Predstavitve

Pritisk na cene

Dacia Spring: slovenska predstavitev

Na slovenske ceste je te dni prišel trenutno najcenejši baterijsko električni model. Novi Spring naj bi po zagotovilih znamke zadovoljil želje in potrebe kupcev, ki znajo ločiti bistvene elemente od vsega ostalega, kar bi jim še želeli prodati (drugi) avtomobilski proizvajalci.

Pred snegom

Za Dacio pomeni Spring še eno pomembno prelomnico v novodobni zgodovini, saj nameravajo z njim električno mobilnost narediti dosegljivo čim širšemu krogu uporabnikov. Čeprav so nas z okvirnimi cenami za slovenske kupce pri zastopniku seznanili že pred začetkom letošnje pomladi, je trajalo vse do decembra, da smo lahko prvič preizkusili najbolj svež model znamke Dacia, ki je namenjen zasebnim  kupcem. Več kot leto dni po razkritu smo zdaj izvedeli še zadnje podrobnosti o novem baterijsko električnem modelu, zasnovanem na Renaultu City K-ZE za kitajski trg.

Definicija bistvenega v praksi

Dacia Spring (16)Zunanjost električnega križanca povzema oblikovne elemente športnih terencev: široke blatnike, strešna nosilca (ki pa žal nista namenjena obremenitvi npr. s kolesom), zaščitne elemente karoserije spredaj in zadaj ter povečan odmik od tal. Kljub oblikovalsko poudarjeni širini gre za vozilo zelo kompaktnih zunanjih dimenzij, ki v notranjost sprejme največ štiri potnike. Prednji del zaznamujeta ozka žarometa s svetilnimi diodami, katerih vodoravna črta se nadaljuje v vzorec maske. Za zaprto masko se skriva odprtina za polnjenje, ki se odpira iz potniškega prostora (upravljalo pod volanom). Zadek je prepoznaven po svetlobnem podpisu zadnjih žarometov (dvojni Y), sicer pa je zaobljenih linij, kar naj bi poudarjalo njegov mestni značaj.


Spring v številkah – dolžina: 3.734 mm, širina: 1.579 mm, višina: 1.516 mm, medosna razdalja: 2.423 mm, oddaljenost od tal: 151 mm (prazno vozilo), prostornina prtljažnika: 290-620 litrov.


Dacia Spring (26)Notranjost odraža funkcionalno in robustno zasnovo, kakršne smo vajeni iz obstoječih vozil znamke. V primeru testnih vozil so sivino dodobra popestrili dodatki oranžne barve (okrasni šivi na sedežih, obrobe zračnikov in multimedijskega zaslona), ki dopolnjujejo igrivo podobo zunanjosti (oranžni zunanji vzvratni ogledali, okrasni del strešnih nosilcev, obrobe bočnih oblog in zračnih rež spredaj).

V serijsko opremo so ob začetku prodaje med drugim vključili ročno klimatsko napravo, daljinsko centralno zaklepanje, električen pomik stekel, samodejen vklop žarometov in omejevalnik hitrosti. Med merilnikoma pred voznikom je vgrajen 3,5-palčni zaslon, sredinski del armature pa pripada radiu oziroma opcijskemu 7-palčnemu zaslonu infozabavnega sistema Media Nav. Med praktičnimi dodatki je na voljo še pomoč pri parkiranju z uporabo treh ultrazvočnih radarjev (v zadnjem odbijaču) in kamere za vzvratno vožnjo.

Racionalnost

Dacia Spring (23)Električni pogonski sklop vključuje elektromotor moči 33 kW (44 KM) s 125 Nm navora ter litij-ionski baterijski sklop kapacitete 27,4 kWh. Polnjenje lahko poteka na gospodinjski vtičnici z 220 V, na vtičnici »Green’Up« s kablom »Flexicharger« (način/mode 2), na priključku »Wallbox« z močjo 7,4 kW s posebnim kablom (način/mode 3) ali na vtičnici za enosmerni tok z močjo 30 kW z vgrajenim priključnim kablom. Od načina polnjenja je seveda odvisno tudi njegovo trajanje, v najboljšem primeru pa naj bi se Spring v manj kot uri in pol povsem napolnil ter zagotovil novih 225 km v kombiniranem ciklu WLTP (295 km v ciklu WLTP City). Pritisk tipke Eco na osrednji konzoli naj bi dodatno povečal doseg do devet odstotkov na račun omejitve moči elektromotorja na 23 kW ter hitrosti do 100 km/h.

Grenko-sladka premiera

Dacia Spring (8)Veselje ob prvem nastopu je nekoliko zasenčila najnovejša objava rezultatov testov trčenj EuroNCAP, kjer je Spring dosegel le eno zvezdico (kar je še vedno ena več od Renaultovega modela Zoe). Kljub temu, da pri znamki v ospredje postavljajo racionalnost in nenehno opredeljevanje zgolj bistvenih lastnosti, z rezultatom seveda ne morejo biti zadovoljni. So pa pri zastopniku med drugim omenili, da bi že izboljšanje pasive varnosti (v smislu strukturne zasnove) med drugim zahtevalo povečanje dimenzij in skupne mase, posledično pa zahtevalo močnejši elektromotor – elementi, ki bistveno vplivajo na končno ceno. V uradnem odgovoru znamke, ki ga je objavil britanski Autocar, pa so med drugim opozorili na dejstvo, da so protokoli Euro NCAP vse strožji, kar še posebej vpliva na male mestne avtomobile.

Za konec še nekaj o številkah. Uradni cenik navaja vstopnih 16.890 za paket opreme Comfort, kar s subvencijo pomeni 13.512 evrov (Spring ni upravičen do polne subvencije). Enaka je tudi cena za različico Business, namenjeno souporabi. Dostavni Spring Cargo pa je napovedan za sredino prihodnjega leta.

Besedilo in foto: Urška Radolović.

Mnenja uporabnikov

19 komentarjev za "Pritisk na cene"


meganer
2 leta 3 meseci nazaj

Ali se je kdo kaj pogledal … Zakaj je avto “ne-varen”

Ali je “školjka” ali so krive asistence?

RedBaron
2 leta 3 meseci nazaj

Školjka je dovolj trdna in je ohranila stabilnost pri trku. Problem so visoke obremenitve voznikovega prsnega koša, medenice in stegen, ter visoke obremenitve glav potnikov na zadnjih sedežih pri čelnem trku.

Tako da možno, da je problem v zmečkljivih conah -> da enostavno niso dovolj učinkovite in ne
vsrkajo dovolj energije, ali pa v pasovih, oz, omejevalnikih zatezne sile… ali kombinacija obojega..
. ne vem.

RedBaron
2 leta 3 meseci nazaj

A je kdo opazil, da ima tale testni avto različne gume?? Zadaj eskimo S3, spredaj pa Falken (se mi zdi) 🙂 🙂

PsyOps
2 leta 3 meseci nazaj

Pa res, prej tega nisem opazil. Prvič vidim različne gume na povsem novem avtu. To je zelo redka praksa ali se motim?

chad
2 leta 3 meseci nazaj

Zvok vrat, ko jih zapreš, je neprecenljiv

muc396
2 leta 3 meseci nazaj

Meni je všeč. Predvsem ker skuša približati električne tudi manj bogatim. Iz izkušenj iz voženj z Zoe-tom, (katerega sem imel 2 leti, potem pa so ga ukradli) naj pozornost posvetijo: učinkovitosti gretja in hlajenja, porabi pri visoki hitrosti, primernosti tudi za slabše ceste (recimo kakšen kolovoz), prilagodljivosti položaja za volanom, prtljažniku (bolj priročno shranjevati kabel). In seveda varnosti ljudi v njem in pred krajo. Ampak kradejo tudi klasične avte. Mi je pa jasno, da se samo z elektriko ne bomo vozili nikoli. Razen, če bomo delali le 5000 km na leto.

2 leta 3 meseci nazaj

Raje vzamem Swifta za ta denar.. na bencin.. da ne govorim k bo ta gajba romunska začela crkovat oziroma razpadat

 
Samozavesten nastop
Merilo prostornosti