Novice

Športen značaj na električni način

Hyundai Ioniq 5 N ponuja izkušnjo športne vožnje avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje brez vonjev po bencinskih hlapih.

Hyundai je na festivalu hitrosti v Goodwoodu predstavil športno različico modela Hyundai Ioniq 5 N, ki je bila v primerjavi s serijskim modelom deležna številnih nadgradenj. V električnem modelu z oznako N so pri korejski znamki združili osnovo serijskega modela z znanjem strokovnjakov športnega oddelka N.

Za pogon športno nabrite različice bo ob štirikolesnem pogonu skrbela kombinacija motorja na sprednji osi s 166 kW in zadaj nameščenega električnega motorja z 282 kW moči. Pogonski sklop zagotavlja 448 kW (609 KM) sistemske moči oziroma kratkotrajnih 478 kW (650 KM) ob uporabi funkcije N Grin Boost. Električno energijo bo zagotavljala baterija kapacitete 84 kWh z novim sistemom temperaturne regulacije, ki prilagaja temperaturo baterijskega sklopa v odvisnosti od izbranega načina vožnje. Sistem je zasnovan na 800-voltni arhitekturi in omogoča polnjenje z najvišjo močjo 350 kW – polnjenje med 10 in 80 odstotki bo trajalo približno 18 minut. Hyundai Ioniq 5 N bo iz mirovanja do 100 km/h pospešil v 3,4 sekunde v primeru uporabe funkcije N Grin Boost, najvišja hitrost pa znaša 260 km/h.

Optimalne vozne lastnosti zagotavlja ojačano, znižano in prilagojeno podvozje ter sistema N Pedal in N Torque Distribution, ki poskrbita za primerno porazdelitev (tudi negativno) navora in moči med sprednjimi in zadnjimi kolesi. Za dober stik s cesto so nameščene pnevmatike Pirelli P Zero (275/35) na 21-palčnih platiščih, varno zaustavitev pa poleg sistema rekuperacije zagotavljajo še zmogljive zavore z štiribatnimi zavornimi čeljustmi spredaj.

Kot večina električnih modelov tudi Ioniq 5 N nima vgrajenega menjalnika, a so pri Hyundaiju razvili funkcionalnost N e-shift. Njen vklop s prilagajanjem motornega navora simulira menjavo prestav in omogoča občutek vožnje kot pri avtomobilih z 8-stopenjskim dvosklopčnim menjalnikom. Občutek vožnje avtomobila z motorjem na notranje zgorevanje bo omogočala funkcija N Active Sound+, ki med drugim preko notranjih in dveh zunanjih zvočnikov lahko simulira zvok 2,0-litrskega bencinskega štirivaljnika iz modelov Hyundai N.

Športnemu značaju oznake N je prilagojena tudi notranjost, kjer ob nižje nameščenih sedežih lahko opazimo še kovinske stopalke, športni volan z gumbi za izbiro voznih načinov ter kombinacijo 12,3-palčne digitalne instrumentne plošče in 12,3-palčnega zaslona informacijsko-multimedijskega sistema s prirejeno grafiko.

S prodajo modela Hyundai Ioniq 5 N naj bi pričeli proti koncu letošnjega leta, cene in točen doseg pa nameravajo pri Hyundaiju razkriti pred pričetkom prodaje.

Avtomobilizem.com (Vir: Motor Authority, Hyundai. Foto: Hyundai.)

Mnenja uporabnikov

Napiši prvo mnenje!


 
Genesis G90 bo prvič na voljo evropskim kupcem
Brezžično polnjenje med vožnjo bo kmalu realnost