Ren pri mestu Bingen v Nemčiji. Foto: Reuters
Ren pri mestu Bingen v Nemčiji. Foto: Reuters

Ren velja za eno najpomembnejših evropskih plovnih poti, a tudi v tej reki je vode letos rekordno malo, kar predstavlja veliko težavo za rečni promet. V sredo je ladji, ki je bila naložena s 1660 tonami tovora, odpovedal motor, zato se je promet na reki za nekaj časa popolnoma ustavil. Ladjo so nato odvlekli do Mainza okoli 50 kilometrov stran, je poročal Deutsche Welle.

Promet na Renu je v zadnjih tednih močno otežen. Mnoge tovorne ladje po reki sploh ne morejo pluti, nekatere pa lahko prevažajo le četrtino tovora, da ne nasedejo. Pri mestu Kaub je bil v sredo vodostaj visok le še 34 centimetrov, kar je tik nad najnižjo predpisano mejo, ki še omogoča plutje malo natovorjenim ladjam.

Vodostaj Rena pri Düsseldorfu avgusta lani (zgoraj) in letos (spodaj). Foto: Reuters
Vodostaj Rena pri Düsseldorfu avgusta lani (zgoraj) in letos (spodaj). Foto: Reuters

Razmere naj bi se v prihodnjih dneh sicer nekoliko izboljšale, saj naj bi padlo nekaj dežja, tako da naj bi se gladina Rena dvignila za 50 centimetrov. A ladjarji opozarjajo, da bi bilo treba rečno dno nujno očistiti in poglobiti, sicer plovba po Renu kmalu ne bo več mogoča.

Globlje dno šele do leta 2030?

"Nujno bi bilo treba poglobiti glavno rečno pot, da bi plovba potekala brez težav tudi pri tako nizkem vodostaju," se strinja nemški minister za promet Volker Wissing. A dodal je, da bi bila poglobitev dna navigacijske poti za 20 centimetrov lahko narejena nekje do leta 2030, projekt pa bi stal 180 milijonov evrov.

Ta načrt pa je kritiziral okoljski minister zvezne dežele Severno Porenje-Vestfalija Oliver Krischer, ki meni, da poglobitev navigacijske poti ne bo pomagala, če v reki ne bo več vode. Zavzel se je za druge rešitve, tudi za gradnjo ladij s plitvejšim ugrezom. "Ladje moramo prilagoditi Renu in ne obratno," je izjavil.

Težave tudi na železnicah in cestah

Da se zaradi nizke gladine Rena približujejo rdeči točki, so v torek opozorili tudi direktorji nekaterih nemških tovarn. Dejali so, da bodo morale mnoge kemične tovarne in železarne kmalu prenehati obratovati, saj po Renu preprosto ne morejo več dobivati prepotrebnih surovin. Poleg prometa je voda iz Rena za mnoge tovarne ključna tudi za ohlajanje naprav.
Ena izmed možnosti bi bila, da Nemci tovorni promet preusmerijo na železnice in ceste, a tudi tam so težave zaradi mnogih del na železniškem omrežju in pomanjkanja voznikov.

S tem težav v državi zaradi hude suše še ni konec. Nemška zveza kmetov je napovedala, da bo letos pridelek koruze za okoli 15 odstotkov nižji kot v preteklih letih.

Iz reke so prišle na dan tudi mnoge smeti. Foto: Reuters
Iz reke so prišle na dan tudi mnoge smeti. Foto: Reuters

Jezera in reke razgalili dno

Težave z nizkimi vodostaji to poletje so tudi v drugih evropskih državah. V Švici, v kateri Ren sicer izvira, je vodostaj mnogih jezer najnižji za to obdobje. Rekordno nizko gladino imajo Bodensko, Luzernsko in Lugansko jezero. V Franciji so se razgalili sušni bregovi reke Loare, kar je močno prizadelo tako ribe kot promet. V Italiji je pomanjkanje dežja skorajda izsušilo reko Pad, kar se ni zgodilo že 70 let, Gardsko jezero pa ima najnižji vodostaj v 15 letih.

Zelo malo vode je tudi v reki Donavi, ki sicer teče skozi deset držav. V Novem Sadu se tako ljudje lahko sprehajajo po suhi rečni strugi, po kateri običajno plujejo tovorne in turistične ladje.

Prizore skoraj presušenega Rena v različnih delih Nemčije to poletje si oglejte v spodnji galeriji. Foto: Reuters