Razstavo Tra(n)ce v Likovnem salonu Celje odpirajo drevi ob 19. uri in bo na ogled do 30. aprila.

Med najbolj nemirnimi in ustvarjalnimi leti Asiane Jurca Avci je bila kultura clubbinga, skupaj z najbližjimi prijatelji, v središču njenega fotografskega ustvarjanja. Foto: Center Sodobnih Umetnosti Celje‎/Asiana Jurca Avci
Med najbolj nemirnimi in ustvarjalnimi leti Asiane Jurca Avci je bila kultura clubbinga, skupaj z najbližjimi prijatelji, v središču njenega fotografskega ustvarjanja. Foto: Center Sodobnih Umetnosti Celje‎/Asiana Jurca Avci

Radovednost in globoko občudovanje raznolikosti kulture clubbinga oziroma obiskovanja nočnih klubov sta bila tista, ki sta Asiano Jurca Avci pripeljala v samo središče nočnega življenja. Še pred odprtjem razstave, ki jo kurira Maja Hodošček, je v petek potekal tako rekoč širokopotezen participativni performans. Pri tem se je avtorica, izhajajoč iz prakse relacijske umetnosti, osredotočila na interakcijo med rejverji in lokacijo ter ustvarjala prostor za umetniško ustvarjanje, ki je hkrati usmerjeno in prepuščeno lastnemu tempu in ritmu. Galerijski prostor se je tako spremenil v nočni klub, s čimer je avtorica med drugim tudi zabrisala meje med institucionalizirano kulturo in tistim, kar se opredeljuje kot alternativna kultura.

Kar velja za osrednjo vrednoto nočnega življenja ...
V okviru performansa je Jurca Avci v galerijo umestila bistvene elemente nočnih klubov – kot so didžej, razsvetljava, točilni pult in barski prostor – z namenom preoblikovanja prostora in posnemanja nekaterih drugih prostorov, ki jih je spoznala. Sledilo je povabilo rejverjem, da postanejo umetniki, pri čemer je umetnica sebe postavila v vlogo pobudnice, in ne v središče umetniškega ustvarjanja. "Kot po navadi so rejverji povabljeni k temu, da pustijo svojo sled (trace), vzpostavijo stik s prostorom in drug z drugim, širijo ljubezen in se zabavajo," je zapisala Jelena Radić v napovedi dogodka.

Samo dejanje ravinga je bilo predstavljeno kot umetniški objekt in je bilo razumljeno kot performans. Umetnica je bila tiha opazovalka, ki je samo sebe uporabila za dokumentiranje dogodka. Skozi performans je ustvarila prostor za tisto, kar velja za osrednjo vrednoto nočnega življenja – varen prostor, kjer ljudje raziskujejo lastno identiteto. A z monetizacijo klubske kulture je bila tudi ta ideja kaj hitro pozabljena in vse prepogosto izkoriščana. Umetnica je tako s svojim performansom želela znova usmeriti pozornost na bistvo clubbinga, ki je v osnovi uporniško dejanje in iskanje osebne svobode, porojeno iz ideje miru, ljubezni, združevanja in spoštovanja.

Sorodna novica A to je to? O lažnosti "renesanse" umetniškega trga pri nas.

Izpovedna poetika in pripovedna senzibilnost
Leta 1992 rojena Asiana Jurca Avci je leta 2021 na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO) v Ljubljani magistrirala iz oblikovanja vizualnih komunikacij. Dejavna je predvsem na področju fotografije in videa, njeno ustvarjanje pa zaznamujeta izpovedna poetika in pripovedna senzibilnost, ki izhaja iz njene ljubezni do filmskega medija. Leta 2020 je svoje magistrsko delo predstavila z multimedijsko razstavo A to je to?.

Njene stvaritve se pogosto posvečajo tematikam medosebnih odnosov, motivacije, samopodobe in vprašanj avtentičnosti v umetniškem izrazu. V temi svojega magistrskega dela, katerega praktični del nosi naslov Produkcija vrednosti in vrednost reprodukcije, se je od hiperprodukcije podob preusmerila globlje, v samo umetniško produkcijo.

Sodelovala je na različnih skupinskih razstavah tako v Sloveniji kot drugod po regiji, nazadnje na skupinski razstavi Po resničnih dogodkih: Prostori in artikulacije seksualnosti 1990–2022, ki je bila del Festivala Račka v Galeriji sodobne umetnosti v Celju in na razstavi Različni svetovi 2021 Galerije Photon na Dunaju.