Več rešitev na enem mestu

Preverili smo, kako se razvija znamka Moon in kakšno je zanimanje za proizvode ter storitve po treh letih od nastanka te blagovne znamke, ki deluje na področju elektromobilnosti.

Danilo Ferjančič, direktor podjetja Porsche Slovenija, pod katerega spadajo produkti in storitve blagovne znamke Moon. Foto: Peter Pirkovič
Danilo Ferjančič, direktor podjetja Porsche Slovenija, pod katerega spadajo produkti in storitve blagovne znamke Moon. Foto: Peter Pirkovič

Danilo Ferjančič, prvi mož podjetja Porsche Slovenija, ki trži blagovno znamko Moon, pravi, da so usmerjeni k temu, da kupcem ponujajo lažji vstop v svet elektromobilnosti. Baterijska vozila so zgodovinski odgovor in znanilci pomembnih sprememb na avtomobilskem področju in cilj celotne skupine Volkswagen je postati vodilni ponudnik električne in digitalizirane mobilnosti. Vendar ta preboj elektrike pri nas še ni tako izrazit, kot je bilo pričakovati ob začetkih elektrike v avtomobilih, a je ne glede na to Ferjančič prepričan, da je to edina prava pot v prihodnost in da morajo biti na spremembe pripravljeni.

Statistika kaže, da v Sloveniji električni avtomobili predstavljajo le okrog pet odstotkov celotnega trga. Drugače je v Avstriji, kjer je delež teh vozil že 15-odstoten, v Nemčiji pa ta predstavlja že petino vseh novih avtomobilov. Ferjančič je prepričan, da bi morala precej večjo vlogo pri prehodu na elektromobilnost prevzeti država, saj promet predstavlja kar 27 odstotkov vseh emisij.

Kar 85 odstotkov polnjenj se bo odvijalo doma, preostali del pa na javnih polnilnicah.

Trend polnjenja električnih vozil se bo spremenil

Jasno je, da se bodo morale v prihodnje precej spremeniti tudi navade voznikov. Pri Porsche Slovenija so prepričani, da se bo trend polnjenja električnih vozil na dolgi rok močno spremenil. Kar 85 odstotkov polnjenj se bo dogajalo doma, preostali del pa na javnih polnilnicah. Zato znamka Moon, ki jo intenzivno gradijo zadnja tri leta, končnim kupcem prinaša celovito ponudbo domačih in javnih polnilnic, storitve polnjenja na poti, rešitve za lastno pridobivanje, hranjenje in upravljanje električne energije, pomemben del njihovih celostnih rešitev so tudi svetovanje, projektiranje in podpora, vključno s pomočjo pri pridobivanju soglasij in subvencij ter financiranjem.

V prvem letu delovanja so postavili 63 polnilnic, lani 148, v prvih devetih mesecih letos pa že 208 in ustvarili za nekaj manj kot 340 tisoč evrov prometa. Omeniti velja, da imajo na različnih koncih Slovenije postavljene tudi svoje javne polnilnice (skupno 129), s katerimi so v letošnjem letu zabeležili 5620 polnjenj. Do konca preteklega meseca so končnim uporabnikom namestili skupno več kot 500 sončnih elektrarn (150 pogodb so podpisali samo letos) in 75 hranilnikov, ki jih uporabljajo tako zasebni kot poslovni kupci.

Slovensko znanje

Zgodba znamke Moon je še toliko bolj zanimiva, saj so se pri Porsche Slovenija pri razvoju druge veje elektromobilnosti povezali z nekaterimi uveljavljenimi slovenskimi podjetji. Tako so polnilnice plod razvoja in dela podjetja Etrel, obenem pa tam razvijajo programsko podporo za polnilno infrastrukturo.

Na drugi strani je mežiško podjetje TAB, ki primarno razvija in proizvaja baterijske sklope, za znamko Moon pa so na primer izdelali hranilnik električne energije. Podjetje Amibit je na primer razvilo nov sistem celovitega energetskega upravljanja. Imenuje se OptiMoon, ta pa na enem mestu omogoča nadzor in upravljanje z napravami, kot so sončna elektrarna, toplotna črpalka, klimatska naprava, hranilniki električne energije, polnilna postaja ali sistem za upravljanje pametnih naprav v zasebnem domu oziroma v poslovnem objektu.


Najbolj brano