Nasveti

Kaj je dobro vedeti, ko razmišljate o spletni prodaji pridelkov

Spletna prodaja je za kmetije še vedno dodatni, in ne glavni prodajni kanal
Podporniki obveščajo
AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice
Agrobiznis
Podporniki obveščajoJana Petkovšek Štakul Kmetje in živilci tokrat brez svoje ministrice

Ta petek bodo o inovativnosti in trajnostni preobrazbi na konferenci razpravljali predstavniki kmetijskih in živilskih podjetij vzhodne kohezijske regije.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa V ponedeljek se začne kampanja vnosa zbirnih vlog za kmetijske subvencije

Nosilci kmetijskih gospodarstev morajo vloge oddati do 10. julija elektronsko, pri tem pa jim lahko pomagajo v Javni službi kmetijskega svetovanja.

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu
Agrobiznis
Podporniki obveščajoRedakcija Agrobiznisa Jutri o trajnosti in inovacijah v agroživilskem sistemu

GZS - Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij v sodelovanju z regionalnimi gospodarskimi zbornicami pripravlja regijsko konferenco zahodne kohezijske regije

AGROBIZ
Podporniki obveščajo
Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju
Agrobiznis
Podporniki obveščajoPodpornik projekta Velika noč se bliža, domače dobrote vas čakajo v Mercatorju

Velike noči ni brez prazničnih dobrot – pirhov, šunke, hrena in potice

Avtor
avtor
17.03.2023 11:32
Dopolnjeno: 17.03.2023 12:16
Čas branja: 3 min

»Kmet lahko svoje pridelke prodaja po spletu, tudi če so na voljo le v sezoni, in ne vse leto,« pravi Gaber Terseglav, direktor IT-podjetja Optifarm iz Radovljice, ki se je specializiralo za digitalizacijo prehrambnih verig in ponuja nakup lokalne hrane po spletu.

Spletna prodaja je za kmetije dodatni, in ne glavni prodajni kanal. »Kupci so tradicionalni, še vedno gredo raje v trgovino, kot da hrano naročajo po spletu,« opaža Terseglav.

Kmetija lahko postavi svojo spletno trgovino ali se pridruži digitalni tržnici, kjer na enem mestu najdemo ponudbo kmetij in drugih manjših ponudnikov hrane iz iste regije.

Najtežje je pridobiti kupce

In kaj je pri spletni prodaji najtežje? »Pridobivanje kupcev, ki poteka prek družbenih omrežij, najpogosteje Facebooka. To je dolgotrajen proces, ki se mu je treba posvetiti vsak dan. Med epidemijo korone so ljudje tudi hrano naročali po spletu, takrat je nastalo ogromno spletnih trgovin, a vse ne delujejo več. Kupci so se vrnili v trgovine, veliko kmetij je spletno trgovino ugasnilo, ker so naročila usahnila. S pospeševanjem prodaje in iskanjem novih kupcev pa je veliko dela, za oboje kmetom tudi zmanjkuje časa. Oglaševanje ponudbe je kar velik strošek, na katerega marsikateri kmet ni pripravljen,« odgovarja.

Veliko časa in denarja za promocijo

Ko kmetija razmišlja o spletni prodaji, mora vedeti, da bo za to porabila veliko časa. »Oglaševanje ponudbe, urejanje naročil in spletnih plačil je zelo zamudno. Sproti je treba tudi osveževati ponudbo, dodati ali ugasniti kake pridelke. Kolikor poznam kmete, nimajo toliko časa, da bi vsak dan optimizirali spletno prodajo. Če bi vsi ljudje kupovali prek spleta, bi si vzeli čas, a ker jim spletna prodaja prinese le majhen del prihodkov, se jim to ne splača. Če bodo za vse sami, se morajo zavedati, da bodo v promocijo spletne trgovine najverjetneje vložili več časa in denarja, kot bodo dobili naročil,« meni Terseglav.

Lastne spletna trgovina ali vstop v digitalno tržnico

Dokler spletno kupovanje hrane ne postane nekaj vsakdanjega, je za kmetijo bolje, da se pridruži digitalni tržnici ali komu drugemu, ki združuje regijske ponudnike na enem mestu in poskrbi tudi za logistiko. Pri Agrobiznisu smo predstavili več takšnih oblik spletne prodaje:

  • Aplikacija in spletna trgovina Optifarm Smart je tak primer. Zamišljena je kot digitalna tržnica, ki okoli 50 kmetij, vinarjev, čebelarjev, rokodelcev in zadrug od Zgornje Gorenjske do Ljubljane z okolico povezuje s kupci. Opažajo, da je vedno več živil, ki jih ponujajo njihovi lokalni partnerji, ne samo bolj kakovostnih, temveč tudi cenejših kot v trgovinah. Omogočajo tedensko dostavo na izbrani naslov od Zgornje Gorenjske do Ljubljane z okolico ali prevzem na prevzemnih točkah v Ljubljani in na Jesenicah. Letos bodo dodali nove prevzemne toke. Trenutno ponujajo brezplačni prevoz naročenih živil, kar je dodatna prednost. Prvih 12 kmetij in drugih ponudnikov hrane z območja LAS Gorenjska košarica, ki se jim bodo na novo pridružili v okviru CLLD projekta Lokalno GOR, bodo brezplačno vključili v svojo digitalno ponudbo. Letos se želijo razširiti tudi v druge regije, svoj poslovni model pa bi radi vpeljali tudi na tuje trge.
  • Malo drugačen poslovni model ima Mali plac za prihodnost. Ponujajo sveže sezonske pridelke po pošteni ceni, naročanje po spletu in osebni prevzem na 26 mestih po Sloveniji. Pri njih več kot tisoč družin tako vsak teden kupuje sezonsko hrano, ki je sveža, ni skladiščena in je lokalno pridelana. Vsi ponudniki razen enega so iz Slovenije, mandarine in druge agrume pa dobijo s kmetije v dolini Neretve. Mali plac za prihodnost je pred devetimi leti ustanovila Ana Ljubojević, leta 2014 se je povezala s petimi kmetijami, danes sodeluje z 20.
  • Pred dvema letoma je pod okriljem Regijske razvojne agencije ROD Ajdovščina začela delovati spletna tržnica na borjaču. Na njej je svoje pridelke in izdelke na začetku ponudilo 80 kmetij iz širše goriške regije, zdaj jih je krepko čez sto.
  • Enajsto leti deluje nakupovalna skupnost Nakupujmo skupaj, ki vsaka dva tedna poveže več kot tisoč kupcev z več kot 50 kmetijami in drugimi dobavitelji lokalne hrane. Nakupe organizirajo po načelu poštene cene (fair price), ki jo vnaprej postavi kmet, za kupca pa je ugodnejša kot v trgovini. Kupci živila naročijo po spletu, kmetje pa jih vsako drugo sredo dostavijo na šišensko tržnico v Ljubljani, kjer potekata prevzem in plačilo.
  • Če pri skupnostnem nakupovanju Nakupujmo skupaj po spletu naročite pridelke od kmetov, vse pa prevzamete na eni točki, Zeleni zabojček prinaša še več udobja. Pri njih po spletu naročite tedensko zalogo sveže zelenjave in sadja, zabojček pa vam vsak četrtek dostavijo domov ali v službo. Pred korono so dostavili okoli tristo zabojčkov na teden, med epidemijo pa več kot petsto.

Kratke prehrambne verige imajo prihodnost

Vprašanje je, kako doglo bo trajalo, da se bodo spletni nakupi živil bolj prijeli in postali enakovreden prodajni kanal trgovinam. »Digitalizacija lokalne samopreskrbe s hrano bo postala pomembno področje pametne družbe prihodnosti,« pravi Gaber Terseglav. Čez pet let bo več pobud za povezovanje lokalnih pridelovalcev in kupcev po spletu. Tisti, ki bodo imeli boljšo ponudbo, boljšo uporabniško izkušnjo in priročno dostavo, bodo rasli in se razvijali.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Nasveti o financiranju razvoja kmetije in refinanciranju posojil

Tudi o tem bomo v petek, 12. aprila, govorili na Svetovalnici za kmete in vas vabimo na ta posvet.

AGROBIZ
Novice
Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nemčija: 250 tisoč evrov za hektar njive 5

Toliko bi plačal Intel, ki bo zgradil tovarni računalniških čipov in procesorjev

AGROBIZ
Agro Podjetnik
(video) Spoznajte zmagovalce izbora Najboljši agropodjetnik 2024
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic (video) Spoznajte zmagovalce izbora Najboljši agropodjetnik 2024

Zmagovalci so linija vložnin Domače dobrote Metka, kmetija Pr' Matevž, butična sirarna Golden Ring in Loška zadruga.

AGROBIZ
Novice
Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem
Agrobiznis
NovicePetra Šubic Nove farme piščancev na Hrvaškem z ukrajinskim denarjem

Tri piščančje farme napoveduje Jurij Kosiuk, lastnik Perutnine Ptuj, 700-milijonski projekt pa napoveduje Andrej Matiukha, ki ima na Hrvaškem športne stavnice FavBet in igralnice

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Tako Gruntek raste z dostavo zelenjave od njive do mize

Hrvaški startup že oskrbuje dva tisoč družin z zelenjavo v hrvaških mestih, prihodnje leto pa napovedujejo širitev na Dunaj in morda k nam.

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Inovativni kmetje so zbežali od doma!
Agrobiznis
Z 11. AGROBIZNIS KONFERENCE
Agro PodjetnikJana Petkovšek Štakul Inovativni kmetje so zbežali od doma! 2

O inovativnih praksah in priložnostih slovenskega kmetijstva smo govorili na 11. Agrobiznis konferenci.

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo
Agrobiznis
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Zakaj se splača pridelovati gensko nespremenjeno sojo

Letos jo bodo člani zadruge Kooperativa Kristal zasejali na dobrih 300 hektarjih; pozneje bi radi postavili svoj silos in celo pražarno soje.

AGROBIZ
Novice
Kmetje z napovedanimi razbremenitvami niso zadovoljni
Agrobiznis
NoviceRedakcija Agrobiznisa Kmetje z napovedanimi razbremenitvami niso zadovoljni

Na zasedanju kmetijskih ministrov podprli spremembe, ki kmetom omogočajo večjo prožnost pri izpolnjevanju okoljskih pogojev, a kmetje niso zadovoljni.

AGROBIZ
Agro Podjetnik
Zamejski Slovenec Tadej Čertov čebelarjem ponuja vpogled v počutje čebel
Agrobiznis
Agro PodjetnikPetra Šubic Zamejski Slovenec Tadej Čertov čebelarjem ponuja vpogled v počutje čebel

S prijateljem iz študijskih let Karlom Maierjem sta razvila panjsko tehtnico, ki meri temperaturo in težo panja, aplikacija pa čebelarja obvešča, kako se čebele razvijajo.