Forddy
Sodelovanje dveh avtomobilskih velikanov pri inovativnemu razvoju avtomobilskih tehnologij, nemškega Volkswagna in ameriškega Forda, prinaša v zadnjem času čedalje več skupnih projektov. Tu sta na primer dvojajčna poltovornjaška dvojčka Amarok ter Ranger, pa prihajajoči električni športno uporabni Explorer, ki se bo dodobra naslanjal na Volkswagnov ID4. Racionalizacija stroškov pač. Prvi sad njune poglobljene zveze se je sicer znašel na cestah že pred tremi leti, ko je luč sveta uzrla nova generacija dostavniškega Caddyja, ki se mu je hitro pridružil še Fordov »brat« z oznako Connect (potniška verzija sliši na ime Tourneo, tovorna pa na Transit).
Fordov nadomestek za izumirajoči rod družinskih enoprostorcev (beri: S-Max, C-Max, Galaxy) boste na zunaj najhitreje prepoznali po maski z znakom modrega ovala, žarometih in dokaj ostrih linijah. Izvedenka Active pa mu dodaja nekaj trendovskega terenskega lišpa v obliki sataste maske motorja, plastičnih obrob karoserije ter prilagojenih platišč v velikosti 17 palcev.
Pa pri tem ne gre za kakšno detajlno terensko preobrazbo, ki bi iz Connecta ustvarila prvo izbiro lokalnega lovskega društva. Nenazadnje nima niti nekoliko višje nasajenega podvozja, kot bi to morda pričakovali. A vseeno zmore na bolj zahtevnih in spolzkih površinah precej več, kot si upa prenekateri voznik.
Dodana vrednost
Najaktivnejši Fordov srednje velik potniški dostavnik v ponudbi se namreč ponaša tudi s štirikolesnim pogonom, ki ga sicer bolj redko najdemo v tem avtomobilskem razredu. Ponaša se z elektronsko krmiljeno lamelno sklopko na zadnji premi (5. generacija Haldex) ter se povsem samodejno prilagaja različnim voznim situacijam. Zato poskrbi za brezskrbno vožnjo tudi v tistih zimskih mesecih, ko ARSO razglaša rdeče alarme. A le, če je na avtomobil nameščena primerna obutev! Vsekakor pa omenjena štirikolesna pomoč predstavlja tudi v drugih letnih časih zelo uporaben pripomoček pri zagotavljanju višje ravni aktivne varnosti in izboljševanju vozne dinamike.
Fordov potniški Connect z oznako AWD na zadku vozila je sicer na voljo zgolj s preverjeno motorizacijo TDI, ki je sparjena s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Vsekakor bi k naravi vozila še bolj pristajala 7-stopenjska menjalna avtomatika DSG, ki pa je – malce nerazumljivo – ni več moč najti na ceniku pri prav nobeni različici. Škoda!
Dvolitrski agregat z oznako EA 288 Evo, ki razvije 122 »konjev« največje moči, se sicer ponaša s tehnologijo dvojnega doziranja (twin dosing) z dvema katalizatorjema, ki naj bi zmanjšala izpuste dušikovih oksidov do 80%. Sicer med vožnjo ne prinaša posebej navdušujočih občutkov med vožnjo, a bi vseeno znal zadovoljiti veliko večino kupcev tovrstnih vozil. Z navorom dovolj radodaren motor je sicer dovolj prožen, zato ne bo potrebno pretirano telovaditi s sicer natančno ročico ročnega menjalnika. A bi sam vseeno raje privoščil počitek svoji levi nogi, delo pa prepustil avtomatiki.
Poraba goriva se je tokrat vrtela nad vrednostjo 7 litrov, kar je bilo za dobrega pol litra več kot pri enako motorizirani različici z DSG menjalnikom. Resda pa je bil tokrat preizkušeni primerek deležen večjega števila avtocestnih kilometrov, kjer je poraba narasla tudi čez vrednost 7 litrov in pol na prevoženih sto kilometrov. Navkljub ne najbolj imenitnemu količniku zračnega upora, ki znaša 0,30, pa tudi med avtocestnimi potepanji znotraj ni pretirano hrupen, za kar je zaslužna odlična zvočna izolacija kabine. Kakršnekoli primerjave z deset let starejšimi dostavniki so, vsaj v tem elementu, povsem neprimerne. Pohvalno!
Med ovinki se Fordov srednje velik potniški dostavnik, ki je pri različici Active na voljo zgolj v podaljšani obliki (35 cm daljši), ponaša s solidnimi voznimi lastnostmi, k čemur dodobra pripomore komunikativen volanski mehanizem. Podvozje, kjer je zadaj še vedno večvodilna toga prema, listnatne vzmeti pa so zamenjale vijačne, pa ponuja zelo dober kompromis med udobjem ter uporabnostjo. Vsekakor eden bolj vozno orientiranih predstavnikov svoje vrste.
Volkswagen med Fordi
A če Fordov Caddy na zunaj kolikor toliko uspešno skriva Volkswagnovo poreklo, mu to precej manj uspeva znotraj. Notranja arhitektura je – povsem pričakovano – identična tisti, ki smo jo prvič videli pred dobrimi tremi leti v Caddyju. No, če seveda odmislimo značilne svetlo modre kazalce merilnikov ter Fordove embleme.
Zato se je tudi v Connectu znašla ergonomsko neposrečena rešitev v obliki neosvetljenih drsnikov za nastavitev glasnosti in temperature klimatske naprave, ki se nahajajo pod infozabavno enoto. Malce več veselja ustvarijo priročna odlagališča ter odlična prilagodljivost, pri čemer si še posebno pohvalo zasluži enostavno zlaganje ter možnost odstranitve sedežev, zaradi česar nastane zadaj več kot 3.000-litrska praznina. Za kolena zadaj sedečih potnikov je nekoliko manj prostora kot to kažejo zunanje mere, a razveseljuje (doplačilna) električna pomoč pri zapiranju bočnih drsnih vrat, ki bo prišla prav tudi nežnim otroškim ročicam.
Avtomobil, ki navdušuje s praktičnostjo ter prostornostjo, česar bodo še kako vesele aktivne družine, ki jim marsikateri novodobni križanec nudi premalo.
Draga zamenjava
Manj veselja pa prinaša pogled na cenik avtomobila, saj s številkami dodobra sili v tiste sfere, kjer se najde tudi že kakšen večji in imenitnejši športno uporaben primerek s sedmimi sedeži (npr. Škoda Kodiaq, Seat Tarraco). Ob tem je potrebno že pri osnovni ceni vozila, ki ni ravno najnižja (dobrih 36 tisočakov), doplačati že za skoraj samoumevne LED žaromete, radarski tempomat in sistem za zaznavo mrtvih kotov). Preveč? Bi rekel.
Tako se zdi, da bo tudi najbolj aktiven Fordov Connect v ponudbi, ki se sicer lahko pohvali z vselej uporabnim štirikolesnim pogonom, bolj redek gost družinskih garaž. Oziroma bo nagovarjal tiste, ki v osnovi potrebujejo resnično uporabno prevozno sredstvo, brez dodatne šminke. Ostali pa bodo verjetno še vedno pogledovali k modnejšim športno uporabnim »terencem« ter prostorski manko nadomeščali z alternativnimi rešitvami (npr. strešni kovček, ipd.).
Tekst in foto: Urban Acman.
Mnenja uporabnikov
2 komentarjev za "SUV med potniškimi dostavniki"
Za komentiranje moraš biti prijavljen
Lep, uporaben in predvsem trajnosten.
Bočna vrata in zadnja se lahko odpirajo na daljinca ?