Q4 e-tron je videti športno, pohvalno pa je zaradi doplačil opremljen tudi z večino varnostno-asistenčnih sistemov, ki pa vožnjo precej olajšajo ter jo zagotovo naredijo bolj varno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Q4 e-tron je videti športno, pohvalno pa je zaradi doplačil opremljen tudi z večino varnostno-asistenčnih sistemov, ki pa vožnjo precej olajšajo ter jo zagotovo naredijo bolj varno. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pred nekaj leti smo se skupaj z bralci Avtomobilnosti na Strmi rebri, v kočevskih hribih, družili za volanom e-trona, prvega Audijevega velikoserijskega električnega SUV-ja. Tistega, ki so ga pravkar prenovili in mu nadeli ime Q8 e-tron, čeprav so ga v startu pozicionirali kot električni Q5. Ampak, zdaj smo se na Strma rebra vrnili s Q4 e-tronom sportbackom.

Drugim Audijevim SUV-jem e-tron, ki ga dobite v različici s strmim ali pa položnim zadkom, in drugi sliši na ime sportback. Eni bi rekli kar fastback. Med Q4 in Q8 je dovolj prostora za nove modele, oznako e-tron pa bodo verjetno čez kako desetletje začeli opuščati, ko bodo vsi Audiji električni.

Z velikim e-tronom smo na klancih skupaj z bralci testirali rekuperacijo. Zdaj Audi pravi, da preferira način vožnje z inercijo. Koliko bo vaš avto začel zavirati, je odvisno od vas. Imate namreč opcijo B, ta takoj zavre, ko vi spustite stopalko za plin. Bolj zanimivi so sistemi, ko spustite zavoro, nato pa zavorno moč prilagodite z obvolanskimi vzvodi. In to hvalimo. Dodajamo pa, da tudi leva stopalka, se pravi za zavoro, aktivira najprej elektromotorje, šele potem diske.

Audi z oznako e-tron označuje električna vozila, s črko Q pa športne terence. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Audi z oznako e-tron označuje električna vozila, s črko Q pa športne terence. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Bistvo skrito za številko 50

Zakaj vam predstavljamo toliko ozadja? Zato, ker je tisto, kar imamo za dodati k testu Q4, izredno preprosto. Bistven podatek je, da bil testni model e-tron 50. Oznaka 50 pri Audiju pomeni motorje med 210 in 230 kilovati, v tem primeru govorimo o slabih tristo konjih. A najpomembnejše pri tem je, da 50 pomeni kombinacijo dveh motorjev. Sprednjega in zadnjega, ki zagotavljata sloviti quattro štirikolesni pogon.

Čeprav je najmanjši električni SUV v ponudbi, pa se nikar ne veselite, da je ta avto poceni. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Čeprav je najmanjši električni SUV v ponudbi, pa se nikar ne veselite, da je ta avto poceni. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

To je lahko točka preloma pri odločitvi za vozilo. Pride prav na asfaltu, kjer se sile bolj razporedijo, avto se lepše spopada z ovinki, kar je še posebej pomembno pri težkih električnih SUV-modelih, kjer imamo pogosto težave med ovinki. Quattro boste izbrali tudi zato, ker imate radi sneg, pa predvsem lepe adrenalinske družinske nedelje stran od mest. 50 je torej bolj pravi Audi v primerjavi z drugimi e-troni.

Vabimo vas k ogledu videoprispevka iz oddaje Avtomobilnost.