Spoštovani,

z zanimanjem sem prebral pismo, ki ste ga naslovili na vodstvo Televizije Slovenija in na javnost, v katerem sporočate, da ste z osuplostjo prebrali novico, da se ukinja edino slovensko televizijsko oddajo z mednarodno vsebino Globus, nam očitali močno krčenje in obseg oddaj z zunanjepolitično tematiko, nerazumevanje, neodgovorno in nedržavotvorno ravnanje ter favoriziranje narodno-zabavnih tem.

Novica, da ukinjamo Globus in krčimo vsebine z zunanjepolitično tematiko, ni resnična. Globusa ne ukinjamo, ampak njegovo vsebino selimo v nov večerni informativni blok na TV SLO 2. Namesto tedenske, kratke, komaj 20 minutne oddaje Globus bomo gledalcem ponudili vsebino oddaje vsak delovni dan v letu. Slovenski gledalci so si lahko do zdaj ogledali približno 800 minut vsebine Globusa na leto. Po novem bodo imeli na voljo približno 2160 minut. Torej oddaja Globus ne bo ukinjena, ukinjamo zgolj ime oddaje, vsebina se prenaša v novo oddajo, s katero se bo obseg novic z zunanjepolitično tematiko povečal kar za 63 %. S tem bomo v še večjem obsegu izpolnjevali poslanstvo javne televizije.

Žal mi je, da sem vas spravil v zadrego, potem ko ste vodstvu Televizije Slovenija in javnosti naslovili odprto pismo na podlagi nepreverjene novice, ki ste jo prebrali. Po drugi strani pa je zadeva koristna za vse nas, da se zavemo kako pomembno je v današnjem svetu preverjati informacije, ki jih dobimo. Zadregi bi se lahko izognili, če bi prebrali Programsko produkcijski načrt TV Slovenija za leto 2022, kjer je sprememba jasno razložena, ali pa, da bi novico, ki ste jo prebrali, preprosto preverili pri odgovornih na RTV Slovenija.

Prav tako ne drži vaša trditev, da Globus trenutno predstavlja izvrstno in nepogrešljivo oddajo. Problem oddaje je, da je na sporedu le enkrat tedensko in to zgolj v dolžini približno 20 minut, kar ji onemogoča hitro odzivanje na dnevno aktualne mednarodne dogodke. Oddaja ni nepogrešljiva, saj je meseca julija in avgusta sploh ni na sporedu, kot da takrat ni novic iz sveta. To so razlogi, da se v zadnjih letih Globus sooča s precejšnjim padcem gledanosti. Skrbi nas, saj davkoplačevalci letno za oddajo namenjajo približno 250.000 evrov. Še leta 2018 je v povprečju Globus dosegal 12 % vseh gledalcev pred televizijskimi ekrani oziroma približno 94.300. Letos jih dosega le še 72.600 oziroma 9 %, kar je najnižja gledanost v zgodovini oddaje in to kljub temu, da je pred Globusom oddaja Tarča, ki vrsto let beleži rast gledanosti. To pomeni, da je oddaja izgubila skoraj 22.000 nekoč zvestih gledalcev. Kar 91 % gledalcev omenjene oddaje ne gleda oziroma je ne želi gledati, kar pa ne pomeni, da 91 % ljudi ne zanimajo novice iz sveta. Podatki AGB Nielsen kažejo, da je letos oddajo spremljalo zgolj 13.900 gledalcev starih od 18 do 49 let. Da bi preprečili nadaljnjo padanje gledanosti in marginalizacijo oddaje, smo se odločili, da jo po več kot 10 letih nespremenjenega koncepta prenovimo in moderniziramo (po zgledu oddaj na BBC News) in ji omogočimo, da postane dnevno-informativna oddaja, ki vsebuje aktualne dogodke tistega dne, ko je na sporedu.

Iz Programsko produkcijskega načrta TV Slovenija 2022 je razvidno, da je neresnična tudi vaša trditev, da TV Slovenija v naslednjem letu načrtuje favoriziranje narodno zabavnih tem. Podatki kažejo ravno nasprotno. Načrtujemo zgolj eno samo oddajo z narodno zabavno glasbo in to celo v manjšem obsegu kot v preteklih letih.

S spoštovanjem,
dr. Valentin Areh,
v. d. direktorja TV Slovenija