Predstavitve

Izvirni hibrid

Toyota Prius plug-in: slovenska predstavitev

Prius je ob nastanku predstavljal utelešenje Toyotine vizije praktičnega družinskega avtomobila za 21. stoletje, njegovo pomembno vlogo so poudarili tudi z izbiro imena. Kot prvi velikoserijski bencinski hibrid je svojo pot na Japonskem pričel že leta 1997, osvajanje prekomorskih trgov pa se je pričelo po letu 2000.

Glasnik

Toyota sicer ni ustvarila koncepta hibridnega vozila, ta izvira iz obdobja konec 19. stoletja, so pa kot prvi proizvajalec uspeli rešiti številne tehnične težave za uvedbo kombinacije motorja z notranjim zgorevanjem, elektromotorja in visokonapetostne baterije v množično proizvodnjo. Revolucionarni pogonski sklop THS (Toyota Hybrid System) je našel in obdržal svoje zveste uporabnike, tehnologija pa se je s časom razvijala in širila.

Ivo Boscarol ambasador Toyota (1)Med tistimi, ki so že od samega začetka verjeli v Toyotino inovacijo, je tudi Toyotin ambasador Ivo Boscarol iz podjetja Pipistrel. Ker je hotel voziti prvega Priusa še preden so jih sploh uvažali v Evropo, si je zavestno na glavo nakopal vse izzive, ki so spremljali njegov uvoz in individualno homologacijo. Ni bilo niti hitro niti enostavno, verjetno tudi ne prav poceni, a je na koncu le lahko registriral in vozil prvega slovenskega Priusa, ki je menda še vedno v uporabi pri novem lastniku v Beogradu.

Toyota-Hybrid_Jernej_Bolka_1-1600x1068Pa še enega lastnika prvih Priusov na našem portalu zelo dobro poznamo: Jernej Bolka iz podjetja Toyota Adria ima med sodelavci nedvomno največ znanja in osebnih izkušenj s področja hibridne tehnike. Prav zato smo ga pred desetletjem k sodelovanju z odgovori v forumski temi povabili tudi mi. V pogovoru nam je takrat med drugim povedal: “Prius je s svojo, mehansko gledano, genialno preprosto zasnovo in neverjetno uglajenim delovanjem takoj pritegnil mojo pozornost. Čeprav ga nismo imeli v prodajnem programu, sem s svojim navdušenjem hitro prepričal vodstvo Toyote Adria, da smo pri avstrijskem uvozniku kupili takratnega Priusa prve generacije in ga registrirali kot testno vozilo. Po dobrem letu dni smo ga prodali, drugi lastnik pa ga je vozil, vse dokler si ni omislil Priusa druge generacije. Takrat je prvega Priusa na moj predlog kupil moj tast, ki je vozil Toyote že od leta 1971 in tudi mene navdušil nad to znamko.”

Aerodinamika in atraktivno oblikovanje

Toyota Prius plug-in (1)Značilno zašiljen prednji del in kupejevska silhueta štirivratnega kupeja sta prečiščena odvečnih oblikovalskih potez, hkrati pa deluje novi Prius izjemno atraktivno in všečno, česar niti največji ljubitelji ne bi mogli reči za vse njegove predhodnike. V aktualni generaciji, ki je zasnovana na izboljšani platformi GA-C, so ga nekoliko razširili (+22 mm) ter znižali (-50 mm), hkrati pa so vrh strehe pomaknili proti zadku, kar ga naredi precej bolj elegantnega. Kljub temu, da je skupna dolžina vozila v primerjavi s predhodnikom krajša (-46 mm), ima daljšo medosno razdaljo (+50 mm). Zunanjost Priusa deluje hkrati dinamično in stabilno, kar še poudarjata svetlobni povezovalni pas na zadku ter sprednji del z jasno horizontalno oblikovno zasnovo.


Prius v številkah – dolžina: 4.599 mm, širina: 1.782 mm, višina: 1.420 mm, medosna razdalja: 2.750 mm, prostornina prtljažnika: 284 l.


Toyota Prius plug-in (17)Tudi notranjost je oblikovana s čistimi linijami, zasnova voznikovega delovnega mesta pa v določenih elementih spominja na električni bZ4X. Položaj sedenja je nekoliko nižji kot prej, zasloni in krmilni elementi so urejeni, da bi omogočali intuitivno uporabo brez nepotrebnega odvračanja pozornosti. Pred voznikom je dokaj odmaknjen 7-palčni zaslon prikaza merilnikov (takšna namestitev naj bi hkrati izničila potrebo po dodatni površini za projiciranje), sredinsko pa je nameščen 12,3-palčni osrednji zaslon infozabavnega sistema, pod katerim so ločeni gumbi za upravljanje klimatizacije. Osvetlitev novo oblikovane armaturne plošče je povezana z delovanjem varnostnega sistema Toyota Safety Sense in vozniku lahko posreduje opozorila s spreminjanjem barv.

Priključno polnjenje in solarna streha

Toyota Prius plug-in (3)Kljub temu, da je Prius v Toyotini paleti verjetno naredil največ za popularizacijo samopolnilnih hibridov, je s peto generacijo v Evropi na voljo le še s priključno-hibridnim pogonskim sklopom sistemske moči 164 kW (223 KM). Njegova osnova je dvolitrski bencinski motor (112 kW/152 KM), ki ga dopolnjuje električni pogonski sklop, sestavljen iz elektromotorja in planetnega gonila (120 kW/163 KM) ter litij-ionske baterije (13,6 kWh).

Prius lahko v električnem načinu z enim polnjenjem baterije v najboljšem primeru prevozi do 86 kilometrov (do 72 km z 19-palčnimi platišči). Najvišji paket opreme Premium pa že vključuje tudi solarno streho, ki naj bi v ugodnih razmerah v mirovanju dnevno zbrala dovolj električne energije za okvirno 8 kilometrov vožnje, v primeru daljšega mirovanja pa celo povsem napolnila baterijo (med vožnjo lahko napaja interne porabnike). Vgrajeni 3,3-kilovatni polnilnik AC naj bi sicer zadoščal, da se baterija povsem napolni v približno štirih urah.

Cene za novi Prius se pričenjajo pri 42.900 evrih, več informacij pa je na voljo v priloženem ceniku.

Nov trgovski koncept Toyote

Predstavitev Priusa je potekala v prostorih podjetja Toyota Center Ljubljana, ki so ga prenovili v skladu z novim pristopom v prodaji in vzdrževanju osebnih vozil znamke Toyota. Ta je po besedah Primoža Tiringarja, direktorja razvoja prodajno servisne mreže in prodaje ključnim kupcem za regijo Adria, nastal kot odziv na spremenjene potrebe in zahteve strank, hkrati pa odraža naraščajočo vlogo digitalizacije v avtomobilskem poslu.

Maloprodajni koncept Toyota (1)Zasnova procesov in prostorov je v največji meri prilagojena dejstvu, da je ogromno informacij o vozilih dostopnih na spletu in jih kar nekaj obiskovalcev dodobra preuči že pred prvim obiskom. Na lokaciji je moč na številnih zaslonih prikazati doma sestavljene konfiguracije modelov ter nadaljevati pogovore o nakupu po pogovoru s prodajnim svetovalcem. Vozila, razstavljena v salonu, je z orodji obogatene resničnosti mogoče nadgraditi s poprodajnimi dodatki, kot so nosilci prtljažnika, drugačna platišča, potovalni kovčki in podobno, da si jih kupci lažje predstavljajo. Strankam pa lahko v udobju salona na fotografijah tudi pokažejo predhodno preverjena rabljena vozila, ki se nahajajo v podjetju, preden jih odpeljejo na njihov ogled.

Uporabnikom, ki so pripeljali svoja vozila na servis, je poleg klasičnega sprejema na voljo še prostor za delo ali sprostitev, če se odločijo, da bodo na zaključek del počakali kar na lokaciji.

Besedilo in foto: Urška Radolović.

Mnenja uporabnikov

5 komentarjev za "Izvirni hibrid"


Bucko99
7 meseci 7 dni nazaj

Sem voznik Priusa, imel sem letnik 2010, sedaj vozim 2018… avto mi je top, vendar za tako ceno, oz manj dobim že konkretno EV.

Gosic
7 meseci 9 dni nazaj

Nora cena. Imaš pa še vedno dva servisa (dva motorja), še vedno plačuješ cestnino (kot za navadni 2.0 motor) in ko skupaj vržeš porabo bencina in elektrike vidiš, da si v rangu dizla ali celo več po potrošnji evrov. Velikost prtljažnika pa med Twingotom in Polotom – za lažjo predstavo. Kar se tiče dizajna pa kapo dol.

cc09
6 meseci 17 dni nazaj

Vidim da imaš izkušnje. Lahko opišeš kakšno vzdrževanje zahteva električni pogon pri hibridnih toyotah?

tha_man
7 meseci 12 dni nazaj

284l prtljažnik v 4,6m dolgem avtu vrednem 40k+ eur? Očitno so res vse podredili dizajnu (ki jim je sicer uspel). HEV bi bil veliko bolj zanimiv, tako iz uporabnega (predvidevam da ima več prtljažnika, nisem pa preverjal) kot cenovnega vidika.

xxl
7 meseci 12 dni nazaj

Salon v MB je nujno potreben prenove, v bistvu, nove lokacije. Avto mi je lep, je pa prenizek zame, preplitek prtljažnik, škoda da ni HEVa v ponudbi (cenovno dostopnejši in za nekatere primernejši), samo 3,3 kW polnilnik pri tej ceni…, novi C-HR bo boljša izbira.

 
Protiudarec športnim terencem
Glava družine