Delavci v Wolfsburgu so se aprila lani tako vrnili v Volkswagnovo tovarno, zaprto zaradi epidemije novega koronavirusa. Tokrat zapuščajo tovarno zaradi pomanjkanja surovin. Foto: EPA
Delavci v Wolfsburgu so se aprila lani tako vrnili v Volkswagnovo tovarno, zaprto zaradi epidemije novega koronavirusa. Tokrat zapuščajo tovarno zaradi pomanjkanja surovin. Foto: EPA

Volkswagen (VW) je sporočil, da bodo med 2. in 13. oktobrom popolnoma zaustavili proizvodnjo vseh vozil v matičnem Wolfsburgu, poroča regionalna javna radiotelevizija Norddeutscher Rundfunk (NDR). Približno 20.000 zaposlenih bo opravljalo dela po skrajšanem delovnem času. Proizvodnjo bodo za 12 dni zaustavili tudi v obratih v Emdnu, Hannovru in Osnabrücku.

Tiskovni predstavnik Volkswagna je ob tem sporočil, da je globalno pomanjkanje polprevodnikov oz. čipov doseglo popolnoma novo in nepričakovano dimenzijo. Volkswagen je sprva načrtoval samo tričetrtinsko zmanjšanje proizvodnje v tem tednu.

Opel bo po navedbah Deutsche Welle delavce v Eisenachu odpustil in jih ob zagonu proizvodnje znova zaposlil. Foto: EPA
Opel bo po navedbah Deutsche Welle delavce v Eisenachu odpustil in jih ob zagonu proizvodnje znova zaposlil. Foto: EPA

Opel zaustavlja proizvodnjo hibridov do konca leta

Opel je že v četrtek sporočil, da bodo proizvodnjo hibridnih vozil v Eisenachu zaradi pomanjkanja polprevodnikov zaustavili najmanj do konca leta 2021. Zaposleni bodo do odprtja ostali brez dela in plačila, poroča Deutsche Welle.

"Opel se je zaradi pandemije in svetovnega pomanjkanja polprevodnikov znašel v izjemnem položaju," je dejal tiskovni predstavnik in sporočil, da bodo prihodnje leto znova zagnali proizvodnjo, "kolikor bodo to dopuščale razmere v dobavni verigi".

Delavci zgroženi

Sindikat delavcev IG Metall je šokiran nad potezo Opla, saj na sestanku z vodstvom pred dvema dnevoma ni bilo govora o zaprtju, poroča regionalna javna radiotelevizija Mitteldeutscher Rundfunk (MDR).

Kljub odpuščanjem zaradi pandemije je Opel ostal eden največjih delodajalcev v vzhodni zvezni državi Turingija. Delavci v tovarni so razburjeni tudi zato, ker Opel ne načrtuje prekinitve dela v drugi tovarni hibridnih vozil v Franciji.

Strokovnjaki sicer ocenjujejo, da bo zaradi pomanjkanja polprevodnikov in drugih surovin, denimo plastike, kovine in lesa, letos proizvedenih enajst milijonov manj avtomobilov, še navaja NDR.

Avtomobili v povprečju dražji za 360 evrov

Zaradi okrevanja nemškega gospodarstva po pandemiji so se cene po državi povišale za štiri odstotke. Zamude pri dobavi in pomanjkanje spodbujajo nemško inflacijo, za katero se zdi malo verjetno, da bo kmalu izginila, še poroča Deutsche Welle.

Avtomobili so ob tem v povprečju dražji za 360 evrov, kot so bili še pred nekaj meseci.

"Manj rabljenih avtomobilov na trgu in nižji rabati proizvajalcev so povzročili, da so se cene 30 najbolj prodajanih avtomobilov, pa tudi električnih in hibridnih vozil, nedavno dvignile," je za Deutsche Welle povedal avtomobilski strokovnjak iz Centra za avtomobilske raziskave (CAR) Ferdinand Dudenhöffer.

Volkswagen ponekod ustavlja proizvodnjo