Poraba 4,6 l/100km Največja hitrost 205 km/h Cena 66.361 eur
Plusi
  • zmogljivost in delovanje pogonskega sklopa
  • delovanje asistenčnih sistemov
  • opremljenost
  • svetilnost in prilagodljivost matričnih LED žarometov
Minusi
  • premehek volan in posledično slabša povratna informacija s ceste
  • ni možnosti ločenega prikaza porabe električne energije ali goriva v želenem intervalu
  • cena

BMW serije 2 Active Tourer je trenutno edini predstavnik bavarske znamke v segmentu enoprostorskih vozil. Tovrstni avtomobili sicer niso tipični proizvod proizvajalca, znanega po poudarjenem športnem značaju svojih modelov. Preizkušena zmogljiva priključno-hibridna različica znova dokazuje, da si enoprostorski značaj in športnost lahko sledita z roko v roki. Za primerno ceno, seveda.

Prva generacija modelov serije 2 Active Tourer je bila predstavljena leta 2014, z njo pa so pri znamki BMW prekinili dolgoletno tradicijo vozil z zadnjim pogonom. Kot prvi izmed novodobnih BMW-jevih modelov je bil na voljo s pogonom na sprednji kolesni par, kasneje pa so se mu pridružile še različice s štirikolesnim pogonom xDrive in daljša, prostorsko radodarnejša izvedba Gran Tourer. Kljub številnim pomislekom o obstoju vozil enoprostorskega segmenta in trendu zmanjševanja njihove prodaje, so se pri nemškem avtomobilskem proizvajalcu odločili za nadaljevanje zgodbe ter dve leti nazaj predstavili novo generacijo tega modela, ki tudi v priključno-hibridni različici ponuja vse, kar pričakujemo od avtomobilov z emblemom modrobelega propelerja.

BMW 230e_50Brez pretiravanja, a dovolj prepoznaven

Čeprav že nekaj časa videz in mogočnejši nastop modelov znamke BMW definirajo vedno večje “ledvičke” na sprednji maski, so pri tem modelu oblikovalci dokaj uspešno zadeli pravšnje razmerje med njihovo velikostjo in gabariti vozila – v mojih očeh sprednji del daje skladnejši vtis v primerjavi s predhodnikom. Posledično BMW serije 2 še vedno naredi dovolj mogočen vtis, brez pridiha grotesknosti, ki sem ga dobil pri srečanju z nekaterimi drugimi, sicer večjimi in bolj prestižnimi modeli te znamke. Očitno se trend povečevanja enega od značilnih elementov BMW-jevih modelov ustavlja, vsaj glede na predstavljene koncepte, ki naj bi krojili oblikovno in tehnološko prihodnost znamke. Aktualna serija 2 ohranja prepoznavnost prejšnje generacije, ki pa jo je oblikovalska ekipa uspela ravno prav začiniti, da avtomobil ne deluje dolgočasno in preveč vsakdanje.

BMW 230e_30Tehnološka dovršenost

Bogata opremljenost testnega avtomobila ponuja vpogled v vse tehnološke pripomočke, ki jih BMW ponuja v višjih segmentih. Informacijsko-multimedijski sistem poleg povezljivosti in brskanja po spletu (seveda v mirovanju) ponuja kvalitetno izkušnjo poslušanja glasbe, za kar poskrbi zvočniški sistem Harman Kardon. Upravljamo ga lahko preko velikega ukrivljenega zaslona na dotik ali kombinacije gumbov na konzoli med sprednjima sedežema in na volanu. Škoda, da se pri BMW-ju niso odločili za drugačno (reliefno) zasnovo  tipk, ki bi terjala še manj odvračanja voznikove pozornosti z dogajanja na cesti. Po pričakovanjih je povezovanje mobilnega telefona in uporaba sistema Android Auto potekala brez zapletov, uporaba tipk na sredinski konzoli pa omogoča enostaven in hiter dostop do vseh funkcij, ki jih potrebujemo med vožnjo.

BMW 230e_47Palec gor asistenčnim sistemom, palec dol pretiranemu piskanju

Tokrat sem se namensko posvetil preizkušanju delovanja asistenčnih sistemov, ki so bili na voljo v testnem avtomobilu. Na srečo ni bilo potrebe po preizkušanju opozorilnih sistemov pred trkom, sem pa zato skušal čim več voženj prepustiti doplačilnemu sistemu Driving Assistant Professional, ki se presenetljivo dobro znajde, ne glede na to ali vozimo po mestnih ulicah, regionalnih cestah ali pa po avtocesti. Avtomobil praktično sam – seveda je še vedno potrebna osredotočenost voznika in pripravljenost na prevzem nadzora – regulira hitrost in oddaljenost od spredaj vozečih vozil. S precejšnjo natančnostjo pa tudi ohranja avtomobil na voznem pasu (seveda z obveznim držanjem roke na volanu) in sam upočasnjuje pred ovinki ali križišči in krožišči ter samodejno pospešuje za njimi.

Ker sem po naravi “ziheraš”, sem zadeve najprej preizkusil na cestah brez prometa in z nogo na pedalu zavore. A me je delovanje sistema, ki ob številnih tipalih združuje prilagodljivi regulator hitrosti, sistem prepoznavanja prometnih znakov in navigacijo ter sistem za ohranjanje voznega pasu in krmiljenje, kmalu prepričalo, da sem z manj predsodkov avtomobilu prepustil več avtonomije tudi v prometu. Glede na to da je sistem sposoben tudi zaznavanja semaforjev in samodejnega speljevanja po daljšem mirovanju (pri večini tovrstnih sistemov je za ponovno speljevanje po nekaj sekundah potrebna intervencija voznika), lahko rečem, da ob preudarni uporabi resnično olajša vožnjo, predvsem po mestnih ali avtocestnih zastojih.

Slabša plat te zgodbe so piskajoča opozorila, ki jih ni vedno najbolj enostavno utišati – vsekakor pa se bo potrebno na prisotnost tovrstne tehnologije privaditi, saj jo pač zapovedujejo tudi predpisi uradnikov iz Bruslja.

BMW 230e_3Priključna hibridnost – da ali ne?

Odvisno. Če lahko odmislimo občutno višjo ceno priključno-hibridnih modelov v primerjavi z modeli s klasičnimi pogonskimi sklopi in imamo možnost polnjenja na domači vtičnici, potem vsekakor da. Če pa preračunamo, koliko dodatnih kilometrov vožnje (ob večji porabi goriva pri klasičnih motorjih) naredimo z gorivom v vrednosti zgoraj omenjene cenovne razlike in/ali smo primorani k polnjenju na dražjih javnih polnilnicah, postaja smiselnost nakupa že bolj vprašljiva.

Je pa res, da v primeru testnega vozila dobimo zmogljiv in odziven pogonski sklop, ki ponuja obilo vozniških užitkov in ob tem, tudi pri praznih baterijah, ne kaže prevelike požrešnosti. Skupna bilanca prevoženih kilometrov (dve tretjini avtoceste, ostalo mestna vožnja in regionalne ceste) je znašala ugodnih 4,6 litra bencina in 9 kWh električne energije na sto prevoženih kilometrov. Čeprav je, glede na to, da se tudi ob izpraznjeni baterij del energije porabi za polnjenje in vrača ob aktivacijah električnega motorja, težko potegniti popolno ločnico med delovanjem zgolj enega od sklopov pogona, pa je sprotno spremljanje porabe posamezne pogonske opcije pokazalo porabo elektrike približno 20 kWh/100 km in med šestimi in sedmimi litri bencina.

Visoka poraba električne energije je bila pogojena tudi z zimskimi temperaturami, ki občutno zmanjšujejo učinkovitost električnih avtomobilov – tudi v tem primeru je bil dobršen del porabljen za ogrevanje, saj je bila ob hladnem avtomobilu že v mirovanju poraba elektrike med tremi in štirimi kilovati, ob ogretem vozilu pa je padla na približno 0,6 kW. Polna baterija je v zimskih razmerah omogočala nekaj nad 50 km dosega in verjamem, da je s preudarno vožnjo ob ugodnejših temperaturah moč pridobiti še tistih nekaj deset dodatnih kilometrov vožnje v električnem načinu ter se vsaj na daleč približati deklariranemu dosegu dobrih 80 kilometrov.

BMW 230e_6Vprašanje dostopnosti

Glede na to, da kupci enoprostorskih modelov pri svojem odločanju o izbiri avtomobila gledajo predvsem na prostornost in uporabnost, lahko rečemo, da tudi BMW serije 2 Active Tourer ponuja soliden kompromis. Če nakup različic z bencinskim ali dizelskim motorjem še vsaj približno ostaja v mejah današnje cenovne racionalnosti, pa si bodo priključno-hibridno različico, ki v primeru testnega avtomobila prihaja še z širokim naborom doplačilne opreme, verjetno lahko privoščili res le tisti z globljimi denarnicami.

Besedilo: Matjaž Zupančič. Fotografije: Gašper Pirman, Matjaž Zupančič.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Priključno-hibridna kombinacija omogoča dobršen delež vožnje na elektriko (ta dopušča hitrosti do 140 km/h). Za prispevek bencinskih hlapov poskrbi konkretnejši pritisk pedala za plin ali izbira športnega načina vožnje, ne glede na režim delovanja, pa pogonski sklop v trenutku postreže z odzivnostjo ter zadostno zalogo moči in navora.
    10
  • Notranjost
    Kljub enoprostorski zasnovi notranjost BMW-jeve serije 2 ponuja dovolj udobja in prestiža. Slednji je bil v testnem avtomobilu dodatno izražen z usnjenimi oblogami sedežev in armaturne plošče ter dodatki v notranjosti, ki poudarijo njegov premijski značaj. Glede na zunanje dimenzije seveda ne moremo pričakovati prostorskih presežkov, a se vseeno najde dovolj prostora tudi v prtljažniku, medtem ko bi si na zadnjih sedežih predvsem višjerasli želeli več prostora za kolena.
    9
  • Opremljenost
    Priključno-hibridna različica že v osnovi ponuja bogat nabor opreme in asistenčnih sistemov, vključno z enim bolje delujočih sistemov pomoči pri vožnji.
    10
  • Vozne lastnosti
    Zmogljiv pogonski sklop, ki poganja vsa kolesa, in nastavitve podvozja dopuščajo tudi več dinamike med vožnjo, celoten vtis pa malenkost zasenči nekoliko premehek volan ter posledično slabša povratna informacija s ceste. A vseeno: nad pričakovanji za enoprostorski model.
    8
  • Gospodarnost
    Gledano zgolj s stališča učinkovitosti pogonskega sklopa ter njegove porabe goriva in električne energije, bi si BMW 230e zagotovo zaslužil boljšo oceno. Končni vtis pokvari predvsem znesek, ki ga je potrebno odšteti ob nakupu.
    6
  • Zmogljivost
    Kombinacija bencinskega trivaljnika in električnega motorja poskrbi za prikaz pričakovanega značaja modelov bavarske znamke. Z lahkoto opravi z zajetno maso avtomobila, sape pa ji ne zmanjka niti pri višjih hitrostih. Povsem se odziva na želje voznika - z uglajenostjo ob umirjeni vožnji ali z veliko mero dinamike ob odločnejšem pritiskanju na plin.
    10
  • Sklep
    BMW serija 2 Active Tourer s svojo namembnostjo že od nastanka nekoliko izstopa med ponudbo modelov bavarske znamke. V novi generaciji je tehnološko in vizualno še dozorel ter se brez prevelikih razlik postavlja ob bok preostalim, tudi športno uporabnim SUV modelom nemškega avtomobilskega proizvajalca. V osnovni izvedbi ohranja cenovno dostopnost, ob željah po bolje opremljenih različicah in v primeru testnega avtomobila tudi priključno-hibridnega pogonskega sklopa, pa število evrov, potrebnih za nakup, strmo naraste. Res pa je, da za svoj denar dobimo oblikovno in tehnološko dovršen avtomobil premijske znamke.
    8.8

Tehnični podatki vozila

baterije litij-ionska 14,2 kWh (16,3 bruto)
cena osnovnega modela (€) 33.500
cena testnega vozila (€) 66.361
dolžina × širina × višina (mm) 4.386 x 1.824 x 1.570
dovoljena masa vozila (kg) 2.420
emisija CO2 (g/km) 16
emisijski razred Euro 6D - ISC - FCM
gibna prostornina (cm3) 1.499
kompresija (1:) 11
masa praznega vozila (kg) 1.920
medosna razdalja (mm) 2.670
menjalnik/pogon samodejni / štirikolesni
največja hitrost (km/h) 205
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 240 / 326
največja moč bencinskega motorja (kW/KM pri vrt/min) 110 / 150
največja moč elektromotorja (kW/KM pri vrt/min) 130 / 176
največji navor (Nm pri vrt/min) 477
največji navor bencinskega motorja (Nm pri vrt/min) 230
največji navor elektromotorja (Nm pri vrt/min) 247
namestitev motorja spredaj prečno
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 11,4
osnovna cena vozila (€) 46.250
pnevmatike 225/50 R18
poraba električne energije (kWh/100km) 9,0
poraba goriva na testu (l/100 km) 4,6
poraba goriva po ECE (l/100 km) 0,7 l / 14,4 kWh
pospešek 0-100 km/h (s) 5,5
prostornina posode za gorivo (l) 47
prostornina prtljažnika (l) 406 / 1.370
število valjev/ventilov 3 / 12
vrsta motorja turbo bencinski
vrtina × gib (mm) 82 x 94,6
zavore spredaj/zadaj kolutni (hlajeni) / kolutni
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

9 komentarjev za "Ne samo za aktivne"


mavrica
2 meseci 17 dni nazaj

Kakšen jajc mi je vedno bolj BMW.

Polo78
2 meseci 19 dni nazaj

Golf sportsvan po bavarsko za ceno treh, ajde, danes verjetno dveh, če bi še obstajal kot izvedenka golfove osmice. S tem, da je bil prvi s 500 L prtljažnikom in možnostjo povečanja do 590 L (pomična zadnja klop) dejansko uporaben. Medtem, ko je tu z dobrimi 400 L ter kakor berem z manjkom prostora za kolena zadaj, ta uporabnost precej vprašljiva. In to kljub temu, da je sportsvan 4 cm krajši od tega – tu se moram navezati na zapisano v testu češ, da pri teh merah ne moremo pričakovati prostorskih presežkov. Pa bi jih očitno morali! Vsled vsega tega se sprašujem komu je ta avto sploh namenjen…???

Firediver
2 meseci 19 dni nazaj

Uporabnost (prostornost) vozila ni prva prioriteta že lep čas, v razmerju prostornosti z dolžino avtomobila je treba upoštevati še obliko (prtljažnika – zaobljen ali oglat, kabina – sredinski greben, bočna linija karoserije v škodo potniškega prostora itd.)
Komu je tak avto namenjen? Po mojem tistim, ki jim je šminkarija na prvem in uporabnost na zadnjem mestu. Jih ni malo…

cashy
2 meseci 19 dni nazaj

zakaj bi “šminker”, ki mu ni toliko mar za uporabnost, sploh vzel “enoprostorca” za 60k €?

Firediver
2 meseci 19 dni nazaj

Bo treba vprašati kupce, zakaj sploh to kupijo. Nemara je še kak drug razlog zraven šminkarije, uporabnost pa, že vemo, da ni.

meganer
2 meseci 19 dni nazaj

1. cene ne bom komentiral ker ni vredna komentarja
2. poraba kot z 20 let starim dizlom

Bravo!

ban
2 meseci 19 dni nazaj

Kateri 300 KM dizel pa je imel takšno porabo?

meganer
2 meseci 19 dni nazaj

300km kupiš avto ki je namenjen temu.
Družinska vožnja …. ala turan, senik, c4, … se imeli vsi porabo med 5-6.
Da bi tega malo bol športno peljal …..
Terraco, Kodiaw, Tigi 2.0tdi 200km dsg da malo pogledaš je 5.5-6

Firediver
2 meseci 19 dni nazaj

Če bi bila pomembna samo nabavna cena in poraba goriva, bi bil svet “črno-bel” – sicer bolj preprost ampak tudi monoton.

 
Elektrarna na kolesih
Petvaljna simfonija kot pozdrav električni prihodnosti