Audi A8 je bolj vozniško naravnana prestižna limuzina, ima pa tudi aktivno podvozje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Audi A8 je bolj vozniško naravnana prestižna limuzina, ima pa tudi aktivno podvozje. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

A8 je Audijev paradni konj. S takšnim modelom premijska avtomobilska znamka upraviči svoje mesto med elito. In tako je pri Audiju vse od leta 1994, ko je A8 nasledil model V8 in poskrbel, da sta BMW sedmica in mercedes-benz razred S dobila visoko družbo.

Leta 2017 smo pozdravili četrto generacijo, zdaj pa je napočil čas, da smo na slovenske ceste pospremili njeno prenovljeno izvedbo. Svoj vodilni status na trgu bo A8 poskusil obdržati predvsem s pomočjo izboljšanih tehnologij. Skupaj je na voljo kar 40 asistenčnih sistemov. Med novostmi moramo najprej izpostaviti žaromete. Ti so ena izmed komponent sodobnega avtomobila, ki je bila v zadnjem času deležna zares močnega razvoja.

Bolj kot oblika je spremenjena vsebina. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Bolj kot oblika je spremenjena vsebina. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Žarometi, ki svetlobo rišejo na podlago

Zadnji žarometi so odslej serijsko na voljo v OLED-tehnologiji in tudi pametni so. Ob nevarnosti naleta zažarijo vsi njihovi svetilni elementi. Še precej naprednejši so novi prednji žarometi. Audijev digitalni matrični žaromet namreč tvori 1,3 milijona mikrozrcal, ki svetlobo razdelijo v majhne točke in omogočajo večjo natančnost krmiljenja žarometa.

V kabino so vgradili vrhunske materiale, A8 pa je na voljo z najnovejšo različico Audijeve digitalne instrumentne plošče. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
V kabino so vgradili vrhunske materiale, A8 pa je na voljo z najnovejšo različico Audijeve digitalne instrumentne plošče. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ena od novih funkcij, ki jih omogoča ta tehnologija, so smerne in orientacijske luči za vožnjo na avtocestah. Žarometi v tem primeru oddajajo svetlobno preprogo, ki še posebej močno osvetljuje lastni vozni pas. Predvsem na gradbiščih orientacijska osvetlitev vozniku intuitivno pomaga pri ohranjanju smeri na voznem pasu.

Matrično tehnologijo v Audiju uporablja celo zadnja bralna lučka. In seveda, še vedno se bo veliko uporabnikov tega avtomobila vozilo zadaj, kjer bo lahko recimo uživalo v zdaj še večjem zadnjem zaslonu.

Audi A8 ponuja še veliko več. Podrobneje lahko novosti spoznate v videoprispevku iz oddaje Avtomobilnost.