Nemčija upa, da bo imela s terminali do konca prihodnjega leta 30 milijard kubičnih metrov uvoznih zmogljivosti. Foto: Reuters
Nemčija upa, da bo imela s terminali do konca prihodnjega leta 30 milijard kubičnih metrov uvoznih zmogljivosti. Foto: Reuters

Gre za terminal nemškega energetska podjetja Uniper, preko katerega bo v nemško plinsko omrežje prišlo šest odstotkov potrebnega plina, do konca prihodnjega leta pa naj bi postavili še štiri terminale.

Slavnostne otvoritve so se v pristanišču Wilhelmshaven poleg Scholza udeležili še gospodarski in finančni minister Robert Habeck in Christian Lindner.

Scholz je tri dni pa ruskem napadu na Ukrajino v parlamentu napovedal Zeitenwende ali prelom z dosedanjo politiko in v okviru tega napovedal tudi izgradnjo prvih terminalov za utekočinjeni plin.

Čeprav izgradnja teh terminalov in predvsem z njimi povezane potrebne infrastrukture traja več let, je nemška vlada v strahu pred pomanjkanjem energije pohitela in so prvi terminal postavili v desetih mesecih, medtem ko je izgradnja 26-kilometrskega plinovoda od terminala do celine trajala le štiri mesece.

Po besedah Scholza je hitra izgradnja terminala dokaz, da lahko Nemčija deluje hitro. Foto: Reuters
Po besedah Scholza je hitra izgradnja terminala dokaz, da lahko Nemčija deluje hitro. Foto: Reuters

"To je zdaj nova nemška hitrost"

Scholz je napovedal, da bodo kmalu sledili še novi terminali. "In ko se bo to zgodilo, eden za drugim, potem lahko zares rečemo, da je Nemčija poskrbela za energetsko varnost, kajti dokazali smo, česa smo sposobni. To je zdaj nova nemška hitrost za izgradnjo infrastrukture in mora postati novi model, ne le za ta terminal, ampak na številnih področjih. V tem smislu je danes dober dan za našo državo," je dejal kancler.

Okoljevarstveniki po drugi strani opozarjajo, da je terminal Nemčija dobila tako hitro tudi zato, ker so ga iz okoljevarstvenih razlogov zavrnili v Avstraliji.

Nemški okoljevarstveniki bodo sprožili sodni postopek, ker vode, s katerimi spirajo cevi in odtekajo v morje, vsebujejo klor. Opozarjajo tudi, da je celotna izgradnja infrastrukture za utekočinjeni plin v nasprotju s cilji za dosego podnebne nevtralnosti ter da bi vlada z enako vnemo in hitrostjo lahko vzpostavljala infrastrukturo za obnovljive vire.

Nemška vlada ima v načrtu postaviti 10 terminalov, ki naj bi delovali do leta 2043, pri čemer Scholza skrbi le uvedba cenovne kapice za plin, saj se boji, da bi lahko Evropa zaradi nje izgubila številne ponudnike plina.

Nemčija s prvim plavajočim plinskim terminalom