Do zdaj znano zgodovino znamke Volkswagen lahko razdelimo na tri obdobja: prvo obdobje, ki sta ga zaznamovala type 1, ljudsko prepoznan kot Hrošč, in njegov veliki brat type 2 ali bulli. Sledilo je drugo obdobje v znamenju enega najbolje prodajanih avtomobilov na svetu, ki je dobil kar »svoj« razred, Golfa. Leta 2020 pa je Volkswagen vstopil v tretje obdobje, ko je na ceste zapeljal model ID.3, avtomobil, ki je začrtal prihodnost številnih novih Volkswagnov. Tudi tistih, ki šele prihajajo.
ID.3 je prinesel revolucijo. Pri Volkswagnu so ga namreč zasnovali na povsem novi prilagodljivi platformi, poznani pod imenom MEB. To platformo bodo v takšni ali drugačni obliki prejeli vsi električno gnani modeli z električnim pogonom, ki bodo v prihodnjih letih zapeljali na ceste. A ID.3 je bil prvi, prav po zaslugi omenjene platforme pa so prvič postale realnost možnosti in rešitve, ki so do takrat obstajale na papirju, kar se je pokazalo tudi skozi njegovo, sicer še vedno precej kratko zgodovino na trgu. Na voljo je tako z enim motorjem moči 150 kilovatov ter tremi različnimi baterijskimi sklopi z uporabno zmogljivostjo med 45 in 77 kilovatnimi urami, kar pomeni od 330 do 550 kilometrov električne avtonomije. Mimogrede, že osnovna različica je opremljena z adaptivnim radarskim tempomatom in navigacijsko napravo.
Golf in Hrošč za 21. stoletje
ID.3 pa nikakor ni več sam in edini član družine ID. Hitro so mu namreč sledili tudi nekateri bratje, za zdaj prav vsi večji od njega in vsak z drugačnim namenom ter drugačnim značajem. Najprej mu je sledil ID.4. In medtem ko je že ID.3 zaradi inovativne zasnove in dolge medosne razdalje (ki znaša 2,77 metra) ob razmeroma kompaktnih dimenzijah v kabini ponudil dovolj prostora za prevoz štirih odraslih oseb ter 390 litrov prostora v prtljažniku, je ID.4 tisti pravi družinski sopotnik. V dolžino meri malenkost manj kot 4,6 metra, ker sta njegov pogonski sklop in baterija, tako kot pri ID.3 skrita v dno vozila, pa je visoko nasajena karoserija še bolj uporabna. V prtljažniku je namreč dovolj prostora za kar 543 litrov prtljage.
ID.4 pa je hkrati lahko tudi športnik. Poleg dveh različic, opremljenih z enim ali dvema elektromotorjema ter močjo 150 oziroma 195 kilovatov (ta po zaslugi dveh elektromotorjev ponuja štirikolesni pogon), je namreč tu tudi izvedba GTX, s katero se pri Volkswagnu poklanjajo legendarnemu GTI, ki premore kar 220 kilovatov moči. Tako opremljen ID.4 pa ponuja še kopico drugih zanimivih lastnosti, od 480-kilometrskega dosega do 20-palčnih platišč, zaradi katerih bo na cesti hitro prepoznaven.
Športni duh, povezan z uporabnostjo
Čeprav sta si tehnično skoraj enaka, pa sta si ID.4 in njegov brat ID.5 na prvi pogled povsem drugačna. S svojo klasično kupejevsko silhueto na visoko nasajenem podvozju bo nagovarjal dinamične voznike, ki pa še vedno cenijo vsakodnevno uporabnost. Kljub počasi padajoči strehi, ki jo zaključuje diskretno krilce na pokrovu prtljažnika, je v njem tudi v drugi sedežni vrsti dovolj prostora za nadpovprečno visoke potnike, hkrati pa je na voljo še šest dodatnih litrov prostora v prtljažniku v primerjavi z ID.4. Oba avtomobila si sicer delita baterijske sklope in ponudbo motorjev, kar pomeni, da lahko tudi ID.5 GTX ponudi največjo hitrost do 180 kilometrov na uro in pa moč polnjenja baterije 175 kilovatov.
V svojem tretjem obdobju pa se pri Volkswagnu znova vračajo h koreninam. Bullija morda že dolgo ni več, zato pa je tu njegov pravnuk, ki sliši na ime ID. Buzz. Seveda pa se vse ne konča le pri imenu, retro navdahnjena je tudi oblika zadnjega, že četrtega člana družine ID. Sprednji del namreč zaznamuje velik logotip znamke, skoraj takšen kot pri izvirniku, hkrati pa z obliko sprednjih luči še vedno daje vedeti, da je član družine ID. In po izvirniku je prevzel tudi uporabnost. Ob dveh sedežih v sprednji vrsti je skozi drsna vrata mogoče vstopiti še do štirih sedežev v drugi vrsti. Ali pa do velikega tovornega prostora, saj je ID. Buzz na voljo tudi v izvedbi ID. Buzz Cargo.
Prihaja naslednja revolucija
Čeprav ID.3 še vedno ostaja zelo aktualen avtomobil in je na trgu šele dobri dve leti, bo že letos dobil svojo prvo osvežitev. V novi podobi bo še pred poletjem na voljo tudi v Sloveniji, zato nikar ne spreglejte spodnje skice, da boste dobili vtis o tem, kaj vas čaka.
V manj kot treh letih je družina ID postala štiričlanska. In še se bo širila! Jeseni bo namreč njene vrste okrepil najbolj eminenten član ID.7, ki prinaša številne nove mejnike. Velik bo približno toliko kot ID. Buzz, zaznamovala pa ga bo markantna limuzinska podoba. In za njo ne bo zaostajala niti kabina, kjer bo mesto dobil kar 15 palcev velik zaslon infozabavnega sistema, eden največjih na svetu. Ta bo pomagal tudi pri delovanju najbolj napredne klimatske naprave na trgu, ki bo z inteligentnimi režami za razpihovanje zraka poskrbela za to, da bo vaš avtomobil primerno segret ali ohlajen, še preden boste sedli vanj. A inovacije se tu še ne končajo. Znano je tudi, da bo omogočal kar 700 kilometrov avtonomije, številna presenečenja pa medtem še vedno ostajajo skrita.