Novice

Nova rivalstva spreminjajo razmerja: BYD in Tesla prepričljivo pred Volkswagnom

S prihodom električnih vozil se med avtomobilskimi proizvajalci odpirajo rivalstva, ki jih v preteklosti ni bilo. Klasični proizvajalci, ki so včasih krojili avtomobilski svet, dobivajo novo konkurenco. Skupina Volkswagen se je po rezultatih vedno borila s Toyoto, Peugeotom, Fordom in drugimi, zdaj pa ji največjo konkurenco predstavljata dva relativno nova igralca.

Morda so se klasični avtomobilski proizvajalci preveč zanašali na svojo velikost, prepoznavnost in izkušnje, a dejstvo je, da so jih novi igralci presenetili in izkoristili predčasen prihod električnih vozil. Praktično vsi analitiki se strinjajo, da bo v prihodnjih letih z vrha največjih proizvajalcev na svetu nemogoče odstraniti Teslo in kitajski BYD, Volkswagnu tako zaenkrat ostane le boj za tretje mesto.

Razlika je minimalna

BYD Tang SUV
BYD je na Norveškem našel že tisoč kupcev električnega športnega terenca Tang.

Čeprav je Tesla v zadnjem četrtletju prodal manj električno gnanih vozil kot BYD, pri Bloombergu predvidevajo, da bo ameriški proizvajalec obdržal prvo mesto in s tem laskavi naslov največjega proizvajalca baterijsko-električnih vozil na svetu. Še več, predvidevajo, da bo Tesla na letni ravni ostal največji vse do konca desetletja. Analitik Michael Dean je za Bloomberg med drugim izjavil, da Volkswagen ni več kandidat za položaj največjega proizvajalca baterijsko-električnih vozil na svetu. Dodal je, da bo Volkswagen, tako kot drugi proizvajalci, še naprej večino prihodkov dobil s prodajo modelov z motorji na notranje zgorevanje.

“Večja konkurenčnost baterijsko-električnih vozil bo verjetno spodbudila intenzivno cenovno konkurenco, pritisk na marže, trgi za baterijsko-električne modele pa bodo najverjetneje ostali razdrobljeni. Zato bo Tesla edini pravi globalni igralec, dokler proizvajalci avtomobilov ne bodo lansirali razširljivih platform naslednje generacije v letih 2026-27,” je zapisal Dean v objavljenem poročilu.

Tesla edini pravi globalni igralec

DSC_5816
Volkswagen čaka še veliko dela, da bo uspel konkurirati Tesli in BYD.

Za zdaj so se cilji o zvezni rasti baterijsko-električnih vozil razblinili. Kupci so postali apatični zaradi pomanjkanja in visokih cen polnjenja na hitrih polnilnicah, kar dopolnjujejo še visoke nakupne cene vozil. Pri tem je edina izjema Kitajska, kjer neverjetna konkurenca prinaša zelo dosegljive cene avtomobilov in razmeroma ugodno polnjenje na polnilnicah.

Kot so še zapisali pri Bloombergu, se je konkurenčnost Volkswagna na trgu električnih vozil v zadnjem letu in pol opazno znižala. Dean je namreč junija leta 2022 predvidel, da bo Volkswagen s pospešenim razvojem in modelno ofenzivo leta 2024 prehitel Teslo na vrhu, a se zdaj to zdi praktično nemogoče.

Avtomobilizem.com (Vir: Europe Autonews, Bloomberg. Foto: BYD, Gašper Pirman.)

Mnenja uporabnikov

1 komentar za "Nova rivalstva spreminjajo razmerja: BYD in Tesla prepričljivo pred Volkswagnom"


meganer
4 meseci 15 dni nazaj

https://www.avtomanija.com/2023/09/108936/vw-id-4-na-kitajskem-krepko-pod-mejo-20-tisoc-evrov

Tole vse pove. Ko bo pri nas taka cena, bo pa drugačna zgodba.

 
Rimac raziskuje napajanje električnega pogona s tekočimi gorivi
Hyundai in Kia v novo partnerstvo na področju vodikovih gorivnih celic