Aktualno
Omejitev 30 km/h v mestu: pri vožnji 'po polžje' je onesnaževanje še večje
Zmanjšanje omejitve hitrosti na 30 km/h ne zmanjšuje onesnaževanja, temveč ga povečuje.
Nedelja, 21. november 2021
Županja francoske prestolnice Anne Hidalgo je letos avgusta za zmanjševanje onesnaževanja uvedla ideološko omejitev hitrosti na pariških cestah in ulicah. Isto teorijo, brez znanstvene podlage, bodo uporabili tudi v Milanu, ki je pobratena s francosko prestolnico v boju proti avtomobilom. Milanski župan Sala je ob napovedi radarjev za nadzor v območjih z omejitvijo hitrosti na 30 kilometrov na uro uvedel celo območja, v katerih omejitev znaša 15 kilometrov na uro.
Zoženi pasovi za motorna vozila, pri čemer so zgolj s črto na asfaltu pridobili kolesarske poti (te so nevarne in zato manj uporabljane, kot bi lahko bile), na stotine skirojev brez registracije in pravil v mestnem vrvežu, ukinjanje parkirnih mest in spremenjeni prometni režimi povzročajo slabšo pretočnost in posledično večjo onesnaženost kot v preteklosti. Razlog za to povečanje so zamaški na pomembnih vozliščih, kjer je prej promet potekal bolj tekoče. Tako pot z enega konca Pariza na drugega (enako v Milanu) traja dlje, ob tem se porabi več energije, povečajo se operativni stroški (glede na študijo francoske javne agencije Cerema) in na koncu tudi onesnaževanje.
Za ugotavljanje javnega mnenja v Parizu, podobno kot v drugih državah, uporabljajo spletne ankete, ki jih vodi mestna uprava. Z možnimi odgovori »za«, »proti« in »načeloma za« je bilo proti omejitvi hitrosti 30 kilometrov na uro 61 odstotkov dnevnih migrantov, medtem ko jo je v mestu s seštevkom odgovorov »za« in »načeloma za« podprlo 59 odstotkov sodelujočih. Zvito, ni kaj!
Oznake:
- Avto fokus
- hitrost
- mesto
- omejitev
- pariz
- zanimivosti