Kolesarstvo

Za padec na dirki po Baskiji krive korenine in neprilagojena hitrost

Bilbao, 08. 04. 2024 14.05 | Posodobljeno pred 21 dnevi

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
Ž.K., M.F.
Komentarji
59

Huda nesreča na četrti etapi dirke po Baskiji počasi, na kateri so jo skupili tudi nekateri najboljši svetovni kolesarji Jonas Vingegaard, Remco Evenepoel in Primož Roglič, počasi dobiva epilog. Fotografije usodnega ovinka, ki so jih posneli amaterski kolesarji, so jasno razkrile neravno podlago, zaradi katere so številni kolesarji končali na tleh, po mnenju nekdanjega profesionalnega kolesarja Briana Holma pa je nesreči botrovala tudi neprilagojena hitrost kolesarjev.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Na sliki, ki jo je na družbenem omrežju X delil ljubiteljski kolesar Abel Rodriguez, se lepo vidi, da je podlaga na ovinku, ki je bila na četrti etapi dirke po Baskiji usodna za številne kolesarje, vse prej kot ravna. Mnenje baskovskega kolesarja Mikela Bizkarre je bilo kot kaže pravilno, saj je cesta polna grbin, ki so jih zakrivile številne korenine pod plastjo asfalta na cesti.

Po padcu je o nesrečnem ovinku spregovoril tudi član moštva Bahrain Victorious Pello Bilbao: "Tri tedne nazaj sem opravil ogled trase in takoj opazil, da je bil tisti zavoj posebej nevaren. Preostali del spusta je bil v redu, tisti zavoj pa je bil precej neroden, čeprav je bil videti normalno. Padcu so botrovali še drugi dejavniki. Ker pred tem ni bilo zavojev, je glavnina prišla z veliko hitrostjo. Preprosto ni bilo dovolj prostora za vse. Nemogoče je bilo, da bi vsi izpeljali popolno linijo. Na koncu so poškodbe resne, a na srečo ni nihče v nevarnosti. Upam, da bodo vsi okrevali čim prej."

Poleg slike nesrečnega ovinka je Rodriguez objavil tudi sliko betonskega jaška ob cesti, v katerem so končali padli kolesarji, med njimi tudi Primož Roglič, ki jo je na srečo odnesel brez zlomov, a poln prask in modric.

Ob tem je treba omeniti, da je prav tisti, ki jo je v nesreči najhuje skupil, Jonas Vingegaard, pred začetkom sezone opozoril ravno na nevarnost dirke po Baskiji, vendar so njegova opozorila prek organizacije Safe Cycling naletela na gluha ušesa, kar nam je po grozovitem padcu sonarodnjaka zaupal danski strokovnjak, ki na Eurosportu vodi oddajo Radio Tour, Peter Piil.

O nesreči pa je naš novinar Matic Flajšman nato govoril še z nekdanjim danskim profesionalnim kolesarjem in športnim direktorjem QucikStepa Brianom Holmom, ki je poudaril, da morajo biti tako nevarni ovinki ustrezno označeni, a da je dejavnikov za nesrečo več kot le ne najboljša podlaga: "Preden bi zgolj okrivil ovinek, mislim, da je treba omeniti še nekaj stvari. Mogoče je treba razmisliti o prepovedi uporabe radijskih povezav s športnimi direktorji, ki se celo dirko derejo kolesarjem v ušesa, naj se držijo v ospredju, naj vozijo na polno, naj na klancu navzdol lovijo tekmece in tako naprej ... Mogoče bi morali govoriti tudi o obročih brez zaklopk. Moderni obroči morajo biti lažji, hitrejši in cenejši za proizvodnjo. Ogromno denarja je v igri, a nihče ne govori o tem. Lahko vam zagotovim, nekega dne se bo kolesar huje poškodoval na gumah brez zračnice. In to mislim, da je ključna stvar, o kateri se moramo začeti pogovarjati."

Brian Holm
Brian Holm FOTO: AP

Poleg zunanjih dejavnikov bi po Holmovo morali biti bolj previdni tudi kolesarji, ki niso pravočasno prilagodili hitrosti: "Strinjam se, ovinek in kar je bilo ob robu ceste, se res ni zdelo varno. A kolesarji se s takimi ovinki soočajo na vseh dirkah. Ob robu cest so avti, gledalci, drevesa, kamni ... In ko na spustu vidiš ovinek, moraš vsaj malo pritisniti na zavore, zato mislim, a morajo svoj delež krivde prevzeti tudi kolesarji. Nemogoče je pričakovati, da bodo vsi ovinki idealni, ker potem kolesarstvo ne bi bilo zanimivo. Potemtakem lahko ukinemo dirkanje po cestah in gremo vozit kolesa na proge formule 1."

KOMENTARJI (59)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Nidani
09. 04. 2024 10.20
Te logike pa ne razumem... neprilagojena hitrost na dirki?! A to gre skupaj? 🤔
spam1
09. 04. 2024 12.07
Ko dirkač Formule 1 zleti iz ovinka, ker ga ni mogel zvoziti s trenutno hitrostjo ... kako rečeš temu?
Zmaga Ukrajini ...
09. 04. 2024 09.59
"Nesreči na tekmi botrovala neprilagojena hitrost"🤣😂😂. Bravo tem miselnim akrobacijam.👏👏👏 A, da bi organizator pregledal celotno progo in odpravil očitno hujše večje nevarnosti, to pa jim ni prebilo? Nihče ne govori o "idealni" progi, pač pa preprosto o odpravi velikih nevarnosti. Če bi jih odpravili, potem ne bi prišlo do tako hude množične nesreče kot se je zgodila tule, a ne? Roglič je bil povsem "olupljen", in to se definitivno ne bi smelo zgoditi. In tile trapasti izgovori, da ceste niso idealne, pač ne zdržijo. Nihče na asfaltu ne pričakuje ugreznjenih ali dvignjenih betonskih jaškov, dvignjen in razpokan asfalt zaradi korenin,.. itd. Če se to zgodi, znajo celo naši cestarji "porazirat" dvignjen asfalt, popraviti jašek, in vreči kakšno lopato asfalta ter poflikat cesto tako, da ne bi prišlo do takšnih nesreč. Teh modelov tule so eni sami izgovori.
spam1
09. 04. 2024 12.14
Ne nakladaj! Kolesarji vozijo po klancih navzdol s takimi hitrostmi, da postaja to nevarno še za avtomobiliste in motoriste, ki jim sledijo! Če je ovinek, je ovinek, in zakonov fizike se ne da premagati! Kolesarji bodo hitrosti poviševali, dokler je ne bo nekdo skupil ali dokler ne bodo uvedli določenih omejitev!
mitja999
09. 04. 2024 09.33
+1
Neprilagojena hitrost. Mislim da bi moral organizator poskrbeti nekoga z zastavico in piscalko da opozori na ta ovinek. To je stalna praksa, zakaj ne tu?
roten
09. 04. 2024 09.28
+1
Šport postal liga samomorilcev iz zasede
spam1
09. 04. 2024 09.25
Za biti najhitrejši na ravnini in po klancu navzgor rabiš moč v nogah. Za biti najhitrejši po klancu navzdol ne rabiš ničesar.
spam1
09. 04. 2024 09.10
Hitrejša vožnja navzdol ne prinese nobene prednosti v dirki, samo nevarnosti. Kolesarji drvijo brez glave, sedaj že do te mere, da spravljajo v nevarnost motoriste in avtomobiliste, ki jim poskušajo slediti. Verjetno bodo prepovedali disk zavore in šli nazaj na klasične, da bodo s tem malo zmanjšali previsoke hitrosti po klancu.
Roadkill
09. 04. 2024 08.38
+0
Nerilagojena hitrost? lol funny s...t. najbolje da postavijo znake posebaj za Tour z omejitvami hitrosti
spam1
09. 04. 2024 09.24
Po klancu navzdol bi to bila čisto pametna odločitev. Vsa razlika se naredi na ravnini ali v klanec NAVZGOR.
Zmajevo gnezdo
09. 04. 2024 09.47
aja nisi še videl Mohoriča kako naredi razliko na spustih, jeejjejjejejjej
MojsterSplinter
08. 04. 2024 20.58
+3
Naslednje leto jo bodo oglaševali z geslom "Ko se korenin zavemo".
MESE?AR
08. 04. 2024 20.51
+1
Plačat jim pošteno odškodnino !
spam1
09. 04. 2024 09.00
flojdi
08. 04. 2024 20.50
-1
..boga drevesa.ob cesti ne smejo biti..korenin ne smejo imet....
24bata
08. 04. 2024 20.34
+3
Nišče nič kriv.Zanimivo.
niktalop
08. 04. 2024 20.10
+8
Na dirki govoriti o neprilagojeni hitrosti je skrajno neumno. Bistvo dirke je hitrost, saj ne gre za nedeljski družinski kolesarski izlet.
spam1
09. 04. 2024 09.07
-2
Neumnost. Tudi na dirki je treba prilagoditi hitrost, da lahko ovinke varno zvozijo. Misliš, da pri Formuli 1 samo gas tiščijo do daske? Bistvo kolesarske dirke pa ni hitrost, ampak moč in taktika, razen pri kronometru, kjer je važna povprečna moč. Razlika se nabere pri klancu navzgor, ne klancu navzdol.
Robigno176
09. 04. 2024 09.31
Moč in taktika? Isto kot prinformuli, ki ni več za gledat…
aviktora
08. 04. 2024 19.15
+6
Škoda, da ne trenirajo c Sloveniji, ker imamo veliko cest uničenih od korenin.
štajerc65
08. 04. 2024 18.29
-8
Pa briga ne če se vsi pobijejo. Dirkajo za denar se pravi da sprejemajo riziko poškodb.
Kucel
08. 04. 2024 18.18
+7
Zaradi varnosti bo potrebno uvesti tekmovanje na playstationu. Hvaležno bo okolje in proračun.
M_teoretik
08. 04. 2024 18.30
+5
Kot nestalna članica varnostnega sveta, bi Tanja dala pobudo za večjo varnost kolesarjev!?
ButaleLand
08. 04. 2024 18.18
+14
Neprilagojena hitrost na dirki??? Je kdo videl tablo za omejitev hitrosti namenjeno tem kolesarjem? Drgač pa kot pri nas...ceste so v redu, za nesrečo je vedno kriv voznik.
Ramzess
08. 04. 2024 18.56
+6
spam1
09. 04. 2024 09.11
S previsoko hitrostjo so pripeljali v ovinek, čisto enostavno. Tudi pri Formuli 1 ne tiščijo gasa do konca, ampak pred ovinkom močno zabremzajo, sicer zletijo ven, in so krivi izključno SAMI
Sixten Malmerfelt
08. 04. 2024 18.16
+6
krivi so organizatorji!
spam1
09. 04. 2024 09.07
Zaradi folka, ki ne zna voziti, so krivi organizatorji? hahahahah
Robigno176
09. 04. 2024 09.32
Mnja no, zdaj po jo na tekmah v DH ven sekali korenine it izkopavali kamne, položili asfalt na nevarnih delih…
džonborno
08. 04. 2024 18.15
+6
Trije najboljši na svetu v istem jarku ob istem času, vsi resno potolčeni. To bo usoda ne pa brzina!
MESE?AR
08. 04. 2024 20.53
-1
Ne usoda! Smučarji imajo vsako nevarno drevo oblečeno v slamo ! Zakaj ni bilo pokrito ali pa vsaj označeno, saj kolesarji znajo brati prometne znake !
Herman71
08. 04. 2024 18.13
+6
Pa saj to je že bolano. Kak organizator tako nevarnega ovinka posebej ne poudari. Tako bi se vse ekipe na to pripravile. Pred par dnevi bi tam lahko imeli invalida ali pa celo smrtno žrtev...
mahar123
08. 04. 2024 19.51
+1
Naj bi
08. 04. 2024 17.26
-1
Torej bi morali dat posebne prometne znake za omejitev samo za kolesarje? Pa radar zraven, bi šlo? Vzrok je neprelagojena hitrost, varnostna razdalja in vožnja po levi polovici cestišča. To je to.
spam1
09. 04. 2024 09.18
Vozili so prehitro in s to hitrostjo ovinka niso mogli zvoziti. Lahko se razburjaš kolikor hočeš, to so osnovni fizikalni zakoni, pri katerih nimaš izbire, ali jih boš upošteval ali ne.