Tujina

Bodo doplačila za ročno prtljago v EU postala preteklost?

Bruselj, 03. 10. 2023 06.00 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 3 min
Avtor
K.K., T.H.
Komentarji
34

Letalske družbe imajo precej različne politike glede ročne prtljage, kar povzroča zmedo pri potnikih. Poleg tega številni prevozniki vozovnice nejasno oglašujejo, pri nakupu pa so tako pristojbine za prtljago pogosto skrite. EU se je odločila, da bo skušala ti dve težavi razrešiti.

Za potnika je lahko nadležno, ko se odpravi na pot, različne letalske družbe pa ga presenetijo z različnimi standardi glede ročne prtljage. Rado se zgodi, da se navdušimo nad izjemno ugodno ceno letalske vozovnice, nato pa šele tik pred plačilom ugotovimo, da moramo za ročno prtljago še nekaj doplačati. 

Ročna prtljaga
Ročna prtljaga FOTO: Shutterstock

Pristojbine za ročno prtljago bi lahko kmalu postale preteklost, saj želi EU poenostaviti cene vozovnic za letalski prevoz. Želijo rešiti predvsem dve veliki težavi: letalske družbe imajo neenotne politike glede ročne prtljage, kar povzroča zmedo pri potnikih. Nejasnost pri oglaševanju pa lahko pomeni skrite pristojbine za prtljago pri nakupu letalske vozovnice.

Odbor za peticije Evropskega parlamenta je soglasno podprl resolucijo, ki poziva letalske družbe, naj potnikom zagotovijo brezplačen prevoz ročne prtljage. Države poziva, naj uveljavijo razsodbo o ročni prtljagi, ki jo je že leta 2014 sprejelo Evropsko sodišče, vendar nikoli ni bila uveljavljena, piše Euronews. Pravne postopke so že v preteklosti sprožili tudi v nekaterih posameznih državah članicah.

Uradno glasovanje o sprejetju resolucije bo v Evropskem parlamentu oktobra.

"Razumna" ročna prtljaga kot bistven del letalskega potovanja

Že leta 2014 je Evropsko sodišče razsodilo, da je ročna prtljaga, ki je v skladu z "razumnimi" zahtevami glede velikosti in teže, bistveni del letalskega potovanja. Sodišče je dejansko odločilo, da potnikom ni treba doplačati zanjo, vendar odločitev ni bila nikoli izvršena.

Nova resolucija priporoča uveljavitev te odločbe, s katero bi dodatni stroški za ročno prtljago postali preteklost. Prav tako želi razjasniti, kaj točno sta "razumna" velikost in teža.

Prtljaga na letališču
Prtljaga na letališču FOTO: Shutterstock

Standardi teže in velikosti dovoljene ročne prtljage se lahko med različnimi letalskimi družbami zelo razlikujejo. To je še posebej problematično za potnike s povezovalnimi leti različnih letalskih prevoznikov, ki imajo različne standarde, saj je tako povečana možnost, da bodo morali pri vkrcanju plačati dodatne pristojbine.

EU tudi poziva letalske prevoznike, naj bodo bolj odkriti s potniki glede informacij o dodatnih stroških, kot je denimo pristojbina za izbiro sedeža.

Očitki o "igranju" s cenami in zavajanju potnikov

Morebitna prepoved pristojbin za ročno prtljago je del širših prizadevanj za poenostavitev izdajanja vozovnic in pristojbin za letalska potovanja po vsej EU.

Na začetku leta je španski urad za varstvo potrošnikov sprožil preiskavo več nizkocenovnih letalskih družb zaradi pristojbin za ročno prtljago. Dejali so, da ločitev teh pristojbin od cen vozovnic pomeni, da lahko prevozniki ponujajo konkurenčne cene, ki pa ne odražajo skupnega stroška, ki ga je potnik nato dejansko odštel za pot z letalom.  

Letalo
Letalo FOTO: AP

Potrošnike bi torej lahko zavedli, da so dobili boljšo ponudbo, kot so jo v resnici. Pojavila so se tudi opozorila, da lahko spletni iskalniki dajo nepošteno prednost letalskim prevoznikom, ki oglašujejo te izjemno nizke cene.

"Nizkocenovni letalski prevozniki poslujejo s ceno vozovnic tako, da do konca nakupa skrivajo dodatek za nošenje ročne prtljage," je opozoril španski evropski poslanec Jordi Cañas. "Evropa se je o tej temi že izjasnila, vendar države članice letalskim družbam še naprej dovoljujejo, da se igrajo s cenami in zavajajo potnike. To se mora nehati," je bil jasen.

  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou
  • Kou Kou

KOMENTARJI (34)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

Veles_zaš?itnik
03. 10. 2023 21.27
+3
Ko je bila evropska komisarka za promet je dejala, da se bo zavzemala, da bo po evropskih letališčih plastenka vode stala največ 1 EUR (ker ti je ne dovolijo nesti skozi security check). In kaj je od teh obljub? Pol litra vode po ceni 3 EUR in več,... Toliko o evropskih regulacijah.
mackon08
03. 10. 2023 16.25
+2
Eu butalci bodo uspeli samo v tem, da bom namesto 65 Evrov plačal 100 Evrov za isto stvar.
mackon08
03. 10. 2023 16.12
+3
Ne pišite bedarij, nič ni skrito vse lepo piše. Na strani prevoznika točno piše kakšna velikost in teža prtljage je lahko.
mareee5
03. 10. 2023 12.53
+3
ja prej si nasel karto ta 15 evrov pa dodal 30 za ročno prtljago.. Po novem bodo pa samo zaokrozili na 50 ali 60 evrov za vse skupaj
objektivno-subjektivno
03. 10. 2023 13.32
+0
mackon08
03. 10. 2023 16.13
+1
Ne bluzi za ročno prtljago nič nisi dodal, že leta letim z nizkocenovniki in vem kako je.
kritika1
03. 10. 2023 11.17
-7
Kaj pa omejitve letalskega prometa?
orhideja79
03. 10. 2023 12.09
+5
Predlagaš, da se vsedem v avto in peljem 18 ur, do moje destinacije? Ali mogoče na vlak, ki bi na destinacijo prispel, v dveh dneh in pol?
mackon08
03. 10. 2023 16.21
+2
Kritika1 lahko samo naj omejijo avtomobilski promet, da ne boste rinili na Hrvaško.
blue3dragon
03. 10. 2023 10.36
+12
Samo dimenzije kovčkov naj bodo enake, pa bo že v redu,ne pa da Ryanair potrebuješ en kovček, za WIZZ in Voloteo drugega, za Easyjet pa tretjega. Saj ni težave, če letiš z istim, če pa menjaš prevoznika, se moraš prilagoditi tistemu, ki zahteva manjše mere.
IS58
03. 10. 2023 10.21
+3
Bodo pač karte za ta primanklaj dražje. Isi ŠMORN.
Mr.Noobbot
03. 10. 2023 10.20
+0
Se lahko nehajo ukvarjat s tem kako bi ga lahko v vsako spranjo prostega trga utikali.
kle21
03. 10. 2023 10.08
+13
zadnji čas, daš za povratno karto 40 eur, za prtljago pa 60 zraven za eno smer..
Trivex15
03. 10. 2023 10.23
+5
če si šou za vikend si lahko šou za 40 e, po novem boš pa v vsakem primeru dal 110 bistroumni :D.
Dragica Cegler
03. 10. 2023 11.16
esteller
03. 10. 2023 09.31
+16
Doplačilo ročne prtljage pri nizkocenovcih je zadnje čase tako visoko, da sem že parkrat raje letela z "navadno letalsko družbo", ki ima ročno prtljago že v ceni. Tako da Ryanair ipd. kar izvolite.
mackon08
03. 10. 2023 16.23
esteller pišeš bedarije Rayanr Zagreb Malaga povratna z ročno prtljago to je z nahrbtnikom 65Evro.
MojsterSplinter
03. 10. 2023 09.20
+5
S poenostavitvijo letalskega prometa do ogljične nevtralnosti! To je to, EU, maš ti to!
vvvilice
03. 10. 2023 08.59
+5
Imam dva kabinska kovčka, standardnega in tistega malo manjšega, ki je aktualen pri nekaterih prevoznikih, preberem kateri pride v poštev in imam mir.
esteller
03. 10. 2023 09.29
+14
Ampak če se pelješ v eno smer z enim prevoznikom in potem greš drugo z drugim? Realno bi morale biti dimenzije enotne.
orhideja79
03. 10. 2023 08.55
+4
Če ljudje ne znate brat, to ni moj problem, ampak vaš. Na vsaki spletni strani letalskih družb ali posrednikov, vse piše, samo prebrati je potrebno. Ne pa samo gledati na ceno in ne prebrati pogoje.
Hugh_Mungus
03. 10. 2023 10.19
+3
Sam res... zakaj bi poenostavili, če lahko greš na 5 različnih strani in se povsod spuščaš v detajle.
orhideja79
03. 10. 2023 12.01
+0
Ali pa še lažje, da vam ne bo potrebno iskati vseh teh detajlov. Pokličeš na letalsko družbo, kateri boš plačal za let in prtljago, ter se pozanimaš glede prtljage (kaj je dovoljeno in kaj ne, ter seveda kaj je vključeno v ceno). Ni potrebe, po klicarjenju 5 različnih letalskih prevoznikov, ker samo ena prevzame vlogo glavnega. Če pa, še vedno ne verjamete, pokličite na Brniško letališče in vprašajte. Eni se obnašate, kot da v življenju, niste govorili z tujo osebo na telefonu. Ali pa nočete in ste rajši presenečeni in hkrati ogorčeni, ko vam izdajo račun za dodatno prtljago.
Julijann
03. 10. 2023 08.51
+0
A se bo še kar letalo na veliko. A nismo za zeleno Evropo in svet.
Protoc
03. 10. 2023 09.34
+2
Ja se bo še veliko letalo..samo mi ne bomo več letali, ampak samo za Ursulo, Klausa..itd. za te podnebničarje se boše veliko letalo.
pepe007
03. 10. 2023 08.25
-7
Potrebno je zmanjšati število letal v zraku, ne pa zaganjati političnega stroja za različne poslovne prakse prevoznikov pri prodaji kart. Marsikaj je pomembnejšega od tega. Za začetek bi lahko ugriznili v jabolko enega enotnega trga. Kaj če bi rekli, da mora biti produkt, ki se prodaja v eni od držav EU, na voljo v vseh državah EU z uporabniku razumljivimi navodili?
jzzzze
03. 10. 2023 10.59
+0
Samo.Jst
03. 10. 2023 08.24
+16
Naj standardizirajo - ročna prtljaga na letih znotraj EU je lahko velikosti x-y-z in do xy kg ali več in mora biti vključena v ceni letalske karte. A je res tako težko?
kr nekdo
03. 10. 2023 08.33
+8
neki standardi so že bili v preteklosti, ki so se ga držale večina letalskih družb. Ob poplavi nizko cenovcev so se ti standardi izgubili. sedaj že za kabinski kovček računajo kaj šele za prtljago v večjem kovčku. in ta doplačilo znajo biti dražja od letalske karte.
1muvwndr
03. 10. 2023 08.13
+7
Ker prtljaga na letalu je tako nujna in pomembna tema, da jo je treba debatirati v evropskem parlamentu...
kr nekdo
03. 10. 2023 08.34
+12
če bi vsaj enkrat letel bi razumel za kaj se gre.
Hugh_Mungus
03. 10. 2023 10.21
-1