Search
Close this search box.

Dravska kolesarska v vse lepši podobi

Fotografija je simbolična.

Partnerji v projektu razvoja Dravske kolesarske poti, nad katerim je koordinacijo letos prevzela Mariborska razvojna agencija, nadaljujejo z aktivnostmi za razširitev vse bolj priljubljene oblike turistične ponudbe. Trenutno tečejo dela v Radljah ob Dravi, bliža se začetek gradnje v Mariboru, pripravljena je projektna dokumentacija za osem odsekov.

Partnerstvo v projektu je zadnja štiri leta koordinirala Regionalna razvojna agencija Koroška, ki še naprej ostaja pomemben partner. V projekt je povezanih 18 občin, vanj sta vključena tudi Znanstveno raziskovalno središče Bistra Ptuj in Zavod za turizem Maribor-Pohorje. Že dve leti v projektu sodeluje tudi direkcija za infrastrukturo, saj predstavlja Dravska kolesarska pot eno od pomembnejših državnih kolesarskih povezav v Sloveniji.

Kolesarji iz Slovenije in tujine lahko po njej kolesarijo že nekaj časa, pot je tudi že v celoti označena, v zadnjih letih pa potekajo številna gradbena dela, saj partnerji želijo, da bi bila kolesarska pot kar najhitreje končana. V zadnjih petih letih so skupaj preuredili ali na novo zgradili in označili več kot 60 kilometrov poti, kar predstavlja slabo polovico 145 kilometrov dolge povezave.

Gradnja celotne kolesarske poti je ocenjena na več kot 20 milijonov evrov, kot so pojasnili na Mariborski razvojni agenciji (MRA), pa bi z njo lahko zaključili v naslednjih petih letih. Med večjimi investicijami direkcije za infrastrukturo v preteklem letu je bilo dokončanje dveh večjih odsekov v Rušah in Muti, kjer so uredili prvi varen podhod za kolesarje. Letos so pričeli z gradnjo odseka v Radljah ob Dravi.

Tudi letos nadaljujejo aktivnosti za izgradnjo celotne kolesarske povezave. Poleg gradnje v Radljah trenutni tečejo priprave na odprtje novega gradbišča v mariborski občini, s katerim bodo zaključili gradnjo povezave med Rušami in Limbušem. Na tem odseku bodo uredila štiri počivališča ter varen kolesarski prehod v Rušah.

Sicer pa je direkcija letos zaključila tudi s pripravo projektne dokumentacije za še osem daljših odsekov na Koroškem in v Podravju. Hkrati nadaljujejo projektiranje v Lovrencu na Pohorju, Ormožu in Dupleku, ki predstavljajo zahtevnejši del povezave. Mestna občina Maribor je zaključila s pripravo projektne dokumentacije za odsek Melje-Malečnik-Trčova, v pripravi pa je dokumentacija za odsek med Drava centrom in dvoetažnim mostom.

Na MRA si skupaj z infrastrukturno direkcijo in občinami za posamezne odseke prizadevajo pridobiti dodatna evropska sredstva preko dogovora za razvoj regij ter celostnih teritorialnih naložb, saj nameravajo v prihodnjih letih nadaljevati gradnjo na vseh odsekih, kjer je pripravljena dokumentacija. Še pred tem morajo pridobiti vsa potrebna zemljišča ter zagotoviti finančne vire.

Občine so medtem nadaljevale s sanacijo makadamskih poti, zlasti tam, kjer so bile v preteklosti slabše urejene ali so jih poškodovale poplave. Direkcija je na odseku med Dogošami in Slovenjo vasjo postavila dopolnile table z navodili za kolesarje, kar predstavlja enega prvih primerov urejanja razmerij med kolesarji, kmetovalci, vzdrževalci in neokrnjeno naravo. Letos načrtuje postavitev podobnih informacijskih tabel ob celotni trasi, na njih pa bodo predstavljene posamezne etape in turistična ponudba ob poti.

Zavod za turizem Maribor-Pohorje za potrebe promocije in trženja kolesarskega produkta Drava Bike pripravlja prenovljeno spletno stran in zemljevide, s čimer bodo izboljšali predstavitev turistične ponudbe kolesarjem. Novi atraktivni deli kolesarske poti bodo vključeni tudi v prenovljen video in slikovni material.

V sodelovanju s ponudniki ob Dravski kolesarski poti pripravljajo tudi rezervacijski sistem, ki bo ob ponudbi na poti vključeval tudi storitve prevoza kolesarjev, koles in prtljage. Kot še poudarjajo v MRA, je letošnje leto zaradi pričakovanega manjšega prihoda tujih turistov najboljša priložnost, da lepote kolesarske poti spozna večje število slovenskih kolesarjev.

Dogodki