Slovenija

30 let, 7700 življenj: Postavitev prometnega znaka ni dovolj

Ljubljana, 21. 11. 2021 07.07 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Slovenske ceste so po podatkih Zavoda Varna pot od leta 1991 do 2021 zahtevale več kot 7700 življenj, skoraj 309.000 ljudi se je v prometnih nesrečah hudo poškodovalo. Svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč letos poudarja umirjanje prometa. "Če se hitrost zniža na 30 kilometrov na uro, preživi pešec, preživi kolesar, če pride do nesreče. Pri večjih hitrostih so posledice hujše," poudarja predsednik Zavoda Varna pot Robert Štaba.

Prometna nesreča
Prometna nesreča FOTO: Dreamestime
Po ocenah WHO na svetovnih cestah letno umre približno 1,35 milijona ljudi, od 20 do 50 milijonov je poškodovanih. Pet milijonov ljudi zaradi prometnih nesreč za vedno ostane invalidnih.

Tretjo nedeljo v novembru obeležujemo svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč. Pod sloganom Spominjajmo se – Pomagajmo – Ukrepajmo se letos postavlja v ospredje območja umirjenega prometa in s tem izpostavlja pomen nižanja hitrosti na cestah. 

Letos so slovenske ceste po podatkih Policije do sredine novembra terjale že 105 smrtnih žrtev. "Vsaka smrt ali poškodba zareže v naša osebna življenja ali življenja bližnjih. A danes pri vsem znanju, ki ga imamo, vemo, da se prometne nesreče in njene posledice da preprečiti. To izkazujejo številne države, ki se zelo približujejo t. i. Viziji nič,"  pravi predsednik Zavoda Varna pot Robert Štaba.

Svetovni dan spomina na žrtve prometnih nesreč, ki ga pod okriljem Združenih narodov, Svetovne zdravstvene organizacije (WHO) in Evropskega združenja žrtev prometnih nesreč obeležujejo od leta 2007, je po njegovih besedah priložnost, da se opozori na to, da je varnost na cestah mogoče doseči.

"Spomnimo se tistih, ki so bili poškodovani ali so umrli v prometnih nesrečah in opozorimo, da lahko prispevamo k temu, da tega ne bo. Od ljudi, ki so šli skozi to travmo, pa črpamo navdih, kako iti v življenju naprej," je povedal.

Letošnji slogan postavlja v ospredje nujnost umirjanja prometa. "Najhujše posledice zlasti pri pešcih in vseh drugih izpostavljenih udeležencih v prometu je mogoče preprečevati prav z uvedbo območij umirjenega prometa. Človeško življenje je neprecenljivo, izpostavljenost ranljivih skupin v prometu pa izjemna," je ob tej priložnosti izpostavil direktor Javne agencije RS za varnost prometa Jože Hribar.

"Zato na ta dan znova prosimo, naj vsi udeleženci v prometu varnost na cestah jemljejo skrajno resno in odgovorno. Bodimo pozorni do ranljivih udeležencev, odpovejmo se uporabi mobilnega telefona, vožnji pod vplivom alkohola, spoštujmo vozne razmere in predpise, predvsem pa prilagodimo hitrost. Območja umirjenega prometa nam zapovedo prav to: znižajmo hitrost, umirimo tempo, bodimo pozorni," je dodal.

Vzpostavljanje območij umirjenega prometa v okolici šol, vrtcev in spalnih naselij je po besedah Štabe tudi eden ukrepov, za katerega se zavzemajo otroci, ko razmišljajo o prometu. "Če se hitrost zniža na 30 kilometrov na uro, preživi pešec, preživi kolesar, če pride do nesreče. Pri večjih hitrostih so posledice hujše," je poudaril.

V nekaterih državah omejujejo promet na 30 kilometrov na uro v celotnih mestih. Samo postavitev prometnega znaka sicer ni dovolj, ampak je treba preoblikovati celotno infrastrukturo, da se bodo vozniki tega držali. "Območje z najvišjo dovoljeno hitrostjo 30 kilometrov na uro mora biti območje, kjer vozniki vozil nedvomno ugotovimo, da nismo dobrodošli. Ker je cesta dvignjena, tlakovana, optično ožja in podobno. Možnih rešitev je veliko," je še pojasnil Štaba.

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (127)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

tirolec
25. 11. 2021 11.06
Od leta 1991 do 2021 /več kot 7700 mrtvih zaradi prometnih nesreč! V 30 tih letih - vsako leto umre več kot 250 ljudi! Resno pa še o samomorih, ki so dnevno na slovenskih tleh pa NIHČE o tem ne poroča! Ali smo res postali družba brez empatije, novice se skrivajo, policija baje niti več ne šteje samomorov...Žalostna je ta mala Švica, kjer se cedita med in mleko po Peterletovo že več kot 30 let....
PATRIOT-SLO
21. 11. 2021 17.22
+0
To je več kot vaš kovid,..a se kdo sekira? Važno, da vi rešujete življenja kajne?
tirolec
25. 11. 2021 11.00
TOČNO, o takih visokih številkah umrlih v prometnih nesrečah vsi molčijo - le covid je glavna tema dan za dnem uro za uro....Vprašam le, kdo je tu bolj nor?
totalka
21. 11. 2021 16.38
+4
Koliko življenj v Sloveniji so zahtevali samomori zaradi raznih krivic v naši Švici ????
bodi
21. 11. 2021 17.00
+1
za Stožice vemo kdo je kriv za samomor Mariborskega podjetnika pa ni bil na cesti ampak v svoji pisarni ,tudi to so žrtve.
Svobodna Slovenija
21. 11. 2021 16.15
+3
Covid je bolj nevaren pravi stroka🙈🙈🙈
Uporabnik1834374
21. 11. 2021 15.53
+2
Ljudje v večini razmišljajo samo o sebi in denarju. Za ostalo se jim jim fučka
TistoPravo
21. 11. 2021 14.58
+1
Zanimivo da novinarji ne piejo o povezavi med hudimi prometnimi nesrečami in samomori. Avto je bil vedno ena izmed opcij za odhod na drug svet, tako nancesti kot v garaži. Kot je človek zaprt v malem prostoru, ko avto je....se v njemu breztrzav izrazijo vse pridobljene tesnobe v življensko dobi...
TistoPravo
21. 11. 2021 14.47
+4
Psihološki testi manjkajo pri izpitih. Prva pomoč je seveda nujna, samo moraš bit za le to psihiloško ustrezen. Prvo pa seveda, da sploh voziš. Da bi ljudje vedeli, kaj vse jim pripelje nasproti...bi razmislili...če si ni pametno kar tank umisliti
slim386
21. 11. 2021 14.26
+6
Spet državna statistika z namenom ustrahovanja in podlaga za "preventivne" akcije polnjenja blagajne. Da bi pa napisali koliko se je v 30 letih zgostil promet, koliko več vozniških dovoljenj je izdanih in koliko več je prodanih avtomobilov to pa rajše zardžite zase...
oježeš
21. 11. 2021 14.58
+1
Nekdo v naši preljubi državici je naučil določene ustanove, da je treba stalno strašiti ljudi.
ssbobo
21. 11. 2021 13.47
+4
Glede na to da si največ dovolijo ravno raznorazni nedotakljivi vozniki črnih germanskih vozil .. ...sklepam da tudi sodnikibpa tožilci ne opravijo svojega dela kot bi ga morali..... un pozna tega, ta ima veze pri onem nastavljenem stricu al pa teti, prijatelj uslužbenec založi po navodilih sestrične od sosedovega pismonoša žene ...... itd itd........ nedotakljivi pa norijo po cestah na račun previdnosti vsrh ostalih udeležencev....... bananistan potrebuje LUSTRACIJO med tožilci in pa sodniki...
Jun2
21. 11. 2021 12.30
+5
Tudi luknje na cesti povzročijo veliko nesreč.Aja saj res vožnjo je treba prilagoditi .
branko-r
21. 11. 2021 12.22
+4
tisti ki govori da so naše ceste varne in omejitve normalne bi moral na kakšen pregled naj si gre ogledati avstrijske ceste in njihove omejitve
Boombaar
21. 11. 2021 12.17
+2
Zaradi električnih vozil naj se hitrost zniža za 10km/h kjer je smotrno ker v nesreči bo gorelo par UR ali VEČ DNI
scipio
21. 11. 2021 12.13
+4
Občina Žirovnica: skozi vsa naselja v občini se predlaga 30km/h razen če ni drugače določeno (npr. državne ceste). Bravo Žirovnica, tako se ščiti ranljive in tudi vse ostale udeležence prometa v strnjenih naseljih, kakršna te naše slovenske vasi večinoma tudi so, pred divjaki in brezvestneži. Divjat naj gredo na Grobnik ali na Nürburgring, na Nordschleife!
bodi
21. 11. 2021 16.19
+1
scipio ti divjaki so iz vaše vasi in ne prišleki tako da imate med seboj take divjake katere poznate
bodi
21. 11. 2021 12.03
+6
V 30letih niso skoraj nič naredili na infrastrukturi še AC so ukradli odstavni pas ,da ne rečem kako so divje zožali ceste na račun pločnika na katerem pa lahko v celem letu prešteješ uporabo enega avtobusa uporabnikov. Kolesarske steze so take kot na rodeju nikakor za uporabo nekega kolesarja kateri se vozi zaradi tega po cesti .......... In zakaj je potem toliko žrtev se sprašujete . Vse kar se pa obnavlja pa kar hitite delati ležeče policaje nihče pa ne pomisli da rešilec mora enako hitro peljati čez te ovire no tudi gasileci kateri rešujejo imetje in življenja se mora ravno tako peljati njim primerno .Vprašajte se če je to normalno.
scipio
21. 11. 2021 12.22
+3
Ne šimfaj čez hitrostne ovire, ker edino le- te z umirjanjem prometa rešujejo življenja. Zakaj? Ker je v teh krajih toliko ponorelih in neodgovornih za volanom. Ta narod divjakov se najmanj 20 let ni znal privezovati z varnostnimi pasovi, ker so jih kukrda utesnjevali v njihovih fičkotih in katrcah. Krožišča pred vasmi in v mestih smo dobili 40 let za angleži in francozi, do takrat pa so se veselo pobijali z izsiljevanjem prednosti v križiščih starega tipa in uletali v vasi s 100km/h ali več na cagarju.
bodi
21. 11. 2021 13.11
-1
No da ne boš javkal ko boš ne daj bože čakal rešilca . In ja krožišča so delna rešitev če bi pa postavili škatle za radarje pa dali oziroma menjavali fejk radar z pravimi ter ceste uredili da se ne voziš po pokrovih in jamah bi bila pa vožnja tudi neprimerno boljša tako za tebe kot vozilo(vzdrževanje) tudi to je del varnosti katera je boljša kot ležeči policaj.Nesreče se pa bodo dogajale ker temu ne moreš ubežati ,a naj bodo še takšne ovire postavljene in omejitve nesreče bodo ŽAL.
scipio
21. 11. 2021 18.41
@bodi, tudi ti si le ena od žalostnih žrtev šentflorjanske glorifikacije bleha, konjskih sil, amortizerjev bencinskih hlapov in kar je tega, ki jih takole kot tu zgoraj pišeš, postavljaš pred človeška življenja in našo varnost. Saj vendar kupuješ in sprejemaš prometne nesreče kot nekaj neizogibnega! Je bilo nekdanjih rekordnih 700+ mrtvih pri nas na leto zate neizogibno? Vprašaj svojce žrtev, če imajo o tem kakšno mnenje. Zakaj in odkod torej danes številka 200+? Res se nesreče dogajajo, a jih moramo še naprej učinkovito preprečevati in zmanjševati njihove posledice. Ubija hitrost, ubijata agresivnost in netoleranca do drugih v prometu. Ubija alkohol v prometu. Radarji in hitrostne ovire ne ubijajo. Pravi cilj te družbe sme biti le, da nesreče uspemo preprečiti z vsemi sredstvi do mere, ko pri nas namesto 200+ ljudi letno umre desetkrat ali dvajsetkrat manj. Idealno bi bilo, da ne umre nihče, to bo težko doseči, moramo pa se temu kar najbolj približati.
duhccc
21. 11. 2021 12.01
+1
to je res zalostno ampak najvecji problemi so k so ljudje premal skoncentrirani na vozno nekateri premal spociti- telefoni-stresi.. nekaj je pa usoda... je res hitrost problem je ce imas premal izkusen kajti ce pogledamo rely voznike ali kere dirke no hocem povedat da je nekje meja problem ni v hitrosti sam problem je vozilo ustaviti v kriticnih situacijah ... potem je res vecja varnost ce vozimo pocasi sam ce pa pogledamo 40tonske tovornjake na cestah so pa tempirane bombe na cestah ce niso spociti vozniki ali niso z mislimi pri voznji...
iz onega v one
21. 11. 2021 11.51
+0
najbolš da kr ukinemo promet bedaki kaj boš 30 mel omejitev halo kdo se bo tega držal lepo te prosim no
Michel Franco HD
21. 11. 2021 15.22
flojdi
21. 11. 2021 17.03
+1
. itak da vsi . / razen tistega , ki JE pri omejitvi 30 peljal 80 , in JE 5letni otroček umrl
Korintos11
21. 11. 2021 10.31
+5
Niso samo mrtvi, koliko je pa težko poškodovanih, invalidov ?
scipio
21. 11. 2021 11.47
+0
Beri ta isti članek. 10.000 v prometu poškodovanih revežev vsako leto! Katastrofa in tragedija obenem, pa zraven še za 30.000 njihovih družinskih članov vsako leto! Pobijamo in pohabljamo drug drugega in sami sebe po teh naših cestah in ulicah. Seštej vse tole, v 30 letih te države Slovenije je v povprečju vsak njen prebivalec bil tako ali drugače že DVAKRAT vsaj posredno, tj. familijarno prizadet zaradi neželenih dogodkov v javnem prometu.
lojze3
21. 11. 2021 10.29
+1
Provida na uvoznih na avtocesto, sej veš tam v špici na pesku
komarec
21. 11. 2021 10.27
-2
To je kovid ki bi nas moral skrbeti.
Unopol
21. 11. 2021 10.27
+5
Korintos-Prehitevajo zato, ker nekateri niti tistih 90 na uro ne vozijo in zgubijo živce za njimi. Isto na avtocestah. Samooklicani varuhi življenj vozijo 100 na uro po prehitevalnem pasu AC, da se slučajno kdo nebi zaletel, potem so pa presenečeni, če jih prehitijo po desnem pasu, ali celo po pasu za tovornjake.ne gre za muditi, ampak živce izgubiti.
Korintos11
21. 11. 2021 10.29
+0
Ni problem avtocesta, tam je samo kazen, na ostalih cestah pa polne truge.