Slovenija

Združeni muzej z novim vodstvom, Dežman: Gre za konkretno politično akcijo

Ljubljana, 25. 01. 2023 13.09 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 2 min
Avtor
Mirko Vorkapić
Komentarji
191

Združitev Muzeja slovenske osamosvojitve in Muzeja novejše zgodovine Slovenije je trenutno torišče ostrih prerekanj med vlado in opozicijo. Slednja napoveduje interpelacijo ministrice za kulturo, združenje VSO pa akcijski načrt za obrambo samostojnega muzeja osamosvojitve. Združitvi nasprotuje tudi vodstvo muzeja novejše zgodovine. Ministrica zagotavlja, da bodo delovna mesta ohranjena, a bo nov zavod dobil tudi novega vršilca dolžnosti. Da gre za zlorabo muzejskih združenj, pa meni direktor muzeja novejše zgodovine Jože Dežman.

Ministrica za kulturo Asta Vrečko je na novinarski konferenci konec minulega tedna povedala, da bodo postopki najprej tekli v smeri imenovanja v. d. direktorja oz. direktorice novega javnega zavoda. "Muzeja nadaljujeta s svojim delom do vpisa v sodni register. S tem se delovna mesta ohranijo, gre za združitev obeh muzejev, programa in zaposleni se združijo," je povedala in dodala, da bodo v najkrajšem možnem času sporočili, kdo bo vršilec dolžnosti. 

Direktor Muzeja novejše zgodovine Slovenije (MNZS) Jože Dežman odločitev vlade o združevanju muzejev vidi kot "zlorabo muzejskih združenj za konkretno politično akcijo". Kot so zapisali v izjavi za javnost, jih o nameri ukinjanja in združevanja ni obvestil ali vprašal nihče. "Pred tem ni bilo nobene javne diskusije in narejena ni bila nobena vsaj nam znana vsebinska, konceptualna, finančna in prostorska analiza združevanja in njenih posledic." 

Način ukinitve muzeja vidijo kot "grob za demokratično družbo nedopusten poseg v avtonomijo javnega zavoda. S tem dejanjem se je pokazala oblastniška samovolja do zaposlenih in žaljiv odnos do ustanove, ki letos praznuje svojo 75-letnico obstoja." 

Na Ministrstvo za kulturo so zato naslovili pismo, v katerem ministrstvo pozivajo k obojestranski komunikaciji, saj je, kot navajajo, sedaj v njihovo delovno okolje vneseno nelagodje, z nadaljevanjem projektov, razstav in obstankom delovnih mest. Sprašujejo se tudi, ali ne bi morda vlada ponovno premislila in spremenila odločitev. 

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (191)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Bogo30
26. 01. 2023 12.04
+3
Škoda za vse skupaj. Če bi bilo tako 91 ne bi bilo nič. Škoda in žal mi je, da sem sodeloval v bojnih spopadih, vsa "priznanja" sem že zdavnaj vrnil, saj so bili z njimi odlikovani tudi ostali, ki jih tam ni bilo, ali pa so bili na nasprotni strani. Ta osamosvojitveni šov je koristil samo za peščico, ki nas še danes drži v šahu. Spomnite se kako so vpili "druga Švica"... je nastala, samo za njih, ker oni niso nikoli švicali. Vedno so drugi. Opravičujem se vsem, da sem sodeloval pri osamosvajanju, morda bi pa morali takrat odstraniti vse te nacionaliste in ostale, ki so razbijali Jugoslavijo.
vicente
25. 01. 2023 21.36
+2
preedlagam Mavzolej osvoboditeljev,noter jih zapremo in gotovo,ključ se po možnosti uniči na spravni slovesnosti
peresni
25. 01. 2023 21.34
+5
Izgleda, da je g. Dežman politik v stroki, ki jo zelo izrablja v ozke strankarske interese.
flojdi
25. 01. 2023 19.42
+1
Kaj eni res nimajo Pametnejsega dela?
Oknaj 4
25. 01. 2023 19.31
+1
Obnašajo se kot da jih je sram samostojnosti
Janez Svetokriški1
25. 01. 2023 19.10
-2
Mislim, če ostane Dežman direktor muzeja osamosvojitve, potem Krkovič, kot poveljnik manevrske zaščite, v njem ne bo našel svojega mesta. Zato mora Dežmana nekdo zamenjati.
Slava b
25. 01. 2023 18.13
+7
Naj se malo počakajo pa jim bomo naredili mavzolej od veselja da smo se jih rešili.
son?ek11
25. 01. 2023 18.10
+7
A ni skrajni čas, da gre dezman v penzijo??????
frenk707
25. 01. 2023 18.33
+6
komarec
25. 01. 2023 17.54
+8
Prav pa naredimo eden muzej kjer bo vsebina zgodovine NOB tudi povojni poboji, vsebina osamosvojitve pa tudi prodaja orožja. Bo šlo?
Ugovor vesti 133.člen
25. 01. 2023 17.46
-6
Takrat še pisat in brat ni znala, a sedaj nam bo možgane prala.
komarec
25. 01. 2023 17.55
+3
Ugovor vesti 133.člen
25. 01. 2023 17.43
-8
Ona je samo orodje v rokah globoke države, in ne samo njej, ampak vsakemu resorju naročijo, da je treba uničiti, pomesti, spremeniti, anulirati,...,vse, kar je v povezavi s prejšnjo vlado, demokracijo, sploh pa, kar diši po slovenski pomladi. Komunisti so bili proti, a izšli so kot zmagovalci osamosvojitve (primer Kučan,...), ker DEMOS ni bil revanšističen, ter ni bilo prepotrebne lustracije. Sedaj pa imamo!
komarec
25. 01. 2023 17.55
+10
komarec
25. 01. 2023 17.59
+9
Imaš prav, vsi ki so bili člani partije ne bi smeli biti v politiki. Se strinjaš?
Ugovor vesti 133.člen
25. 01. 2023 19.08
+0
Seveda se strinjam. Danes mladina misli, da je bil komunizem, to največje zlo, nekaj dobrega. A komunizem je zlorabil NOB za boljševistično revolucijo. Sedaj bodo pa oba muzeja združili. Najpomembnejši dogodek je osamosvojitev Slovenije, pri mnogih muzejih v SLO, si ta, kot prvi zasluži samostojnost.
frenk707
25. 01. 2023 16.08
+6
MSO do združitve v enotni muzej ni imel nič, .. ne prostorov ne začetne zbirke, samo kos papirja na katerem je vladne uredba o ustanovitvi MSO,... ta kos papirja je bil edini artefakt, ki ga je muzej premogel. V nadaljevanju bi janševci iz zbirk v drugih muzejih pobrali gradivo in dokumenta, ki bi njih poveličevali,... z vsemi ostalimi bi pa polemizirali, kot to počnejo z NOB. .. janševci, drago bi vas plačal tisti, ki vas ne pozna.
Klasik
25. 01. 2023 16.00
+5
Muzej je treba združi, ker le tako ga bo do Slovenci obiskovali. Niti ne vem kje se nahaja sedaj, vsi t. i. osamosvojitelji s Peterletom naj se pogledajo v ogledalo koliko masla imajo na glavi že 30 let.
brabusednet
25. 01. 2023 15.53
-4
Mene pa zanima,če je v muzeju NOB pravično in resnično opisano povojno obdobje in vsi zagrešeni zločini z strani partizanov.To si moram enkrat ogledat,je to resnična ali zlagana zgodovina.Mogoče,kdo ve,kako je z tem.Tale ministrica tudi navija bolj za NOB,kot za samoosvojitev.Sem jo zadnjič v soočenju z Samonitijem poslušal.Še par let pa bodo levičarji pisali zgodovino,da so partizani samoosvojitev izborili.Zato smo,kot narod tako razdeljeni,ko se predstavlja in propagira zlagana zgodovina.Levičarji so se sedaj spravili še nad samoosvojitev in trdijo,da so oni takrat začeli spremembo sistema iz njihovega komunističnega v demokratičnega.Z takimi nameni lavičarjev Slovenci nikoli ne bomo več enotni,tudi ob morebitni vojni,kot smo takrat bili.
tito73
25. 01. 2023 15.56
+4
Kaj je "samoosvojitev"? 😂😂😂😂😂😂
Castrum
25. 01. 2023 15.45
-7
Gre za popolnoma zgrešeno debato - tako kot je dejal sekretar Čelik, ta vlada sploh NIMA NAMENA postaviti, kaj šele zgraditi Muzej Slovenske Osamosvojitve. Nočejo spomenika temu veličastnemu dejanju, največjemu v zgodovini našega naroda.
frenk707
25. 01. 2023 16.10
+6
Nočemo muzeja, ki bo poveličeval janšizem in služil kot njegova propaganda in kjer se bo lahko preurejalo dejstva in dejanja, taka kot so se res zgodila.
Cool8
25. 01. 2023 15.40
+9
Desničarji si lastijo osamosvojitev za svojo in kakor da so samo oni zaslužni za osamosvojitev naše države. Sodelovali smo pri osamosvojitvi prav vsi levičarji , sredinski in desničarji. Kako si potem desnica drzne lastiti zasluge, ki pripadajo vsem ????!
OrodniK
25. 01. 2023 15.41
+4
A je v muzeju slovenske osamosvojitve samo desnica predstavljena kot zaslužna?
Castrum
25. 01. 2023 15.42
-7
@cool....zaradi mene naj si jo lastijo levičarji ! Samo da postavijo Muzej Osamosvojitve Slovenije !...OK?..... Problem je v tem, ker ga levičarji NOČEJO postaviti!!!
Cool8
25. 01. 2023 18.37
+4
V muzeju so stvari in zadeve, ki so napisane tako, kot govorijo v stranki SDS in Janša, kakor da so oni edeini osamosvojili Slovenijo , torej muzej bi moral izgledati zelo zelo drugače !!!
Castrum
25. 01. 2023 15.32
-3
Frenk, lahko ti pa docent karjolca Bertorelli razloži, kakšen občutek je ime tiste junijske dni, ko je nosil rdečo zvezdo na kapi....
Apoteka
25. 01. 2023 15.31
+9
Kaj ko bi predstavili celotno delovanje Ivanove družine: pekovski izdelki po očetu,kuliji in kravate pri polbratu...
prašek
25. 01. 2023 15.31
+7
Dobra ideja !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!➕➕
lipton150
25. 01. 2023 15.54
+2
izdelki po očetu niso glih "pekovski", sladoljed in turški med se ne pečeta
Bonsa
25. 01. 2023 15.30
+4
JJ bi rad, da ima v muzeju vec prostora zase. Z zdruzitvijo se popolnoma strinjam! Zgodovina Slovenije je ena sama in nima veze o katerem obdobju govorimo, vse spada skupaj.
frenk707
25. 01. 2023 15.28
+9
Spodaj v enem komentarju si Castrum menil, da je prava lokacija za MSO na Roški,.... se strinjam, ker na lipah ob roški cesti so domobranci že enkrat viseli,... njihovi nasledniki pa spadajo na isto mesto.
prašek
25. 01. 2023 15.29
+7
Castrum
25. 01. 2023 15.31
-5
Ti kljukec seveda ne veš, kaj pomembnega za Slovenijo se je dogajalo na Roški. Zakaj ne veš - možnosti sta dve: ali si bil še v plenicah ali pa si nasprotoval tistemu, kar smo mi tam zahtevali in izborili!
lipton150
25. 01. 2023 15.58
+3
najbolj pomembno za Slovenijo takrat je bilo, "da je Janša pojeo čufte"
frenk707
25. 01. 2023 16.01
+4
Če svoja dejanja na Roški ocenjujem iz današnjega zornega kota,.... bi se najraje udrl v zemljo, od sramu in žalosti, za koga sem krožil po Roški, Streliški in Poljanski cesti in trobil pred vhodom na vojaško sodišče in ob zbornem mestu na strehi garaž.... danes bi rekel, naj zaprejo osebo, pri kateri so našli ukradeni dokument,.... zagrožena kazen za to je bila 30 let. Dragi Slovenci, si predstavljate, da bi imel mir pred njim, vsa ta leta,.....