PAL 2022 v številkah
Številke, ki so zaznamovale letošnji izbor PAL 2022.
56
avtomobilov smo preizkusili v izboru PAL 2022, ki je trajal od 1. julija lani do 8. aprila letos. Število vozil je manjše kot v izboru PAL 2021, razlog pa je občutno krajši termin izbora PAL 2022, ki je trajal od 1. septembra 2020 do 1. julija 2021. Koronavirus nam je v prvem valu lani preprečil izvedbo sklepnega dogodka in testnih voženj z menedžersko žirijo.
50.000
testnih kilometrov smo z njimi prevozili novinarji Časnika Finance.
4
kategorije ima izbor PAL 2021 – službeni, poslovni, managerski in električni avto leta.
20
avtomobilov se je uvrstilo v finale omenjenih kategorij, v vsako po pet avtomobilov.
3
žirije odločajo o zmagovalcih izbora PAL – novinarji avtomobilske redakcije Financ, bralci (glasovali boste lahko od 19. aprila) in žirija slovenskih direktorjev, ki bo konec avgusta preizkusila finaliste kategorije managerski avto.
16.217
evrov stane najcenejši kandidat letošnjega izbora – škoda fabia 1.0 TSI ambition v službeni kategoriji. Lani je bila s ceno 12.540 evrov najcenejša dacia sandero ECO-G comfort v službeni kategoriji.
120.900
evrov stane najdražji kandidat izbora, managerski mercedes-benz S 350d. Od julija lani je njegova cena poskočila za devet tisoč evrov. Lani je bil najdražji managerski porsche panamera E-hybrid s ceno 118.829 evrov.
Do 9 odstotkov
popusta je mogoče dobiti pri avtomobilih iz izbora PAL. Popust smo upoštevali pri izračunu stroškov poslovnega najema, ki jih izračunava podjetje Avant car. Pri finalistih so zapisane cene s cenika. Lani so popusti segli do 30 odstotkov.
26
kandidatov je v najbolj množični kategoriji poslovni avto.
15.112
evrov stane najcenejši električni avto v izboru in na trgu dacia spring. Popust in subvencija Eko sklada v višini do 20 odstotkov tržne cene avtomobila sta že vključena v izračun. Polna cena springa je 18.890 evrov.
4.500
evrov je subvencija Eko sklada, ki jo kupci prejmejo ob nakupu električnega vozila. Če je avto cenejši od 22.500 evrov, subvencija znaša do 20 odstotkov vrednosti investicije.
53.150
evrov stane najdražji električni avto v izboru – BMW i4 eDrive 40. V izračune je že vključena subvencija Eko sklada.
0 odstotkov
od vrednosti avtomobila je višina bonitete, ki jo za električni službeni avto za službeno uporabo plača njegov uporabnik. Pri bencinskih in dizelskih avtih boniteta sega do 1,875 odstotka vrednosti avtomobila.
22-odstotni
DDV si podjetja lahko odbijajo pri nakupu službenega električnega avtomobila, če tega uporabljajo le v službene namene. Ob nakupu na podjetje ne morejo zaprositi za subvencijo Eko sklada. Za čas zasebne vožnje morajo plačati proporcionalni delež DDV.
10.395
evrov je znesek DDV pri poslovnem in električnem kandidatu BMW i4 eDrive 40. Ta znesek si lahko odbijete v celoti, če avto uporabljate zgolj v službene namene.