Dogajanje, ki se je začelo ob 15. uri in bo trajalo do 20. ure, so zasnovali kot preddgodek Ljubljana Art Weekenda 2022, ki bo potekal med 27. in 29. majem naslednje leto.

Geta Bratescu. Regula cercului, regula jucului. Foto: YAP studio
Geta Bratescu. Regula cercului, regula jucului. Foto: YAP studio

Prvi del dogodka je namenjen svetovanju zbirateljem, ki se šele podajajo na pot zbirateljstva. Zasnovan je na principu "hitrih zmenkov", kjer imajo entuziasti priložnost pri Zdenki Badovinac, Barbari Čeferin, Tevžu Logarju, Vasi Peroviću, Pieri Ravnikar in Romanu Uranjeku iskati nasvete in usmeritve pri tem, kako graditi lastno umetniško zbirko, in sicer pri podkovanih predstavnicah in predstavnikih slovenske strokovne javnosti. V okviru dogodka bodo prikazana dela iz zbirk predstavnic in predstavnikov slovenske strokovne javnosti. Prikaz je pripravila kustosinja in umetniška vodja Cukrarne Alenka Gregorič.

Proces zbiranja ključno prispeva k razumevanju zapuščine danes

V drugem sklopu dogodka pa bo ob 18. uri na vrsti pogovor, ki ga bo z domačimi in tujimi gosti vodil Tevž Logar. "Kljub splošnemu prepričanju – zelo razširjenemu v slovenskem prostoru in širši kulturno-politični regiji –, da kupovanje umetniških del samodejno pomeni tudi vzpostavljanje umetniške zbirke, vsekakor ni tako," so zapisali v Cukrarni. Proces zbiranja umetniških del je po njihovih besedah zapleten, večplasten postopek, ki posledično izoblikuje tudi različne pomene tradicij, geopolitičnih struktur in usmeritve zbirk ter s tem ključno prispeva k razumevanju zapuščine danes. Kot so še zapisali, gre lahko za preproste ali za kompleksnejše, za majhne ali velike, javne ali zasebne umetniške zbirke, a vselej gre za izredno dobro, dolgoročno načrtovane projekte, ki v sebi združujejo različne vidike izbranih vsebinskih oziroma formalnih narativov.

Constantin Brâncuși. Speči otrok / The Sleeping Child: 1906/1907. Foto: Hans Roels
Constantin Brâncuși. Speči otrok / The Sleeping Child: 1906/1907. Foto: Hans Roels

V sistem zbiranja umetniških del niso vpleteni samo zbiratelji, temveč cela vrsta elementov in procesov, ki jih je treba všteti v kontekst, da lahko v celoti razumemo kompleksnost mehanizmov zbiranja, poudarjajo v Cukrarni.

In prav ta segment bo vsebinsko izhodišče za pogovor Z različnih (zornih) kotov / Different Angles, ki bo sopostavil mnenja in izkušnje različnih akterk in akterjev iz sveta sodobne umetnosti. Razmišljanja o svojih zbirkah bosta soočila slovenski zbiratelj Vasa Perović in romunski zbiratelj Ovidiu Șandor, katerih zbirki se v strukturi in fokusu razlikujeta, a vzpostavljata precizen odnos med lokalnim in mednarodnim prostorom. Izredno pomembno posredno vlogo v oblikovanju zbirk imajo galerije, ki z zbiratelji razvijajo dolgoročne odnose in jim tako poskušajo zagotavljati kontinuiran in kakovosten nabor umetniških del. Ta vidik bo predstavila Christine König, vodja legendarne in pomembne dunajske galerije, ki v polju sodobne umetnosti deluje že od konca osemdesetih let prejšnjega stoletja.

V sistem zbiranja umetniških del niso vpleteni samo zbiratelji, temveč cela vrsta elementov in procesov, ki jih je treba všteti v kontekst, da lahko v celoti razumemo kompleksnost mehanizmov zbiranja.

-

Pogovor bo zaokrožilo razmišljanje Rengerja van den Heuvla, večletnega direktorja sejma Viennacontemporary in ustanovitelja novega dunajskega sejma Spark, ki je z inovativnim novim formatom samostojnih predstavitev, zbirateljem, muzejem in institucijam ponudil vznemirljiv način odkrivanja umetniških del mladih in uveljavljenih umetnikov z mednarodno razsežnostjo.

Zavzemajo se za ustrezno prezentacijo in promocijo sodobne vizualne umetnosti

Ljubljana Art Weekend 2022 pa bo potekal med 27. in 29. majem naslednje leto. Pobudnik za nastanek mednarodne platforme Ljubljana Art Weekend, ki se pripravlja v sodelovanju s Cukrarno in Mestno občino Ljubljana, je Ravnikar Gallery Space. Iniciativa se, podobno kot njene številne evropske paralele, zavzema za ustrezno prezentacijo in promocijo sodobne vizualne umetnosti. V okviru raznolikih dogodkov predvidenega programa bodo tako enkrat na leto moči združili različni partnerji: galerije, razstavišča tipa artist-run spaces, zasebni zbiratelji, muzeji in drugi javni prostori ter projekti, pa tudi mlade, še neuveljavljene iniciative, posvečene sodobni umetnosti. "V tem času bodo imeli tako domači kot tuji ljubitelji umetnosti priložnost obiskati Ljubljano in od blizu spoznati tukajšnjo bogato in živahno sodobno umetnostno produkcijo," so zapisali organizatorji.