Münchenski salon IAA mobility smo raztegnili v nov teden, kar pomeni, da imajo dobre predstave daljši rok trajanja. Vsaj, ko gre za vsebine, ki so nam jih ponudili razstavljavci in šefi avtomobilskih podjetij.
Vsebin, ki jih je dal München, bo v prihodnje še nekaj. Med njimi denimo vtisi z najmočnejšim avtom na vodik na svetu – BMW iX5 hydrogen, zgodba BMW z visoko varnostno zaščito (blindiranih) z enakim energentom, v uporabi recikliranih materialov v gradnji avtomobila, pa o mikromobilnosti v mestih in še o čem.
Pa se vrnimo k šefom avtomobilskih podjetij. Ti so bili v Münchnu bolj dostopni kot kadarkoli doslej. Prvi mož Volkswagna Herbert Diess je na posebnem dogodku pred odprtjem salona stopil pred peščico novinarjev, pojasnil svoje načrte in si res vzel čas za klepet. To sem seveda izkoristil in vsebino zapisali v intervjuju z njim.
Že naslednji dan me je v majhni pisarni nad halo A1 münchenskega sejmišča pričakal član uprave BMW Pieter Nota. Izzval sem ga z dobavami, cenami surovin in posledično avtomobilov. Dal je nekaj zelo zanimivih poudarkov, morda celo bolj, kot se mi je sprva zdelo. Sobico nad halo A1 sem po intervjuju zapustil godrnjaje in z občutkom, da se je Nemec preveč držal protokola.
Münchenski salon je medtem dal informacijo o obisku razstavljavcev in obiskovalcev. To je kar izjemno pozitivno.
Naslednji dve temi sta izrazito lokalni. Za prvo vem že nekaj tednov, a še ni bila dovolj zrela za objavo. Pretekli petek pa je počilo, vodstvo Renault Nissan Adriatika – distributerja znamk Renault, Nissan in Dacia za Slovenijo, Hrvaško in Srbijo je zaposlenim sporočilo, da se podjetje prodaja. Z viri sem sestavil zapis o scenariju prodaje podjetja po delih zasebnim trgovcem in tudi poudaril najverjetnejšega kupca, katerega lastnik prihaja iz Izraela. Ta se na naša vprašanja ni odzval, verjamem, da je za to še prezgodaj.
Se je pa precej hitro, uro in pol po objavi našega članka odzval Renault iz Pariza s potrditvijo, da je napoved prodaje resnična.
Renault je v tem tednu objavil še napoved, da bo zaradi prehoda tehnologij potrebno odpuščanje.
Sočasno se je končala skoraj leto dni trajajoča zgodba madžarskega Wallisa in slovenskega dela Avto Aktiva Intermercatus. Namesto združevanja je prišlo do prevzema slovenskega dela Avto Aktiva, od Madžarov seveda. Slovenski BMW je s tem poslom dobil močnega partnerja, število trgovcev pa se je zmanjšalo le na tri. To je najbrž dobro za stabilnost mreže in posla ter manj dobro za popuste, ki si jih bodo kupci izborili. A ti zadnje čase tako ali tako kopnijo zaradi drugih razlogov.
Wallis Motor in Avto Aktiv pa bosta vsaj na zunaj ostali ločeni podjetji, ime Avto Aktiv torej ostaja na salonih in servisih trgovca. Odprta pa za zdaj ostaja le mikrolokacija znamk Land Rover Jaguar. V Šiško se menda ne bo vrnil. A to je za kupce najbrž manj pomembna informacija.
Nove zgodbe daje tudi izbor Poslovni avto leta 2021, sicer končan drugega septembra. V torek smo v časniku Finance objavili reportažo na desetih straneh. V njej pa si lahko preberete tudi o presenečenju na testnem dnevu menedžerske žirije v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Že rahlo priletna, a očitno dovolj sveža in predvsem dobro zasnovana limuzinska dama je tisti dan izbojevala bitko, vojno je sicer prepustila najsodobnejšemu avtomobilu izbora – mercedes-benzu razreda S.
Objavljamo tudi podrobna pričevanja članov žirije v izboru dostavno vozilo leta 2021, ki ga je dobil MAN TGE. Kaj so o kandidatih, predvsem pa o svojih zahtevah v tem razredu povedali tisti, ki z dostavniki živijo vsak dan in z njimi letno prevozijo nekaj sto tisoč kilometrov?
V teh dneh je na trg zapeljalo tudi nekaj novih avtomobilov. Denimo mercedes-benz razreda C, ki je z uradnim prihodom dobil tudi močno znižano ceno za dve različici. Na Financah smo ga preizkusili že junija, ga uvrstili v izbor PAL, kjer si je pripeljal zmago v poslovnem razredu.
Matej je preizkusil osveženi opel grandland, ki med drugim ponuja bolj hišne oblikovne poteze in še nekaj tehničnih novosti. Sam pa sem včeraj spoznal osveženi volkswagen polo, o njem pa več v prihodnjem tednu.
Objavljamo poročilo o prodaji avtomobilov avgusta. Ta je bila izrazito slaba. Šest japonskih avtomobilskih družb, vključno s Toyoto, je napovedalo, da bo v tekočem poslovnem letu proizvodnjo zmanjšalo za okoli milijon vozil. Kitajska družba Dongfeng Motor je prodala lastniški delež v avtomobilski skupini Stellantis. Koliko je dobila za 1,15-odstotni delež?
Rad bi zapisal besedo ali dve o novem porscheju 911 GTS, ki sem ga v ponedeljek preizkušal v Italiji, a še ne smem. Poročilo sledi po 22. septembru, ko pade embargo.
V imenu ekipe avto.finance.si in priloge Trajnostna mobilnost vam želim prijeten konec tedna.
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.