Foto: Reuters
Foto: Reuters

"Dobivam po 200 klicev na dan z vsega sveta. Uživam v tem norem trenutku. To se ti zgodi enkrat v življenju," je povedal za Euronews med pakiranjem naročil piva za lokalne supermarkete v mestu Savonlinna na vzhodu Finske.

Pivo je tako vroče, da se nekateri kupci ponj vozijo tudi več sto kilometrov daleč z drugega konca države, nato pa čakajo v vrsti, da bi lahko kupili svojo pločevinko.

Savonlinna je bila do zdaj najbolj znana po svojem impozantnem gradu iz 15. stoletja in poletnim festivalom opere, a pivo "OTAN" (uradno, francosko črkovanje Nata) v prepoznavnih modrih pločevinkah zdaj postavlja mesto na pivovarski zemljevid.

"Zamisel za Natovo pivo sem dobil prejšnji petek, konec tedna smo se odločili za etikete in na srečo smo imeli še nekaj piva brez etiket v našem skladišču. Vse se je super izšlo," je povedal 42-letni Vanttinen, ki je pivovarno Olaf ustanovil leta 2016.

"Nismo zelo resni, vitez na etiketi je stripovski, gre samo za znak proslave, da se je finska varnost malce izboljšala, s sporočilom pa se lahko ljudje resnično poistovetijo."

"Pivo kar leti s polic"

Foto: Reuters
Foto: Reuters

Do zdaj so odposlali približno 8000 litrov piva v pločevinkah v supermarkete, naslednji teden pa se bodo povezali z največjima trgovskima verigama na Finskem, tako da bo pivo OTAN na voljo po vsej državi.

"Pivo kar leti s polic in dobivamo veliko pozitivnih odzivov. Mislim, da je to zaradi tega, ker je bila pomlad napolnjena s temo, tako da je morda to preprosto ponudilo ljudem nekaj pozitivnega glede celotne zadeve," je razložil Vanttinen.

Finci letno popijejo približno 74 litrov piva na osebo letno – približno enak je delež Fincev, ki so podprli finsko kandidaturo za vstop v Nato ta teden.