Zimzelen
Fiatova interpretacija športno uporabnega terenca je že stara znanka parkirišč italijanske finančne policije ter grških rent-a-car podjetij, saj se je prvič pokazala svetovni javnosti v Parizu že pred devetimi leti. A za razliko od marsikaterega tovrstnega avtomobilskega veterana je pri Fiatovemu »džipu« moč brž ugotoviti, da se – podobno kot Tom Cruise – stara bistveno počasneje od svojih vrstnikov. Njegove zunanje linije namreč tudi danes delujejo dovolj sveže in atraktivno, da Fiatovi oblikovalci niso imeli pretirano težkega dela, ko so ustvarjali njegovega generacijskega naslednika (600e). A tega smo od tovrstnih (uspešnih) retro stvaritev tako ali tako že vajeni, saj uspešno ohranjajo svojo brezčasno obliko. Spomnite se zgolj na Mini ter njegove derivate. Ter pozabite na kakšen PT Cruiser ali Beetle.
Zadnja obsežnejša kozmetična osvežitev se je modela 500X dotaknila že pred štirimi leti (odbijači, maska, LED žarometi), kar pa ne pomeni, da mu v Torinu niso kasneje še gladili gub. Tako se od lanskega leta dalje ponaša s posodobljeno sprednjo masko, kjer se nahaja nov logotip z znakom 500, ki je – roko na srce – precej bolj simpatičen. Spremembo je moč opaziti še pri zadnjem napisu na prtljažnih vratih (Fiat) ter pri električno pomični platneni strehi, ki prinaša morda še največjo dodano vrednost Fiatovega duhovnega naslednika nekdanjega SX4.
Omenjeni pripomoček, ki sicer iz njega ne ustvari čistokrvnega SUV kabrioleta, kot je to npr. Volkswagen T-Roc Cabrio ali nekdanji Evoque Convertible, vsekakor pripomore k precej bolj zabavni vožnji v toplih dneh. Uživate lahko v lovu na sončne žarke (v poletnih dneh ne pozabite na sončno kremo!), v zvokih narave (a le, če se ne vozite za bolgarskim tovornjakom na avtocestnem klancu) ter v naravnih vonjavah bližnje okolice (do tistega trenutka, ko se bližnji kmetovalec spomni, da je potrebno pognojiti bližnji travnik). Streha se sicer ne zloži povsem, kar pomeni, da je odveč skrb glede popolne preobrazbe frizure na račun piša vetra. Celo pri potnikih zadaj, da ne bo pomote. Opcija, vredna vsakega centa, saj še kako spada k osnovni filozofiji italijanske znamke. Oh, to sladko življenje!
Humanitarec
Pri Fiatu so se obenem že pred časom odločili za sodelovanje z organizacijo Red, katere soustanovitelj je tudi legendarni Bono iz skupine U2 in ki skrbi za zbiranje sredstev v borbi proti globalnim pandemijam, kot sta AIDS in Covid-19. In kako deluje omenjeno sodelovanje? Partnerska podjetja del kupnine od prodaje svojih izdelkov (Amazon, Apple, Starbucks, …) namenijo organizaciji, pri čemer želijo skupaj z določenimi avtomobilskimi znamkami (Fiat, Jeep in RAM) zbrati v tem letu 4 milijone evrov. Sredstva so namenjena podpori različnih vrst preprečevanja nalezljivih bolezni, zdravljenju, testiranju, izobraževanju in skupni oskrbi tistih, ki si to le stežka privoščijo. Tako tudi vsak prodan Fiat 500X z oznako Red predstavlja majhen kamenček v mozaiku pri reševanju omenjenih tegob, ki v tem trenutku pestijo kar 245 milijonov Zemljanov.
Kakorkoli že, Fiatovega filantropa je moč prepoznati po rdeče obarvanih detajlih (npr. pokrova ogledal) ter prepoznavnih emblemih Red, tako zunaj (npr. na stebričkih B), kakor tudi znotraj (na sedežih). Vsa ostala notranja arhitektura je poznana že od prej, pri čemer se je prej omenjena kozmetična prenova dotaknila zgolj merilnikov in infozabavnega sistema, ki pa bi se vseeno lahko ponaša z malce bolj sodobno grafiko pri navigaciji TomTom.
Vsekakor 500X tudi po devetih letih od svojega prihoda navdušujes pretanjenim občutkom za slog ter posameznimi simpatičnimi detajli (npr. retro gumbi na sredini armaturne plošče), zaradi česar je bivanje v njem precej prijetno. Še posebej ob odprti strehi!
Morebitne pomanjkljivosti? Ne najbolj udobni sedeži (še posebej zadaj), podpovprečen izbor materialov ter dokaj počasno delovanje multimedije.
Blaga elektrifikacija
Fiatov dvojček Jeepovega Renegadea je bil v lanskem letu deležen tudi nežne elektrifikacije, saj si dandanes menda – tako Bruselj – obsojen na propad, če nima prav vsako vozilo v ponudbi vsaj manjšo baterijo. Blago-hibridni pogonski sklop, poznan že iz modela Tipo ter Alfe Romeo Tonale, sestavljajo 1,5-litrski bencinski štirivaljnik, 48-voltni električni motor moči 15 kW (generator/starter) ter 7-stopenjski menjalnik z dvema sklopkama. Omenjena kombinacija, ki se ponaša s 130 KM največje moči (240 Nm navora) naj bi omogočala vse do 11-odstotno zmanjšanje toplogrednih plinov, pri čemer zna speljevati brez pomoči bencinskega agregata.
Tovrstna pogonska opcija sicer ne ponuja posebej iskrivih doživetij v vožnji, k čemur morda še najbolj pripomore neuglašeno delovanje menjalnika (predolgo vztrajanje v nizki prestavi ob pospeševanju). Hkrati pa to nekako niti ne predstavlja pretirane pomanjkljivosti, saj neprekosljive motorne zmogljivosti niso med prioritetami kupcev Fiatove športno uporabne petstotke s pridihom uživaške italijanske filozofije. Slednjim je tako prav malo mar, da njegov volanski mehanizem ni med najbolj komunikativnimi, podvozje pa ne najbolj prijazno do potnikov, saj marsikatero cestno neravnino prebavi preveč na trdo.
Blaga elektrifikacija naj bi obenem poskrbela za nižjo porabo goriva, ki pa s 6 litri in pol – podobno kot pri enako motoriziranem Tipu – ni bila ravno najbolj prepričljiva. Vsekakor bi bilo bolje, če bi za prenos moči skrbel ročni menjalnik, ob katerem bi tudi 1,5-litrski agregat, ki se sicer zelo rad zavrti, dal precej več od sebe.
V jeseni življenja
Čeprav se Fiatovemu modelu 500X počasi izteka generacijski cikel, pred vrati pa je tudi že njegov naslednik, to nikakor ne pomeni, da je že povsem za staro železje. V segmentu vozil B-SUV namreč še vedno predstavlja enega bolj modnih križancev, ki dobro skriva prava leta. Vsekakor eden bolj brezčasno oblikovanih avtomobilov!
Mali križanec, ki v izvedenki Dolcevita prinaša tudi delček brezstrešnih užitkov, tako tudi po devetih letih velja za enega atraktivnejših primerkov, ki mu zlahka oprostimo nekatere arhaizme (ne najbolj sodobna multimedija, povprečne vozne lastnosti).
Če je eden simpatičnejših križancev na trgu, pa je malce manj simpatična njegova cena. Komur je v preizkušeni blago-hibridni verziji s platnenim ostrešjem ter »humanitarno« opremo Red previsoka, priporočam preusmeritev k akcijskim opcijam z začetka cenika.
Tekst in foto: Urban Acman.
Mnenja uporabnikov
Napiši prvo mnenje!
Za komentiranje moraš biti prijavljen