Foto: Televizija Slovenija/posnetek zaslona
Foto: Televizija Slovenija/posnetek zaslona

Vlada je v četrtek izdala uredbi o koncesiji za sedežnici Berjanca in Hotunjski vrh. Kot je povedal direktor družbe RTV Zatrnik Aleš Zalar, je obstoječo sedežnico Berjanca mogoče z vzdrževalnimi deli usposobiti za obratovanje, na mestu obstoječe vlečnice Hotunjski vrh pa nameravajo zgraditi novo štirisedežnico. Napravi namreč pripadajo kar štiri smučarske proge, ki so primerne tudi za poletne dejavnosti.

"Gre za zelo pomembno podporo nadaljnjemu razvoju rekreacijskega centra Zatrnik, ki bo omogočila širitev ponudbe z zimskih na celoletne športne in rekreativne dejavnosti," je odločitev vlade pozdravil Zalar. Spomnil je, da je Zatrnik trenutno le manjše smučišče s tremi nizkovrvnimi vlečnicami in programi, primernimi za otroke in začetnike. Širitev smučišča z dvema sedežnicama pa bo v prihodnjih letih omogočila užitke na snegu tudi zahtevnejšim smučarjem.

Sedežnica na Hotunjski vrh bo poleg tega omogočila celoletni turizem z razgledi in gorskimi kolesarskimi stezami, je napovedal Zalar in dodal, da imajo pripravljen tudi projekt za postavitev pustolovskega parka. Vsi ti načrti bodo sicer morali biti del projektne dokumentacije za pridobitev gradbenega dovoljenja, katere priprava se bo zdaj lahko začela.

Zalar se zaveda, da bo pridobivanje vseh soglasij trajalo kar nekaj časa, prepričan pa je, da ne toliko, kolikor je minilo do pridobitve koncesije, saj poteka že četrto leto, odkar so sprožili postopke za oživitev smučišča. Družba RTC Zatrnik se je zapletla v spore z občino Gorje, ki ji tudi v nedavnem postopku za neposredno podelitev koncesije za vlečnice te ni podelila.

Koncesija brez soglasij lastnikov zemljišč?

Kot je poudaril gorjanski župan Peter Torkar, od investitorja pričakuje soglasja vseh lastnikov zemljišč na območju smučišča, zagotovitev zadostnih parkirnih mest in presojo vplivov na okolje, ki jih bosta imela povečano število obiskovalcev in delovanje centra, zlasti tudi na vodno zajetje. Torkarja je presenetilo, da se je država odločila za podelitev koncesije brez soglasij in državnega prostorskega načrta, ki bi po njegovem prepričanju moral biti osnova.

Tudi v javnem zavodu Triglavski narodni park (TNP), kjer so bili v postopku medresorskega usklajevanja vladnih uredb za podelitev koncesije od Zavoda RS za varstvo narave pozvani k pripravi mnenja, menijo, da bi bilo že pred podelitvijo koncesijskih aktov za gradnjo novih žičnic na območju Zatrnika, ki je v tretjem varstvenem območju parka, treba pripraviti ustrezen prostorski akt, kot to določa zakon o TNP-ju.

S tem bi se s pridobitvijo ustreznih strokovnih podlag preverili varstveni, razvojni, prostorski in družbeni interesi, potrebe in želje. Ugotovila bi se tudi upravičenost ponovnega zagona celotnega smučišča na nizki nadmorski višini, preverila bi se možnost, upravičenost in sprejemljivost morebitnega zasneževanja, preverila sprejemljivost vpliva celoletnega turizma za namene parka, določila bi se nosilna zmogljivost smučišča ter opredelila dopustna dejavnost.

"Javni zavod TNP meni, da si območje smučišča Zatrnik zasluži ustrezno obravnavo skozi celovit prostorski akt, ki bo omogočal izvedbo realnih, usklajenih ureditev in rešitev za izboljšanje trenutnega degradiranega stanja ter zagotavljal trajnostni razvoj enega od rekreacijskih območij državnega pomena znotraj narodnega parka," je poudaril direktor zavoda Tit Potočnik.

Zalar je na drugi strani poudaril, da zakon o TNP-ju predvideva možnost gradnje žičniških naprav in umetnega zasneževanja na Zatrniku. Kot je napovedal, bodo zdaj s strokovnjaki opravili preliminarne pogovore o tem, kaj pogoji še dopuščajo, da se ne bi pozneje zapletali v pravne bitke in nasprotovanja. Ob tem je dodal, da bodo za razvoj območja iskali tudi širok konsenz pri prebivalcih in lokalni politiki.

Glede bojazni o prometni obremenitvi Zatrnika pa je poudaril, da skupaj z javnim zavodom TNP pripravljajo načrt trajnostne mobilnosti, ki je povezan tudi z razbremenitvijo Pokljuke. Zmogljivosti parkirišč na Zatrniku so namreč omejene, zato bi bila ključna vzpostavitev centralnega parkirišča v dolini in zagotovitev transferjev. Zalar pa želi obuditi tudi več desetletij staro idejo o možnosti neposredne povezave Bleda s Hotunjskim vrhom s krožno kabinsko žičnico.