Oblikovno in tehnično zelo izstopajoč Peugeot

Po modelu 406 Coupe in po več kot dveh desetletjih so Francozi vnovič izdelali oblikovno zelo drzen avtomobil. A ne izstopa le po oblikovni plati, pač pa tudi po vozniški natančnosti, zato bi ta utegnil zanimati širok krog kupcev.

Peugeot 408 je eden tistih redkih avtomobilov, ki v sebi skriva več 
uporabnih adutov. Foto: Peter Pirkovič
Peugeot 408 je eden tistih redkih avtomobilov, ki v sebi skriva več uporabnih adutov. Foto: Peter Pirkovič

408 je nov derivat francoskega proizvajalca z namenom privabiti tisti del kupcev, ki se odmikajo od uveljavljenega tradicionalizma. Novinec v ponudbi je bil izdelan na osnovi modela 308, kar pomeni, da si z njim sicer deli nekaj tehnike in oblike, a že takoj po prvem srečanju je jasno, da 408 želi biti drugačne vrste avtomobil. Karoserija je opazno višje postavljena, kar pomeni višji položaj sedenja in za nekaj centimetrov več odmika od tal (19 cm), tu je tudi kupejevsko nizka streha v zadnjem delu, pa všečno oblikovani usmerniki zraka in prtljažna vrata, ki se odpirajo skupaj s steklenim delom. Samo te tri značilnosti povedo zelo veliko o razširjeni uporabnosti novega Francoza.

Zelo pomemben aspekt je tudi njegova drzno zasnovana zunanja oblika, s katero so oblikovalci uspeli doseči učinek občudovanja. Znanec mi je dejal, da ga poteze in LED luči s 3D grafiko na zadnjem delu rahlo spominjajo na Ferrarijeve modele. Mar res? Zadek so dodatno začinili z mišičastim odbijačem, ki ni v barvi vozila, sprednji del nosi prepoznaven hišni videz, k celotni zunanji podobi pa svoje dodajo še posebej za GT opremo oblikovana 19-palčna platišča in kovinska modra obsession barva, ki je za kupca brezplačna.

S polno posodo in baterijami se doseg giblje okrog 500 kilometrov.

Prostorna potniška kabina

Potem so tu še dimenzije. Novinec v dolžino meri krepkih 4,69 metra in je od tristoosmice za 32 centimetrov daljši, opazno daljša pa je razdalja med sprednjo in zadnjo osjo, ki znaša 2,79 metra (več kot 11 cm več), kar se najbolje opazi v prostorni potniški kabini. V prtljažniku tega hibridno gnanega vozila je v primerjavi s klasično bencinsko gnano verzijo nekoliko manj prostora zaradi baterij, a kljub temu ta v osnovi ponuja 471 litrov (531 litrov s klasičnim pogonom), s preklopom naslona zadnje klopi pa je ta prostor možno še dodatno povečati za prevoz večjih kosov. V prostorninskem smislu to pomeni 1272 litrov. Omeniti velja tudi to, da del osnovnega prostora odžira pripadajoča torba s polnilnimi kabli, ki bi jih teoretično lahko skrili tudi pod predelno polico.

Potniška kabina je prostorsko nekoliko bolj obilna kot v modelu 308 in še za ščepec bolj družinsko naravnana. Odrasli potniki bodo imeli na zadnji klopi dovolj prostora za glavo, saj kupejevska streha ne vpliva na višino, prav tako bo ostalo še nekaj centimetrov prostega prostora za kolena. Vozniško okolje nosi prepoznavno zasnovo i-cockpit, ki jo Peugeot pri vseh svojih modelih uspešno pelje že deset let.

Tehnični podatki:

Dimenzije: (D/Š/V): 4678 mm x 1848 mm x 1478 mm

Motor: 1,6-litrski turbo bencinski motor + elektromotor

Skupna sistemska moč: 165 kilovatov (225 KM)

Teža: 1681 kg

Prtljažnik: 471-1545 l

Najvišja hitrost: 233 km/h

Rezervoar: 40 litrov

Cena: 45.000 evrov

Še več. Za leto 2026 napovedujejo povsem novo in napredno zasnovo. Dimenzijsko manjši volan z nekaj uporabnimi fizičnimi stikali res potrebuje nekaj začetnega privajanja z nekoliko nižjo pozicijo, da je vsa vsebina 3D merilnikov v vidnem polju, a ko se na to novo pozicijo navadim, je upravljanje volana po svoje zabavno. Grafiko merilnikov je možno spreminjati, a večino časa imam izbrano tisto, ki mi prikazuje animacijo pretoka energije hibridnega pogonskega sklopa.

Digitalizacija upravljanja se nadaljuje na sredinski konzoli, kjer ima mesto vsebinsko bogat 10-palčni zaslon na dotik. Sprehod med meniji s pomočjo digitalnih gumbov i-toggle (te je možno nastavljati po meri) poteka brezhibno in brez zamud, medtem ko je celotna vsebina infozabavnega vmesnika prilagojena slovenskemu uporabniku. Poleg natančnega načrtovanja poti s Tom Tomovim navigacijskim sistemom, ki vozniku sporoča prometne podatke v živo, ta omogoča še enostavno povezovanje mobilnih telefonov s sistemom android auto in carPlay, a le preko kablovja.

Edina slabost tega prikazovalnika in digitalnih gumbov je ta, da se na omenjeni površini hitro nabirajo sledovi prstnih odtisov in prah, zato je dobro imeti pri roki suho krpico.

Zmogljiv pogonski sklop

Testni 408 GT z oznako hybrid velja za najzmogljivejšega v ponudbi. Takšen ima vgrajeno znano kombinacijo 1,6-litrskega bencinskega in električnega sinhronega motorja, ki skupaj razvijata 165 kilovatov sistemske moči in 360 Nm navora, kar je dovolj za nekaj taktov dinamične vožnje, kjer je to mogoče.

V podatkih je zapisano, da najvišjo hitrost doseže pri 233 km/h. 12,4 kWh baterija, ki jo je mogoče polniti na domači vtičnici ali preko šibkejših polnilnic z dvosmernim tokom (dodatno je bil vgrajen enofazni 7,4 kW polnilnik), med drugim omogoča vožnjo na krajše relacije v popolni tišini. Realen doseg je nekje okrog 40 kilometrov, najvišja hitrost pa 135 km/h. Hibridni način vožnje seveda pripomore tudi k nekoliko nižji porabi goriva. Kombinacija obojega nas je nagradila s povprečjem okrog petih litrov, zgolj pogon na bencinski motor pa pomeni liter ali dva več žeje.

Poganja ga kombinacija bencinskega in električnega motorja, baterije pa je možno polniti na domači vtičnici. Foto: Peter Pirkovič

Dodatna elektrificirana pomoč termičnemu motorju je imela za posledico, da so razvojniki morali posodo za gorivo nekoliko zmanjšati. V uradnih tehničnih podatkih sicer piše, da ta meri 40 litrov, a v praksi nisem uspel natočiti več kot 35 litrov, pa sem se na bencinsko postajališče nekajkrat pripeljal dobesedno na hlapih, sodeč po računalniških meritvah. Teoretično sem tako pokuril tudi rezervo. S polno posodo in baterijami se doseg giblje okrog 500 kilometrov.

Po vozniški plati 408 niti za trenutek ne razočara in ga je užitek voziti. Vzmetenje je nekoliko trše, krmilni mehanizem zmore precejšnjo mero natančnosti, nagibanja pa je razmeroma malo. Skratka, voznik in potniki se bodo počutili zelo udobno.

Ker je hibridno gnani Peugeot 408 najzmogljivejši, je jasno, da tudi po cenovni plati sodi v sam vrh. Okroglih 45 evrskih tisočakov je osnova, v primeru našega testnega vozila pa je k tej ceni treba dodati še petstotaka za prej omenjen zmogljivejši polnilnik, pa še enega petstotaka za širokokotno kamero na zadku in 140 evrov za indukcijski brezžični polnilnik za mobilne telefone. Dolg seznam varnostnih asistenc, odlični matrični LED žarometi, ogrevan volan in kup drugih dobrot je uvrščenih med serijsko opremo paketa GT.


Najbolj brano