Slovenija

Na pritožbe pacientov se morajo zdravstveni domovi odzvati v 24 urah

Ljubljana, 11. 03. 2023 09.44 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min

Zdravstveni zavodi morajo po pritožbah, ki jih posamezniki posredujejo klicnemu centru za pomoč pacientom, v roku 24 ur pritožnika poklicati. A nekateri zdravstveni domovi opozarjajo, da gre pri pritožbah, naslovljenih na klicni center, pogosto za nenujne zadeve, njihovo prednostno reševanje pa druge paciente postavlja v neenakopraven položaj.

Na ministrstvu za zdravje so 1. marca s pomočjo Telekoma Slovenije vzpostavili klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema, ki je dosegljiv na telefonski številki 080 18 01 in je med drugim namenjen pomoči ljudem pri iskanju osebnega zdravnika in pri iskanju ambulant za neopredeljene. Klicni center hkrati od ljudi zbira podatke o tem, kam so klicali in kdo se ni javil na telefon, in te informacije posreduje ministrstvu za zdravje.

Kot so pojasnili na ministrstvu, so izvajalce zdravstvene dejavnosti pozvali, naj sporočijo naslov, kamor lahko klicni center posreduje vprašanja uporabnikov zdravstvenega sistema, ki so se obrnili na njih. Prav tako so zdravstvene zavode pozvali, naj v roku 24 ur po prejemu poziva klicnega centra vzpostavijo stik z uporabnikom ter posredujejo povratno informacijo o uspešnosti zahtevka. Ta poziv je uporabnikom zdravstvenega sistema omogočil sogovornika za njihove težave, so poudarili.

V Zdravstvenem domu Ljubljana ob tem pojasnjujejo, da so po prvih dveh dneh delovanja klicnega centra prejeli devet zahtevkov klicnega centra za reševanje pritožb pacientov, kasneje pa od štiri do pet na dan. "V ZD Ljubljana, kjer imamo preko 400 tisoč opredelitev pacientov v ambulantah osnovnega zdravstva, je to število majhno, kar nas veseli," so pojasnili. 

Zdravstveni dom Moste-Polje
Zdravstveni dom Moste-Polje FOTO: ZD LJUbljana

Ko so analizirali vsebino zahtevkov klicnega centra za pojasnila za prva dva dneva, pa so opazili, da je šlo za pritožbe pacientov glede urejanja administrativnih zadev, ki niso nujne, čeprav se izvajalcem nalaga, da naj jih prioritetno rešujejo v roku 24 ur.

"Pacienti so potrebovali recepte za zdravila, ki niso nujna, zdravila, ki se kupijo v prosti prodaji, želeli so se opredeliti v ambulanti za neopredeljene zavarovane osebe, čeprav velja, da se pacienti v tovrstnih ambulantah opredelijo ob zdravstveni težavi, kar je tudi objavljeno na naši spletni strani. Tudi v drugih primerih so informacije objavljene na naši spletni strani," so opozorili v ZD Ljubljana.

V kolikor bi pacienti začeli uporabljati klicni center kot obvod za hitro reševanja nenujnih administrativnih zadev, se po njihovih navedbah lahko zgodi, da bo treba administrativne zadeve rešiti že v roku 24 ur, resnejše zdravstvene težave pa, ko zdravstveni delavci zmorejo. V ambulanti pa imajo vselej prednost pacienti, ki potrebujejo pregled in nadaljnjo diagnostiko ter zdravljenje, so poudarili.

V ZD Maribor prejeli zahtevke štirih pacientov

V ZD Maribor so od vzpostavitve klicnega centra do danes prek elektronske pošte od klicnega centra prejeli zahtevke glede štirih pacientov. Gre za zanemarljivo število povpraševanj, so poudarili. Vseeno pa so porabili kar nekaj časa, da so paciente poklicali in jih povprašali o njihovih naročilih prek klicnega centra, je pojasnila glavna medicinska sestra splošnega zdravstvenega varstva ZD Maribor Petra Hlade Kodrič.

Kot je dodala, so po zakonu o pacientovih pravicah zdravstveni zavodi pacientom dolžni odgovoriti v roku dveh delovnih dni ambulante, kar pa sedaj paciente, ki se obračajo direktno na njihove ambulante, postavlja v neenak položaj. Posledično bi namreč morali biti pacienti, ki kličejo v klicni center za pomoč uporabnikom zdravstvenega sistema, obravnavani prednostno tudi v zadevah, ki niso nujne, je še pojasnila Hlade Kodrič.

  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja
  • Telefon meseca maja

KOMENTARJI (18)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Slavko BabIč
11. 03. 2023 12.55
+4
objavte te številko, ker telefoni zvonijo v prazno v zdravstvenih domovih!
Banion
11. 03. 2023 12.18
+4
če le dokličeš v 24 urah
Mii Yaw
11. 03. 2023 11.01
+5
vse bi samo da ne bi
pojtrarara
11. 03. 2023 10.24
+1
jao zd ji - vsakemu se morate oglasiti - nujno ali nenujno... človek vas je klical in vas ni dobil - niste mogli vedet ali je nujno ali ne, pa se vseeno niste oglasili... ali morda ste jasnovidci in brez da dvignete slušalko, veste zakaj človek kliče in nenujne ignorirate... če bi se oglasili prvič in človeka obravnavali kot ta ima pravico že takrat (ko ste ga vi ignorirali), nobene pritožbe ne bi bilo - evo to je čisti dokaz zakaj nastajajo čakalne vrste in kako nastanejo odgovorni ne obravnava človeka, takrat ko bi ga moral, takrat ga ignorira in potem se zaostanki in vse nabirajo. neverjetno res kako imajo ti beli bogovi vedno nek izgovor zakaj nečesa ne bodo naredili in za vsako kršenje pravice pacientu imajo nek izgovori in delajo probleme... človeka najprej ignorirajo in mu s tem kršijo pravice, potem pride obveznost rešitve pritožbe in oni spet niti te njihove obveznosti ne bi izvrševali, ampak non stop sam jamr... to je že grozljivka kaj se gredo...
MojsterSplinter
11. 03. 2023 10.16
+6
Vsaj listje bi pograbili pred zdravstvenim domom, preden ga slikajo.
G. Papež
11. 03. 2023 10.12
+2
Kot zavavto🤣🤣🤣🤣
G. Papež
11. 03. 2023 10.11
+3
Za klic v klicni center bi bilo treba uvesti nek izpit, da bi klicoči poznal pravila.
Kačon Jelko
11. 03. 2023 10.11
+5
Pa se odzovejo??? Reset zdravstva nujen...
Ljhdsvd
11. 03. 2023 10.06
+3
Se opravičujem Zoran
Anion6anion
11. 03. 2023 10.03
+8
Tebi napišejo da ne smeš zamuditi datuma in ure ki jo imaš če ne te zbrišejo iz evidence čakajočih. Ko čakaš izvid pa se nihče ne drži roka , kot naprimer radiologi v Celju.
Diabloss
11. 03. 2023 09.57
+4
Marsikaj se mora pa se ne dela
Diabloss
11. 03. 2023 09.58
+7
Marsikaj se ne sme delat pa se kljub temu dela