Slovenija

Cepljenje proti HPV tudi za dečke: 'Ne želimo umiranja za raki, ki se jih da preprečiti'

Ljubljana, 03. 09. 2021 11.59 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Danijela Levpušček
Komentarji
232

S tem šolskim letom je cepivo proti HPV brezplačno na voljo ne le učenkam, ampak tudi učencem šestih razredov. Strokovnjaki zdaj starše pozivajo, naj ne oklevajo in naj cepijo otroke. S tem lahko namreč v njihovi odrasli dobi preprečimo pojav raka in morda tudi prezgodnjo smrt.

Po več kot desetih letih cepljenja deklic proti okužbi s HPV na sistematskih pregledih v šestem razredu je s tem šolskim letom cepivo končno brezplačno na voljo tudi za dečke. Ob tem je stroka družno povabila starše, naj ne oklevajo in naj se odločijo za cepljenje otrok, saj, kot je dejala strokovna direktorica Onkološkega inštituta Ljubljana, dr. Irena Oblak, "ne želimo umiranja za raki, ki se jih da preprečiti". 

Še bolj neposreden je bil direktor Nacionalnega inštituta za javno zdravje (NIJZ) Milan Krek. "Če danes ne cepimo teh otrok, moramo vedeti, da bo določen odstotek teh otrok, ko bo odrasel, zbolel, imel velike zdravstvene težave in tudi predčasno umrl. To je treba odkrito povedati," je dejal. Staršem je zato na srce položil, naj otroke cepijo "za njihovo daljše preživetje, da ne bodo trpeli na onkološkem inštitutu ali kje drugje, da ne bodo predčasno umirali, ker jih nismo dali cepiti". 

Ne le, da cepljenje preprečuje skoraj 100 odstotkov rakov materničnega vratu, zelo uspešno je tudi v boju proti drugim oblikam raka, ki prizadenejo tako moške kot ženske. "To pomeni, da rešuje življenja," je poudaril državni sekretar na ministrstvu za zdravje Franc Vindišar, ki je predstavil podatke.

Cepljenje proti HPV preprečuje: 

 

- skoraj 100 odstotkov raka materničnega vratu,

- med 45 in 90 odstotkov ostalih rakov anogenitalnega področja pri obeh spolih in

- 26 odstotkov rakov ustnega dela žrela. 

Slovenija kot zgled drugim državam

Cilj, ki ga narekuje Svetovna zdravstvena organizacija (WHO), je doseči vsaj 90-odstotno precepljenost deklic, trenutno smo pri 60 odstotkih, je še dodal Vindišar. "S kombinacijo cepljenja proti HPV in presejanjem v programu Zora lahko v Sloveniji dosežemo eliminacijo tega raka (raka materničnega vratu, op. a.), kar bi bil pomemben dosežek," je še poudaril. 

Dr. Urška Ivanuš
Dr. Urška Ivanuš FOTO: POP TV
Breme raka materničnega vratu smo uspeli zmanjšati do take mere, da bomo kmalu začeli upati, da je na vidiku eliminacija.  dr. Urška Ivanuš

Dosežek, ki se mu je Slovenija zelo približala in ki že odmeva v svetu, je izpostavila predsednica Zveze slovenskih društev za boj proti raku in vodja Državnega programa Zora dr. Urška Ivanuš. Ravno prejšnji teden so romunski novinarji pri nas delali zgodbo o tem. V 19-milijonski državi namreč letno še vedno zboli 3400 žensk, 1800 pa jih umre. "V avto so se usedli ob dveh zjutraj, šli najprej na Krk, kjer so intervjuvali Nino Gaspari, ki ima osebno zgodbo, potem so prišli na onkološki inštitut, kjer so intervjuvali mene, in potem so šli intervjuvat še ginekologinjo v Zdravstveni dom Ljubljana. In potem so me iz avta klicali, da bodo šli posnet še stavbo ministrstva za zdravje, ker sem jim povedala, da brez take podpore, kot smo jo mi na Zori imeli na ministrstvu za zdravje, in brez take aktivacije vseh deležnikov Zora ne bi imela takih uspehov, kot jih ima," je z nedavno anekdoto ponazorila uspeh presejalnega programa. 

Bremena med državami se primerjajo po starostno standardizirani stopnji. V Romuniji je ta 20 na 100.000, je povedala Ivanuševa. "S tako stopnjo smo mi začeli v začetku 60. let prejšnjega stoletja." In zakaj so Romuni prišli k nam? Ker je WHO konec lanskega leta Slovenijo izpostavil kot primer dobre prakse in državo, ki bo morda med prvimi v Evropi uspela eliminirati raka materničnega vratu. 

Cepljenje proti HPV
Cepljenje proti HPV FOTO: Shutterstock

"Vendar okužba s HPV ne povzroča samo raka materničnega vratu in tudi presejanje v okviru programa Zora ne more doseči eliminacije tega raka. Nujno je tudi cepiti proti HPV in cepiti tako deklice kot tudi dečke," je dodala. Tudi odločitev, da otroka ne cepiš, je odločitev in lahko ima zelo hude posledice, je še poudarila. Cepljenje otrok proti virusu HPV je sicer tudi eno od priporočil Evropskega kodeksa proti raku, hkrati pa ukrep, ki ga je najlažje izvesti. Veliko težje se je, na primer, odvaditi kajenja ali pa vzdrževati zdrav življenjski slog. 

Priporočila Evropskega kodeksa proti raku: 

 

1. Ne kadite.

2. Ne izpostavljajte sebe in drugih tobačnemu dimu iz okolja.

3. Vzdržujte zdravo, normalno telesno težo.

4. Vsak dan bodite telesno dejavni.

5. Prehranjujte se zdravo.

6. Omejite pitje alkoholnih pijač.

7. Čim manj se izpostavljajte sončnim žarkom.

8. Na delovnem mestu se primerno zaščitite.

9. Varujte se pred ionizirajočim sevanjem.

10. Ženske, dojite svoje otroke.

11. Ženske, omejite jemanje hormonskih zdravil za lajšanje menopavznih težav.

12. Poskrbite, da bodo vaši otroci cepljeni.

14. Udeležujte se organiziranih presejalnih programov.

'Cepljenje deluje. Cepljenje preprečuje tudi raka'

Čeprav je bilo tokrat v središču cepljenje proti HPV, sogovorniki niso mogli mimo aktualne teme: epidemije. "Le z zaupanjem v znanost in medicino lahko premagujemo bolezni, kar nas danes opominja tudi epidemija covida-19. Eno najmočnejših sredstev za boj proti covidu-19 in vsem posledicam, ki jih nosi ta bolezen, predstavlja prav cepljenje. In s cepljenjem lahko preprečimo tudi raka. Ohranimo to zaupanje," je dejala generalna direktorica Onkološkega inštituta Ljubljana Andreja Uštar. 

"Cepljenje deluje. Cepljenje preprečuje tudi raka. To je izjemna stvar, saj je kljub napredku medicine vsako zdravljenje raka še vedno dolgotrajno in za bolnike zelo naporno. Enako kot HPV pa lahko s cepljenjem obvladamo tudi covid-19. Edini način, da ustavimo ta začaran krog, je, da se cepimo. Zaupajte v znanost in tehnologijo, zaupajte v stroko. Cepivo je varno in učinkovito in predstavlja pot nazaj v normalno življenje," je poudaril državni sekretar Vindišar.  

Podobno Krek. Cepljenje je eno ključnih orodij, ki jih imamo v boju proti virusom, je dejal, "zato je to nekaj, kar moramo globoko spoštovati". Spomnil je, da so v še ne tako oddaljeni zgodovini ljudje umirali zaradi bolezni, kot so črne koze, davica in otroška paraliza. "V moji družini sta dve teti umrli zaradi davice. Če bi živeli danes, ne bi umrli, ker so vsi otroci cepljeni," je povedal. Dodal pa je tudi poziv k cepljenju proti covidu-19: "Brez cepljenja danes ne bi bili tukaj, ker bi bila družba zaprta."

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (232)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Butalec8
04. 09. 2021 16.59
-1
To cepivo bi bil pripravljen sprejet za razliko od politicnega korona cepiva s kerim nas Janša posiljuje
Apoteka
04. 09. 2021 16.56
+2
Če hočeš dolgo živeti ne smeš umreti.
setisfekšn
04. 09. 2021 16.29
+5
Očitno so zadnja leta v veljavi cepilna euforija!samo proti neumnosti še ni cepiva
flojdi
04. 09. 2021 15.19
+0
...cepivo.. cepivo , cepivo. za preprečit rake" bi morali začet živet zdravo. in delat tako , da se ne zastrupujemo sami sebe ; in drugih . / še nobeno cepivo pa ne zagotavlja Večnega življenja( kar je nesmisel , in nemogoče) . Torej je farma cija rahlo lakomna" ; zadnje cajte celo Zelo. / in zasluga zdravnikom gre , da živimo dlje. pol se pa Ne Da skrbet za stare.. in bi jih mal pospravl s .. ali tudi z.... / ej
TistoPravo
04. 09. 2021 15.12
+4
Edino tist bo preživel najdlje, ki se ne boji umret...strah pripelje marsikoga v prezgodnjo jamo
TistoPravo
04. 09. 2021 14.53
-3
Če čovek nikoli nebi nič slišal in prebral, bi bil cešljen proti glavnem vzroku vseh bolezni...strahu. Praktično še ob smrtni ne bi noben za nobenmu jokal, ker bi se to vsim zdelo normalno. Tko pa razpošlješ naokol strah, sledi jok...ob tem slabo vreme, in spet in spet in spet. Ljudje, bodi korajžni in pokončni. Večina kar slišite in preberete, vzamte malo za kratkočasje. Vsi bomo umrli, pa kaj...če je danes sonček, in napovedan še za cel mesec...
devlon
04. 09. 2021 13.53
+5
zakaj ne ponudijo vsem, ki bi se želeli cepiti..
Manca Masochova
04. 09. 2021 17.24
-1
Ker cepivo po tem, ko postanemo spolno aktivni, ni več učinkovito. Torej pred cepljenjem ne smeš imeti tesnih intimnih odnosov, saj je zadeva izjemno nalezljiva, ne prenaša pa se samo s penetracijo, ampak tudi samo z drgnjenjem (npr. drgnjenje po splovilu, oralni spolni odnosi, golo žličkanje ipd.). HPV ima ogromno število ljudi, ponekod bolezen miruje do konca življenja, ponekod se izkaže le kot nedolžne bradavice, v veliko primerih pa prizadane huje kot bi si kdo želel. Cepivo je sicer na voljo tudi kasneje po lastni želji, ampak je plačljivo, ker je le v minimalnem procentu še vedno učinkovito.
storz909
04. 09. 2021 12.38
-8
Ko je bila naša tamala v 6 razredu,so iz ZD dobili vabilo na cepljenje proti HPV....v obeh razredih šole,so "nabrali" skupaj 2 otroka,oziroma so 2 starša prepričali,da so dali cepiti otroka,ostali starši smo se odločili da otrok ne bomo dajali cepit in ne,nismo se posamezno odločali,ampak so imeli pri skupinskih govorilnih urah,to temo,kdo bo dal otroke cepit...in kolikor sem slišal,jih tudi v kasnejših generacijah,niso dobili več,kot pa 2-3 za cepljenje....
Alexandra Blaži
04. 09. 2021 12.40
-9
pa hvala bogu da je temu tako :) starši ne zaupajo več tko stroki, kot so ji prej. in za vse to so tukaj zadaj tehtni razlogi ^^ sej bo kmalu tega konec. ker tko kot se sedaj dela z ljudmi in njihovim zdravjem. 150 če ne še več..je izdelkov, ki morajo iz prodaje zaradi kontaminiranosti. SRAMOTA. in potem jih briga za naše zdravje? :D jaaaa
kren29
04. 09. 2021 13.37
+10
Bedak. Za razliko od cepljenja proti prehladu oz koroni oz cepljenja proti nalezljivim a danes hvalabogu ozdravljivim boleznim, je hpv kot povzročitelj RAKA, resna grožnja. Še huje, tvoji hčerki ga bo na kaki žurki nevede podaril kak tipček ki se pred kolegi hvali da jih je podrl že 30 brez kondoma. Smrt za rakom jajčnikov ni smrt pri 90 v donu za ostarele ampak umirajo 30 letnice!!!
devlon
04. 09. 2021 13.55
+5
niso otroci krivi, če imajo glupe starše. Žalostno, da imata samo dva otroka srečo..
devlon
04. 09. 2021 13.56
+5
najboljš, da se vsa znanost in medicina kar ukinejo. ker danes so starši preveč pametni...in preveč je demokracije.
Zvezda3000
04. 09. 2021 14.05
+2
Storz, najbrz živiš v mestu. Na periferiji jih cepijo za VSE, kar se da dobit. Vecina
storz909
04. 09. 2021 14.31
-5
Zvezda,ja živim v mestu in kaj zdaj?? Devlon,Kren....zakaj so zdaj starši "glupi"?Zato ker je to cepivo tisto leto šele ven prišlo,ja šele tisto leto so začeli mediji govorit o temu HPVju,prej ni bilo besede omenjeno o HPV,potem so se pa odločili naši zdravniški strokovnjaki,da je treba 10-13 let stare deklice vse pocepit,zaradi tega....pa ne gre to tako,če si starš,se boš prej pozanimal,glede cepiva,ki ga želijo najstnici vbrizgat v razvijajoče telo,razen če vse slepo vrjameš,kar ti mediji nabijajo in "priporočujejo"..... Zato pa če sm zarad tega "glup",tk kot sta napisala,pa naj bom,nikol nism reku da sm super pameten,sem pa dovolj razgledan in dovolj pametn,da se bom prej 10x pozanimal glede teh zvarkov,ki nam jih vsiljujejo od medijev,do samooklicanih specialistov,še posebej,ko bodo v vprašanju moji otroc in njihovo zdravje....vi pa kr veselo,vakcinirajte vse če hočete,še mačke,pse,kanarčke če čete.....
flojdi
04. 09. 2021 17.10
..pa ribice in želve. / mat r .. ?zakaj ne cepjo komarjev
polikarbonatka
04. 09. 2021 12.35
+4
Očitno je diploma MF v Sloveniji precenjena.12 let študija,kaj si nor?Ko pa na svetovnem spletu vse zveš v parih mesecih,sam moraš mislit s svojo glavo.
Alexandra Blaži
04. 09. 2021 12.38
-6
zaradi tvojega ega ne vidiš 5 m pred seboj. sem rekla da obstajajo ljudje, ki so pisal svwetovne uspešnice od knjig. med katerimi se je znašel tudi doktor, ki sem ti ga omenila spodaj. In ja prej bom zaupala biljki, kot pa tableti.
Alexandra Blaži
04. 09. 2021 12.38
-10
zaradi tvojega ega ne vidiš 5 m pred seboj. sem rekla da obstajajo ljudje, ki so pisal svetovne uspešnice od knjig. med katerimi se je znašel tudi doktor, ki sem ti ga omenila spodaj. In ja prej bom zaupala biljki, kot pa tableti.
polikarbonatka
04. 09. 2021 12.45
+12
Zaupala boš biljki?Več takih rabimo,čakalne vrste v zdravstvu so predolge.Pošteno je da se izločiš iz vrst in se prepustiš naravni selekciji,da bodo ljudje ki zaupajo medicini prišli prej na vrsto.
Alexandra Blaži
04. 09. 2021 13.01
-14
Sej, če bi tebe učil o naravni medicini v šoli, ko je še to bilo popularno in edino sprejemljivo, bi razmišljal enako kot jaz. tko pa si idoktriniran v ta gnil sistem ter vidiš samo to kar so te učil. :D pa srečno ^^
Alexandra Blaži
04. 09. 2021 12.12
-10
SAMA GINEKOLOGINJA MI JE REKLA DA ZDRAVILA ZA HPV NI . na licu mesta se je izdala :D je rekla.. ma ja obstajajo neka cepiva, ki pa niso 100% . sem rekla hvala lepa in vstala in šla. ter se pozdravila na NARAVEN NAČIN. VI STARŠI, pa pamet v roke in malo bolj podrocat svoje ginekologinje in dohtorje, malo izprašat glede EFEKTIVNOSTI in ''zaščiti'' o kateri so jih tako polna usta :) naj se malo gre po lestvici, kdaj in koliko je zapletov nastalo po cepljenju s hpv-jem, koliko so stare ble punce in koliko fanti, pa boste hitro dobil sliko... :) ni jih malo. tud pr nas doma .. smo vsi trije od otrok nastradal zarad cepiv. vsak na svojem področju! in to bo karma za dohtorje ko se vsa ta morija tle konča. !
polikarbonatka
04. 09. 2021 12.20
+12
A za zdravljenje za okužbo ti je gin.ponudila cepivo? Ne nakladaj!
polikarbonatka
04. 09. 2021 12.21
+9
Alexandra Blaži
04. 09. 2021 12.24
-8
Jep :) Imensko ne bom povedala katera ampak ja ;) mi je predlagala neko teparijo z cepivi..3je odmerki 120€ ..ampak seveda je vse bilo pod vprašajem.. glede učinkovitosti le -teh seveda. kako je že se izrazila: Po teh odmerkih ne morem zagotoviti, da vam bo pomagalo. Lahko pa vseeno probate. '' tako fajn se igrate z našimi življenji. sram vas je lahko.
Alexandra Blaži
04. 09. 2021 12.32
-8
Že k si toliko osupel.. Pejdi na you-tube in posluši mal nekoga, ki je v življenju neki dosegel in napisal preko 50 knjig na temo medicine... Dr. Robert O. Young .. naslov : Dr. Robert O. Young ITNJ Testimony..dolg je sicer 1 uro in 38 minut ampak glede na to , da si ČLOVEK ZNANOSTI, mislimda te bo zanimalo kaj ima za povedat. Je napa napisal svetovne uspešnice kot je PH miracule, Alkaline: Ph miracule and mindset, The cancer solution, napisal je tudi knjigo o želodcu in povedal, da smo popolnoma narobe in zlagano naučeni kaj sploh je želodec, kako poteka prebava in kdo je zadolžen za kakšno funkcijo v prebavnem traktu .. To, za kar želodec ni ;) Ne hodim na medicino, mam pa nekoga doma, ki te reči obvlada in zdravi ljudi.
kren29
04. 09. 2021 13.38
+7
Manca Masochova
04. 09. 2021 17.37
+1
Kje ti živiš, ne vem, in ja, ko si enkrat okužen, zdravila za HPV ni. ***Preventivno cepljenje pred okužbo pa je zelo učinkovito.*** Ampak ti se ne moreš več cepiti, ker si nase že navlekla virus in bo ostal v tebi, v 98 % pa ga boš prenesla na vse svoje spolne partnerje, ki v otroštvu niso bili cepljeni, ti pa bodo to prenašali dalje. Tudi možnost prenosa na otroka je sicer izjemno majhna, ampak obstaja, če otroka ne pospremiš iz sebe s carskim rezom. To, da se tu nekaj razburjaš, kaže stanje tvoje inteligence. Pozdravila se nisi, bolezen se je kvečjemu umirila in izvenela, isto kot se je meni. HPV pa še vedno nosiš v sebi. Ampak glede na to, da si izjemno živčna oseba, kolikor je brati, se ti bo bolezen vrnila, takrat pa bodo tvoji otroci lahko ostali brez mamice, ker boš prisegala na "naravne načine zdravljenja", in glede na to, da si tako naravna oseba, boš spustila preventivne preglede, ker so nepotrebni, ker tako zdravo živiš in ne zaupaš zdravnikom ničesar. Želim ti lepo življenje v tvojem zblojenem svetu v glavi.
AcidSt0rm
04. 09. 2021 21.31
Js sm se hovja rešla. Sm zdrava ko riba. Sori za razočaranje 🤣 je pa pomagal post in sprememba prehrane. Tko da.. Kr dejte zaupat tem žarkom in kvazi medicini ^^
AcidSt0rm
04. 09. 2021 21.32
AcidSt0rm
04. 09. 2021 21.34
Sklepaš po sebi, da sm živčna oseba? 😂 😂 O bog.. Eni preberejo tle gor komentar ali dva in so vsevedni o osebnostih drugih. Narobe svet. Se vidi da so vas čisto spral s svojimi zelo dobro naučenimi zdravniškimi forami in teorijami.
asics56
04. 09. 2021 12.11
+2
čisto enostavno spoznanje. večino teh presejalnih programov opravljajo zdravniki honorarno...najprej opravi svoj šiht, pol pa še malo za povrh. in vse to gre iz proračuna...
AcidSt0rm
04. 09. 2021 11.45
-4
Glede na to da mi je bilo rečeno, da za hvp ni zdravila, potem takem je to cepivo vse prej kot kakršnakoli zaščita. Ogromno komplikacij in težave je bilo doma, ko je bila cepljena sestra. Čudežno je dobila I toleranco do glutena po prejetju cepiva. Svaka čast in odkritju stol. Za hpv cepivo, ki je vse prej kot to. A je kdo raziskal vsebino tega cepiva? Seveda da ne. Ker to ni potrebno in niti dovoljeno. Je treba zaupat iz prve roke stroki. Bruh. Seveda zdravstvo ne odgovarja za posledice strupov, ki se nahajajo V cepivih, tudi za hpv. Stroka je šla že zdavnaj rakom žvižgat, sam da ubogi narod tega ne vid. Imamo pr bajti tud alternativnega zdravnika, tko da mi ne bo kdo klobasal pod komentarjem, da govorim neumnosti. Sama sm nastradal a pri vidu zaradi cepiva in nismo mogli pravno dosečt nič. Ker so zdravniki zavarovani hujše kot severni medvedi... Pa četudi poškodujejo ali ubijejo človeka.
SLOVENIJA-2.000.000
04. 09. 2021 10.08
-2
Žal bom od sedaj gledal vedno z drugačnimi očmi na cepiva, zdravnike itd... Vedno sem imel zelo dobra mnenja o cepivih (cepil sebe in psa celo s cepivi za obžalujem da sem se cepil - npr. proti klopom itd). Enostavno ne zaupam več, po vseh teh lažej pri covid cepivu. Se spomnite lani kako so proizvajalci navajali 94, 95% učinkovitost zaščite? Kaj je ostalo od tega? Hudi stranski učinki, kot jih poroča sistem VAERS ki je v veljavi od 1990, več smrti 2021 kot 1990 do 2020 kombinirano od vseh cepiv... Sedaj bo 10x pogledal ko mi bo zdravnik oz farmacija kaj ponujala...
Salting
04. 09. 2021 14.45
+2
Kaj? Obžaluješ, da si cepil sebe in PSA? No potem pa ne obžaluj ko te ugrizne stekel pes in ne se cepit, pa da vidimo ali boš obžaloval tisto 99,99% smrtnost pacient en...
polikarbonatka
04. 09. 2021 10.04
+6
Tem anticepilcem se je totalno spipalo.En spodaj piše da “neki zdravnik misli da je njegova pamet več vredna od moje ker je študiral 12 let”.Moj bog,ali resno obstajajo taki osebki?
petka5
04. 09. 2021 10.49
-3
glej diploma in študij na mf NE NAREDITA PO DEFOLTU DOBREGA, ODGOVORNEGA IN STROKOVNEGA ZDRAVNIKA. ZNANJE JE NEKA OSNOVA - OD TU DO DOBREGA IN STROKOVNEGA TER ZAUPANJA VREDNEGA DZRAVNIKA, JE PA ŠEEEE KREPKOOO DALEČ. če kje bi za vpis na MF moral biti temeljni predpogoj, temeljiti psihološki test in pregled - v si z nagnjenji k egoizmu v prvi vrsti, potem pa se drugi vidiki in tovrstnem karakterju - bi morali takoj odpasti, pa če imajo še take točke od mature, in odličen uspeh...
polikarbonatka
04. 09. 2021 10.55
+8
petka,to kar si napisal drži kot pribito.Samo pa da primerjaš svojo kmečko pamet in znanje z nekom ki je študiral 12 let je milo rečeno,bizarno.O osebnih značilnostih in preferencah pa nebi se spuščala v debato.
Renato Volker
04. 09. 2021 10.57
-3
Eni po 12 letih študija pogoltnejo celo banano. Torej se nekaj le naučijo. Jaz tu delam brez diplome.
petka5
04. 09. 2021 11.12
-6
oprosti, se ne strinjam - mi nismo zdravniki, zato pa še ne pomeni,da smo bedaki in da ne znamo logično razmišljati in da bomo nasedli kar vsemu kar nam nek zdravnik reče. Sploh kadar smo sami v koži pacuienta, ko zraven poslušamo še svoje telo in vemo kako se počutimo - in to so bistvene informacije za zdravnika. Zdravniki niso bogovi - in nemalokrat se nekateri žal tako tudi obnašajo... že sam stavek - glej jaz sem študiral, jaz bom že vedel, mi dvigne pritisk - ne to da si študiralk, ne pomeni avtomatsko zagotovila,da boš vedno kar vse vedel in pravilno ravnal... Sem imela zagnojeno obnohtnico prosila zdravnico za napotnico za kirurgijo - ne ona vztrajala pri svojem, ker kaj pa da jaz vem o tem, da to ni za kirurgijo itd... sem sledila torej njenim navodilom in pameti kao ker ona ve, ker je naredila faks, po 3 tednih se je dežurna zgrozila kaj da delam, da če hočem,da mi prst odrežejo - pa sem ji povedala,da sem prosila za napotnico že na začetku in doživela nesramno zavrnitev... no potem sem prišla na kirurgijo in mi kirurg tam reče - gospa svinjarijo veste, je treba prvo ščistiti, potem se je antibiotik, da se ponovno ne zagnoji... pa sem mu odgovorila, prosim povejte to moji osebni zdravnici, ker jaz si žal sama napotnice ne morem napisati. Torej kljub svoj8i kmečki pameti sem očitno prav ocenila da bo za rešitev težave potreben kirurg .- ampak ne, ker nisem študirala na MF, (imam pa višjo izobrazbo od zdravnikov s končano medicinsko fakulteto) nimam pojma ane po tvojem razmišljanju in razmišljanju tovrstnih zdravnikov. A žal ni tako - nemalokrat tudi pacienti kaj vemo in nismo neumni, sploh, kadar gre za naše zdravje in znamo sami najbolje oceniti naše počutje in simptome. odgovoren in strokoven zdravnik - temu vedno natančno prisluhne in vzame v obzir pri ravnanju in odločanju.
AcidSt0rm
04. 09. 2021 11.48
-5
Ti k si pobral pamet s sveta ti delim tole. Da vidiš kak so te učil smeti na faksu. Ko laž postane edina resnica ... Ali ste vedeli, da je bilo leta 1891 le 7 bolezni? Bilo je le 12 zdravil in vsa so bila narejena iz rastlin. Tu smo, 130 let pozneje, ko imamo 10.000+ uradno registriranih bolezni, nove pa so v nenehnem porastu. Kako nam je uspelo od 7 bolezni in 12 rastlinskih zdravil doseči 10.000+ registriranih bolezni in 561.000 patentiranih farmacevtskih zdravil? Beseda "farmacevtsko" izhaja iz grške besede "pharmakon", kar pomeni strupeno. Farmacevtska industrija gradi vse medicinske šole. Pripravljajo učni načrt, ki ga morajo naši "beeeee" ponavljalci izpolniti v prazna polja na izpitih. Poglejmo, kako je farmacija popolnoma odpravila starodavno alternativno medicino in uvedla kemijo kot edino možnost za zdravje ljudi. Vse se je začelo z Johnom D. Rockefellerjem (1839-1937), ki je bil naftni magnat, ropar baron, prvi ameriški milijarder in rojeni monopolist. Do konca 20. stoletja je Rockefeller prek svojega naftnega podjetja Standard Oil, ki je bilo pozneje »razpuščeno« in postalo Chevron, Exxon, Mobil itd., nadzoroval 90% vseh rafinerij nafte v ZDA. Nekje okoli leta 1900 so znanstveniki odkrili "petrokemikalije" in sposobnost ustvarjanja različnih vrst kemikalij iz nafte. Na primer, prva plastika, imenovana bakelit, je bila narejena iz olja leta 1907. V nadaljnjih raziskavah so znanstveniki odkrili različne vitamine in prišli do odkritja, koliko farmacevtskih zdravil je mogoče izdelati iz nafte. To je bila odlična priložnost za Rockefellerja, ki je videl možnost hkratne monopolizacije naftne, kemične in medicinske industrije! Najboljše pri petrokemikalijah je bilo to, da je bilo vse mogoče patentirati in prodati za visok dobiček. Toda pri Rockefellerjevem načrtu za medicinsko industrijo je bil en problem: naravna in / ali zeliščna zdravila so bila takrat zelo priljubljena v Ameriki. Skoraj polovica zdravnikov in medicinskih šol v ZDA je izvajala celostno medicino z uporabo znanja iz Evrope in staroselcev. Rockefeller, monopolist, je moral najti način, kako se znebiti svoje največje konkurence. Zato je uporabil klasično strategijo "problem-reakcija-rešitev". To pomeni, da je ustvaril problem in prestrašil ljudi, nato pa ponudil (vnaprej načrtovano) rešitev. Sliši se znano, kajne? Odšel je k prijatelju Andrewu Carnegieju - drugemu plutokratu, ki je zaslužil z monopolizacijo jeklarske industrije -, ki je nato oblikoval ta načrt. Iz prestižne fundacije Carnegie je poslal človeka po imenu Abraham Flexner, ki je potoval po državi in poročal o stanju zdravstvenih fakultet in bolnišnic po vsej državi. To je pripeljalo do Flexnerjevega poročila, ki je ustvarilo sodobno medicino, kakršno poznamo danes. Ni treba posebej poudarjati, da poročilo govori o potrebi po prestrukturiranju in centralizaciji naših zdravstvenih ustanov. Na podlagi tega poročila je bila kmalu zaprta več kot polovica vseh zdravstvenih šol. Homeopatijo in naravna zdravila so posmehovali in demonizirali, zdravnike pa celo zaprli. Da bi pomagal pri prehodu in spremenil mnenje drugih zdravnikov in znanstvenikov, je Rockefeller doniral več kot 100 milijonov dolarjev za fakultete, bolnišnice in ustanovil dobrodelno skupino, imenovano General Education Board (GEB). To je bil klasičen pristop korenčka in palice. V zelo kratkem času so bile univerzitetne fakultete uravnotežene in homogenizirane. Vsi študentje so se učili iste stvari, temelj medicine pa je postala uporaba patentiranih kemičnih zdravil. Znanstveniki so prejeli ogromne štipendije za preučevanje rastlin, ki zdravijo bolezni, njihov cilj pa je bil ugotoviti, katere kemikalije v njih so učinkovite, in nato v laboratoriju ustvariti podobno kemikalijo - vendar ne identično, ki bi jo lahko patentirali. Tableta proti bolezni je postala mantra sodobne medicine. Tako zdaj 100 let kasneje na fakultetah proizvajajo zdravnike, ki ne vedo nič o koristih prehrane ali zelišč ali kakršne koli celostne prakse. Imamo
kivzfccz
04. 09. 2021 09.37
+5
Sam sem imel tumor in svoje otroke bi cepil, če bi bilo le mogoče. Vsak pa ve zase, kaj mu pomeni zdravje otrok.
borec91
04. 09. 2021 09.23
+4
ce bi rake iskali pol toliko kot covid bi jih tudi odstranili a pri nas raka najdejo slucajno al prepozno
Matejv1983
04. 09. 2021 09.04
-6
koliko enih cepiv že pri otrocih? Ali je res vse to potrebno? Sploh mi pa tukaj ni jasno kako lahko moški dobijo raka na materničnem vratu? ali pa sem jaz kaj pri biologiji zamudil? da obstajajo že dvospolniki?
miki.mihi
04. 09. 2021 09.30
+3
Malo po googlaj, da ne boš smešnice trosil🤭.
petka5
04. 09. 2021 10.54
+3
matej moški ne more dobiti raka na materničnem vratu, je pa še kako lahko okužen z njegovim povzročiteljem in ga raznaša okoli in to brez da bi sploh vedel,da je okužen... tako lahko recimo hipotetično ti če ne veš da si okužen vsakič znova okužiš partnerico, ki ji to okužbo ugotovijo z brisom in četudi se ona ozdravi okužbe, jo lahko ti spet okužiš... ker se tebe ne zdravi, si pa vzrok - kot hipotetični primer... bolj kot cepljenje, se mi zdi tudi ključno,da bi moški imeli možnost ugotovitve okužbe z virusom ... potem v odrasli dobi, ko so spolno aktivni... tako bi se lahko ugotavljali vzroki lažje in preprečevali okužbe
Alexandra Blaži
04. 09. 2021 12.07
-5
Ni potrebe ne. Če bi ljudje mal bolj pobrskal za kkšnimi dokumentarci, bi videl, kaj je noter v cepivih. Sicer pa ti ni treba it daleč. Obstaja človek po imenu Robert O.Young, ki je dokazal , da je rak PRODUKT SPLOŠNE MEDICINE in da je patentiran, tako kot marsikatera druga ''bolezen'' ali ''virus'' :) Tega človeka so pršli iskat na dom s kalašniki kot najhujšega kriminalca, ker je stresel medicino do temeljev. Zato, ker je dokazal, da je korupcija bin denar bolj pomemben od človeških življenj, homepatija pa krucifiksana, ker dejansko rešuje življenja . IN FARMACIJO TER MEDICINO motijo ljudje, ki se raje obračajo k naravi in odločajo NE CEPIT svojih otrok! enostavno ko pasulj. kemija ni za v telo. ne pravijo zastonj, da raste za vsako bolezen biljka na tem svetu. Potrebe po cepivih ni, to vedo tudi Japonci, kjer je precepljenost otrok najmanjša in so NAJBOLJ ZDRAVI -globalno gledano.
TistoPravo
04. 09. 2021 14.29
+1
Dejstvo je, da je vreme umetno...slabo. Zdravje zanič pa tud ne more drugače bit, kot namensko slabo. Povzročeno bolje rečeno, nezdravje populacije...ifak je povezava emd vremenom in zdravjem dost močna
Mother Russia
04. 09. 2021 08.30
+11
Edino cepivo ki ga Slovenija potrebuje je cepivo proti kriminalu, korupciji in revščini… pa to.
Ana Sols
04. 09. 2021 10.58
-1
reakcionar
03. 09. 2021 21.28
+2
"Cepljenje preprečuje tudi raka".....................Isto kot zdrav način življenja preprečuje raka. ampak neee...........tega pa ne smemo omenit. Vi ste totalno zblazneli. Samo še cepljenje. TO JE ŽE POSTALA RELIGIJA!
Zdolgo?asenKomentator
04. 09. 2021 10.15
+0
O zdravem načinu življenja res prav noben zdravnik ne govori, prav imaš...
petka5
04. 09. 2021 10.55
-1
s korono je pomen zdravega načina življenja v medicini očitno izginil... in z njim tudi navodila ljudem kaj in kako zdravo živeti, kako skrbeti za to... medicina tega ne pozna več - samo še dretje, grožnje, zapiranje, in pa seveda cepljenje
dante
03. 09. 2021 21.24
+0
Mi pa nočemo biti odvisni od cepiv, nismo narkomani