Brici so se skregali zaradi - Nutelle

Motiv briških gričev na etiketi Nutelle je v Brdih sprožil nenavadno polemiko. Društvo To je Medana je kritično do “poceni populistične akcije”. Mnogi se strinjajo, drugi ne. Na občini odgovarjajo, da gre za marketinško akcijo podjetja Ferrero, s katero občina nima nič. Na očitke, naj raje sprejme strategijo razvoja turizma, odgovarjajo, da je ta v zaključni fazi.

Ferrero je kozarce nutelle okrasil z devetimi slovenskimi motivi, 
trije so primorski: Goriška brda, Piran in dolina Soče. Le v Brdih je 
to povzročilo polemiko.  Foto: Valentina Skok
Ferrero je kozarce nutelle okrasil z devetimi slovenskimi motivi, trije so primorski: Goriška brda, Piran in dolina Soče. Le v Brdih je to povzročilo polemiko.  Foto: Valentina Skok

BRDA > Ljudje se lahko kregajo ali polemizirajo zaradi marsičesa, tudi kozarca priljubljenega čokoladno-lešnikovega namaza nutella. O tem, ali je dobra ali ne, ima seveda vsak svoje mnenje, po Brdih pa se v teh dneh ne ukvarjajo z njeno vsebino, pač pa z etiketo. Natančneje z motivom briških gričev na etiketah kozarcev z nutello, ki so pojavili na policah trgovin. Gre za marketinško akcijo slovenskega distributerja Nutella odkriva lepote Slovenije z motivi devetih slovenskih turistično zanimivih krajev ali območij, tudi Pirana in Soče, denimo.

Vroča briška facebook polemika

Akcijo z omejeno serijo kozarcev so nekateri pozdravili. Očitno ne v društvu To je Medana. “Poceni populistične akcije kot je primer Nutella, predstavlja popoln odmik od pozicioniranja Goriških brd kot zelene, butične destinacije z izstopajočim vinskim in enogastronomskim turizmom, ki ga dolga leta kreirajo predvsem briški gostinci, vinarji in ostali turistični akterji,” so zapisali na facebooku in sprožili vročo polemiko med Brici. “Zaščitimo nutello kot avtohtono briško sorto? Sramota res,” je denimo mogoče prebrati med odzivi ogorčenih Bricev, pa “Razprodaja” ali “Sramotno, poljska nutella?” do “Toscana, Nutella ... razprodajamo se”. Tisti bolj naklonjeni ali nevtralni so umirjali žogico z “nutella, hočemo ali ne, je svetovno znana znamka in Brda niso samo vino ...” ali “Pa kaj je zdej (spet) narobe? Bodo otroci, ki ne pijejo vina, prepoznali pokrajino in bili veseli, ko jo bodo obiskali!”. Najbolj umirjeni pa so opozarjali: “Pa, kaj tako dramo delat, no.”

V Brdih, vsaj virtualnih, se je, zanimivo, vsaj za kratek čas govorilo skoraj več o Nutelli kot o suši. In se s tem, kot je opozoril uporabnik na družbenih omrežjih, delalo podjetju popolnoma brezplačno reklamo. No, toni so bili še bolj polemični.

Očitki letijo tudi na občino in zavod

Društvo To je Medana namreč občini in turističnemu zavodu ZTKMŠ očita, da naj “po dolgih letih obljub predstavi in sprejme strategijo razvoja turizma v občini, ki bo v skladu z naravnimi danostmi in značilnostmi pokrajine”. Po Brdih je bilo slišati tudi obtožbe, da sta občina in zavod oziroma direktorica Tina Novak Samec to dovolila oziroma odobrila. “Občina Brda in ZTKMŠ o vključenosti Goriških brd v promocijsko akcijo Nutelle nista bila obveščena in nista dala nobene odobritve,” sta se odzvala župan Franc Mužič in Novak Samec, ki tega, da se motiv Brd pojavi na takšnem produktu, ne jemljeta kot popoln odmik od pozicioniranja Goriških brd kot zelene, butične destinacije, ampak kot kanal promocije.

“Nova strategija razvoja turizma je v zaključku oblikovanja. Je vsekakor v skladu s trajnostnimi načeli, naravnimi in kulturnimi danostmi, pa tudi državnimi smernicami Strategije slovenskega turizma 2022-2028. V tej jeseni bo predstavljena in sprejeta,” poudarjata in dodajata, da so bili v njeno pripravo vpeti številni Brici, tudi člani društva To je Medana.

Poletje kot čas kislih kumaric? V Brdih očitno ne. A tako hitro kot se je razdivjal, se bo verjetno vihar v kozarcu, pardon, na etiketi Nutelle, umiril. Ali pa ne, glede na to, da je letos volilno leto ...


Najbolj brano