Ministrica za kulturo Asta Vrečko prihaja iz vrst Levice. Foto: BoBo
Ministrica za kulturo Asta Vrečko prihaja iz vrst Levice. Foto: BoBo

Po besedah ministrice za kulturo Aste Vrečko bodo glavni cilji nove medijske zakonodaje ureditev takšnega statusa Radiotelevizije Slovenija (RTV SLO) in drugih javnih medijev, ki bo "onemogočil nenehna politična vmešavanja in sovražno prevzemanje neodvisnih javnih medijev". Kot je dodala ministrica, želijo s prenovo zakonodaje ohraniti in razvijati neodvisne slovenske medije v službi javnosti, ustvariti stabilne, varne delovne razmere za novinarje in druge medijske profesionalce in izboljšati njihov socialni položaj.

Sorodna novica Referendum o RTV Slovenija: Volivci podprli zakon, ministrica upa, da bodo spremembe vidne takoj

Za pravičen, pregleden in učinkovit medijski prostor
Poleg tega bo z novo medijsko zakonodajo glede na napoved povečana preglednost in pluralnost medijskega okolja ter izboljšan sistem medijske regulacije in samoregulacije za pravičen, pregleden in učinkovit medijski prostor.

Spomnimo, da je bila na novembrskem referendumu potrjena novela zakona o RTV, usmerjena v zaščito neodvisnosti tega javnega zavoda. Z dnem uveljavitve novele (28. december 2022) je tako prenehal mandat članom programskega in nadzornega sveta zavoda, prenehal je tudi mandat generalnemu direktorju RTV SLO ter direktorjema radia in televizije.

Programski in nadzorni svet RTV SLO bosta nadaljevala delo do konstituiranja novega, 17-članskega sveta zavoda. Ta mora biti ustanovljen najpozneje do 26. februarja. V skladu s prizadevanji vlade in civilne družbe, da se javni zavod depolitizira, novela predvideva, da nobenega člana sveta ne bosta imenovala ne državni zbor ne vlada.

Prakse oglaševanja in trajnostni model financiranja
Andreja Hoivika
(SDS) je zanimalo, kakšne popravke zakona o RTV SLO lahko še pričakujemo v tem mandatu. Ministrica je v pisnem odgovoru na to poslansko vprašanje pojasnila, da bosta prioriteti prav tako prizadevanje za poštene in transparentne prakse oglaševanja iz javnih sredstev in sredstev podjetij v državni lasti ter celovit in trajnostni model financiranja medijskih vsebin v javnem interesu.