bi lahko hitro rasli. Zato sem na GoStartup akademiji pridobila znanja, kako uspešno stopiti na tuje trge.«
Bajtovi je bilo še posebej pomembno spoznanje, da lahko trg preveri brez tega, da že ima produkt, in da produkta ni treba piliti do brezhibnosti, ampak ga je treba dati dovolj dobrega na trg in ga pozneje še izboljšati. Prav s tem znanjem so zabojčke innobox z znanstvenimi poskusi za otroke med osmim in štirinajstim letom starosti lahko dali tako hitro na trg.
»V zelo kratkem času so se zgodile velike spremembe v dojemanju posla, v tem, kako si postaviti cilje podjetja, kako sem določene stvari izpeljal in optimiziral. Tako smo delovne procese spravili v red, da delajo za nas, in ne nasprotno. Še posebej so bile dobrodošle delavnice s področja poslovnega modela in trženja, kar smo tedaj najbolj potrebovali,« je poudarila Teja Bajt.
In kako je GoStartup akademija vplivala na razvoj podjetja Rockvelo? »Organiziral sem področje trženja s konkretnimi rešitvami s področja digitalnega trženja, optimizacije spletnih strani in spletnega oglaševanja – kako neposredno stopati v stik s partnerji. Produkte sem bolje definiral. Najprej sem jih bolje spoznal in razumel tudi njihovo ekonomiko, potem pa to prenesel v prakso.«
Udeleženci, ki bodo uspešno končali GoStartup akademijo, bodo vključeni v skupnost PTP, kjer podjetniki lahko na letni ravni izkoristijo do 10.572 evrov v obliki mentorstva, delavnic, programov in prostora za sodelo. Sredstva, ki jih PTP vloži v znanje podjetnikov, pridobi na evropskih in državnih razpisih. »Naložba v podjetništvo neposredno odseva v rasti podjetij in napredovanju regije,« poudarja Tanja Kožuh, direktorica PTP.