PMM

Zgodbe avtomobilskega Münchna, klepet s šefi avtoindustrije in novi prevzemi slovenskih trgovcev

V razburljivem avtomobilskem tednu sem vam pripravil zgodbe iz salona IAA Mobility v Münchnu, ki je dal kopico dobrih vsebin. Zapisal sem intervjuja s predsednikom uprave skupine Volkswagen Herbertom Diessom in članom uprave BMW Pietrom Noto, razkril prodajo Renault Nissan Adriatika, ki vključuje tudi slovensko podjetje in zaključen posel med madžarskim Wallisom in slovenskim Avto Aktivom. Iz ozadja izbora Poslovni avto leta pišem o bitki menedžerskih limuzin na Vranskem, ki jo je nekoliko nepričakovano dobila ostarela dama iz Münchna. Kako so glasovali člani žirije dostavnikov, kakšne zahteve imajo najzahtevnejši uporabniki in kaj jih pesti v poslu. Pišemo tudi o novem oplu grandland in mercedes-benzu razreda C, teden pa končujem z nekaj poslovnimi novicami.

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

17.09.2021 10:45
Dopolnjeno: 17.09.2021 11:13
Čas branja: 5 min

Münchenski salon IAA mobility smo raztegnili v nov teden, kar pomeni, da imajo dobre predstave daljši rok trajanja. Vsaj, ko gre za vsebine, ki so nam jih ponudili razstavljavci in šefi avtomobilskih podjetij.

Vsebin, ki jih je dal München, bo v prihodnje še nekaj. Med njimi denimo vtisi z najmočnejšim avtom na vodik na svetu – BMW iX5 hydrogen, zgodba BMW z visoko varnostno zaščito (blindiranih) z enakim energentom, v uporabi recikliranih materialov v gradnji avtomobila, pa o mikromobilnosti v mestih in še o čem.

Pa se vrnimo k šefom avtomobilskih podjetij. Ti so bili v Münchnu bolj dostopni kot kadarkoli doslej. Prvi mož Volkswagna Herbert Diess je na posebnem dogodku pred odprtjem salona stopil pred peščico novinarjev, pojasnil svoje načrte in si res vzel čas za klepet. To sem seveda izkoristil in vsebino zapisali v intervjuju z njim.

Že naslednji dan me je v majhni pisarni nad halo A1 münchenskega sejmišča pričakal član uprave BMW Pieter Nota. Izzval sem ga z dobavami, cenami surovin in posledično avtomobilov. Dal je nekaj zelo zanimivih poudarkov, morda celo bolj, kot se mi je sprva zdelo. Sobico nad halo A1 sem po intervjuju zapustil godrnjaje in z občutkom, da se je Nemec preveč držal protokola.

Münchenski salon je medtem dal informacijo o obisku razstavljavcev in obiskovalcev. To je kar izjemno pozitivno.

Naslednji dve temi sta izrazito lokalni. Za prvo vem že nekaj tednov, a še ni bila dovolj zrela za objavo. Pretekli petek pa je počilo, vodstvo Renault Nissan Adriatika – distributerja znamk Renault, Nissan in Dacia za Slovenijo, Hrvaško in Srbijo je zaposlenim sporočilo, da se podjetje prodaja. Z viri sem sestavil zapis o scenariju prodaje podjetja po delih zasebnim trgovcem in tudi poudaril najverjetnejšega kupca, katerega lastnik prihaja iz Izraela. Ta se na naša vprašanja ni odzval, verjamem, da je za to še prezgodaj.

Se je pa precej hitro, uro in pol po objavi našega članka odzval Renault iz Pariza s potrditvijo, da je napoved prodaje resnična.

Renault je v tem tednu objavil še napoved, da bo zaradi prehoda tehnologij potrebno odpuščanje.

Sočasno se je končala skoraj leto dni trajajoča zgodba madžarskega Wallisa in slovenskega dela Avto Aktiva Intermercatus. Namesto združevanja je prišlo do prevzema slovenskega dela Avto Aktiva, od Madžarov seveda. Slovenski BMW je s tem poslom dobil močnega partnerja, število trgovcev pa se je zmanjšalo le na tri. To je najbrž dobro za stabilnost mreže in posla ter manj dobro za popuste, ki si jih bodo kupci izborili. A ti zadnje čase tako ali tako kopnijo zaradi drugih razlogov.

Wallis Motor in Avto Aktiv pa bosta vsaj na zunaj ostali ločeni podjetji, ime Avto Aktiv torej ostaja na salonih in servisih trgovca. Odprta pa za zdaj ostaja le mikrolokacija znamk Land Rover Jaguar. V Šiško se menda ne bo vrnil. A to je za kupce najbrž manj pomembna informacija.

Nove zgodbe daje tudi izbor Poslovni avto leta 2021, sicer končan drugega septembra. V torek smo v časniku Finance objavili reportažo na desetih straneh. V njej pa si lahko preberete tudi o presenečenju na testnem dnevu menedžerske žirije v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem. Že rahlo priletna, a očitno dovolj sveža in predvsem dobro zasnovana limuzinska dama je tisti dan izbojevala bitko, vojno je sicer prepustila najsodobnejšemu avtomobilu izbora – mercedes-benzu razreda S.

Objavljamo tudi podrobna pričevanja članov žirije v izboru dostavno vozilo leta 2021, ki ga je dobil MAN TGE. Kaj so o kandidatih, predvsem pa o svojih zahtevah v tem razredu povedali tisti, ki z dostavniki živijo vsak dan in z njimi letno prevozijo nekaj sto tisoč kilometrov?

V teh dneh je na trg zapeljalo tudi nekaj novih avtomobilov. Denimo mercedes-benz razreda C, ki je z uradnim prihodom dobil tudi močno znižano ceno za dve različici. Na Financah smo ga preizkusili že junija, ga uvrstili v izbor PAL, kjer si je pripeljal zmago v poslovnem razredu.

Matej je preizkusil osveženi opel grandland, ki med drugim ponuja bolj hišne oblikovne poteze in še nekaj tehničnih novosti. Sam pa sem včeraj spoznal osveženi volkswagen polo, o njem pa več v prihodnjem tednu.

Objavljamo poročilo o prodaji avtomobilov avgusta. Ta je bila izrazito slaba. Šest japonskih avtomobilskih družb, vključno s Toyoto, je napovedalo, da bo v tekočem poslovnem letu proizvodnjo zmanjšalo za okoli milijon vozil. Kitajska družba Dongfeng Motor je prodala lastniški delež v avtomobilski skupini Stellantis. Koliko je dobila za 1,15-odstotni delež?

Rad bi zapisal besedo ali dve o novem porscheju 911 GTS, ki sem ga v ponedeljek preizkušal v Italiji, a še ne smem. Poročilo sledi po 22. septembru, ko pade embargo.

V imenu ekipe avto.finance.si in priloge Trajnostna mobilnost vam želim prijeten konec tedna.

Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si

P. S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju in Facebooku.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

FINANCE
Avto
Zmagovalci PAL: mercedes-benza C in S, renaulta megane in twingo electric ter MAN TGE
Avto
AvtoMiloš Milač Zmagovalci PAL: mercedes-benza C in S, renaulta megane in twingo electric ter MAN TGE 3

Sinoči smo pred več kot 200 gosti iz avtomobilske in drugih panog v čarobnem okolju bazilike Marije pomagaj na Brezjah razglasili zmagovalce. Kipce so si prislužili renault megane in megane conquest, mercedes-benza razreda C in S in MAN TGE.

FINANCE
PMM
Elektrika od Zastavinega yuga do avtobusa MAN in najboljše, tudi najslabše, pnevmatike letošnje zime
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Elektrika od Zastavinega yuga do avtobusa MAN in najboljše, tudi najslabše, pnevmatike letošnje zime

Električni teden po novicah, prihodih novih avtomobilov in napovedi gradnje baterijskih tovarn. Poleg tega pa še veliki AMZS-test zimskih pnevmatik, kar 34 so jih skupaj z evropskimi avto-moto klubi postavili pred zahteven preizkus.

FINANCE
PMM
Elektrika prodira tudi v težka vozila, avtobus MAN z dosegom tesle
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostBoštjan Paušer Elektrika prodira tudi v težka vozila, avtobus MAN z dosegom tesle

Po preizkusnem obdobju MAN začenja tudi serijsko proizvodnjo električnih gospodarskih vozil. Najmanjšemu električnemu eTGE sledita tovornjak za distribucijo in mestni avtobus, ki je spomladi postavil 550-kilometrski rekord v dosegu z enim polnjenjem baterij.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti

FINANCE
Avto
Veliki dostavniki na najtežji preizkušnji leta
Avto
AvtoMiloš Milač Veliki dostavniki na najtežji preizkušnji leta 7

Med devetimi velikimi dostavniki je slavil MAN TGE, ki je zbral največje število točk strokovne in novinarske žirije.

FINANCE
Prevozi
Upokojitev mu (še) ne diši
Prevozi
Portret voznika: Borut Vrhovnik
PrevoziEmil Šterbenk Upokojitev mu (še) ne diši

Borut je eden tistih, ki se jim (nam) v žilah pretaka več nafte kot krvi. Vozi v sinovem podjetju – poln delovni čas, čeprav bi že lahko bil upokojen. Pravzaprav je v pokoju že bil, a je zdržal le od lanskega aprila do zgodnje spomladi letos. Penzijo je »dal na čakanje« in ponovno vrti volan scanie 500.

FINANCE
Avto
Kaj je pomembno za najzahtevnejše uporabnike velikih dostavnikov
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj je pomembno za najzahtevnejše uporabnike velikih dostavnikov 2

Udobje, vzdržljivost, asistenčni sistemi ..., tudi pokritost s servisom, še najmanj pa cena, so najpomembnejša merila letošnje strokovne žirije, ki je ocenjevala velike dostavnike.

FINANCE
Nova revija Finance: panoge prihodnosti
PRO
Finance
NOVA REVIJA FINANCE
Finance PRO Nova revija Finance: panoge prihodnosti (PRO)

Vabljeni v zakulisje šestih prepletenih panog prihodnosti