Avtomobilska industrija se je zaradi nadaljevanja pandemije covida-19 in svetovnega pomanjkanja čipov znašla v izjemnem položaju, so v četrtek sporočili iz Opla, ki sodi pod okrilje avtomobilske skupine Stellantis. »V teh zahtevnih razmerah namerava Stellantis prilagoditi proizvodnjo,« je povedal Oplov predstavnik za stike z javnostmi.

Njihova tovarna v Eisenachu v osrednji Nemčiji bo ustavila proizvodnjo prihodnji teden, stroje pa bodo po napovedih »ponovno zagnali na začetku leta 2022, če bo to dovoljevala dobavna veriga«.

V Volkswagnu so napovedali, da bodo začasno ustavili proizvodnjo v svojem glavnem obratu v Wolfsburgu na severu Nemčije. Delo bo po napovedih prekinjeno od prihodnjega tedna za skupno dva tedna.

Čipi so ključni del tako klasičnih kot električnih vozil

Ameriški velikan Ford pa je sporočil, da bodo preložili načrtovani ponovni zagon proizvodnje v obratu v Kölnu na zahodu Nemčije s 1. oktobra na konec tega meseca. Kot razlog so navedli negotove dobave čipov, ki so ključni del tako klasičnih kot električnih vozil.

Avtomobilska industrija je zaradi pomanjkanja čipov na udaru tudi drugod po svetu. Ameriški avtomobilski velikan General Motors je omejil montažne linije v ZDA, japonska Toyota je septembra odložila načrte za ponovni zagon svoje tovarne v kraju Valenciennes v Franciji.

Po navedbah analitikov pa izstopa zaprtje Oplove tovarne v Eisenachu. "Zelo nenavadno je, da proizvajalec zapre tovarno za skoraj tri mesece," je za AFP povedal vodja Centra za avtomobilske raziskave Ferdinand Dudenhöffer. Po njegovih ocenah je to slabo za Eisenach, a koristno za obrat v francoskem mestu Sochaux, kjer izdelujejo isti model avtomobila.

Po ocenah svetovalne družbe Alix Partners letos zaradi pomanjkanja sestavnih delov ne bo izdelanih okoli 7,7 milijona vozil, kar predstavlja izgubo prihodkov v višini 210 milijard evrov, še navaja AFP.

V obratu Volkswagna v Wolfsburgu so predstavniki delavskih združenj v soboto pozvali k pospešitvi proizvodnje električnih avtomobilov. Na takšen način bi radi dosegli polni izkoristek proizvodnih zmogljivosti v tem obratu, ki je letos obratoval le polovično. Po poročanju nemške tiskovne agencije dpa tam že drugo leto zapored beležijo najmanjši obseg proizvodnje po drugi svetovni vojni.

Lani so v Wolfsburgu izdelali le nekaj manj kot pol milijona vozil. Letos, ko je bilo delo dodatno omejeno, bo ta številka najverjetneje še nižja. V zadnjih desetih letih so izdelali povprečno okoli 780.000 avtomobilov letno.

Zaposleni v tej tovarni so vedno bolj zaskrbljeni. "Tako dolgih obdobij skrajšanega delovnega časa ne poznajo," je povedala njihova predstavnica Daniela Cavallo.