PMM

Novogoriški razvojni forum: Kaj prinaša projekt vodikova dolina gospodarstvu severne Primorske?

Na četrtkovem razvojnem forumu v Novi Gorici bomo predstavili potenciale, ki jih prinaša uporaba vodika  

Podporniki obveščajo

FINANCE
PMM
Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Slovenski Kontron podpisal zavezo k Podnebni pogodbi Mestne občine Kranj

Tako bodo kranjski občini pomagali zmanjšati izpuste ogljikovega dioksida za 80 odstotkov

FINANCE
PMM
Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb
Pametna mesta in mobilnost
DALJINSKO ODČITAVANJE PORABE ENERGENTOV
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta Enostavna rešitev za izboljšanje energetske učinkovitosti stavb

Za razliko od statičnih cenovnih modelov, ki se ne prilagajajo nihajočemu povpraševanju, se sistem daljinskega odčitavanja energentov odziva na podatke v realnem času

FINANCE
PMM
 V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostPodpornik projekta V Ljubljani bo digitalno urbano platformo vzpostavil T-2

Slovenska prestolnica bo pridobila sodobno orodje za upravljanje, načrtovanje in izvajanje mestnih politik, hkrati pa bo platforma služila kot enotna informacijska in komunikacijska točka med mestno upravo, meščani in gospodarstvom.

22.05.2022 08:12
Dopolnjeno: 22.05.2022 08:26
Čas branja: 5 min

»Zelena prihodnost je eno naših temeljnih vodil. Imamo zelo jasen načrt za projekt, ki bo na področju razvoja v zeleno pomagal podjetjem. Zaznali so namreč, da nimamo podjetij, ki bi imela tako velike razvojne oddelke, v katerih bi se odvijal prenos inovacij, zato bomo zapolnili to vrzel,« pojasnjuje dr. Klemen Miklavič, župan mestne občine Nova Gorica.

Pohvala Ursule von der Leyen

Nova Gorica bo namreč v četrtek, 26. maja, gostila regijski razvojni forum, v ospredju katerega bo meddržavni projekt vodikova dolina severnega Jadrana, ki ga skupaj razvijajo Hrvaška, Slovenija in dežela Furlanija - Julijska krajina.

Projekt je pred časom prepoznala tudi evropska komisija, saj je predsednica Ursula von der Leyen novembra lani na konferenci Vodikov teden vodikovo ekoregijo severnega Jadrana označila kot eno od dveh, ki sledita pri vodiku najbolj velikopotezni državi – Nizozemski.

Oblikovanje vodikove doline severnega Jadrana se je začelo pred meseci z izmenjavo znanja, rešitev, raziskav, inovacij in priložnosti za skupne naložbe deležnikov, ki se zanimajo za delovanje v vodikovem sektorju. Oktobra lani so v Trstu organizirali tehnični sestanek predstavnikov iz treh držav, novembra delavnico v Novi Gorici in februarja letos še delavnico v Zagrebu.

Priložnosti tudi za pristanišča

Od podpisa meddržavnega pisma o nameri med Slovenijo, Hrvaško in Furlanijo - Julijsko krajino sredi marca letos projekt vodikova dolina severnega Jadrana poteka še intenzivneje. »Člani meddržavne delovne skupine (JWG, joint working group) se redno srečujejo. Tržaškemu srečanju minulo sredo sledi srečanje v Ljubljani 15. junija,« je pojasnil dr. Janez Blaž, sekretar na direktoratu za trajnostno mobilnost in prometno politiko na ministrstvu za infrastrukturo.

»Ključno je meddržavno sodelovanje na podlagi potencialov, ki jih ima vsaka država, tako glede proizvodnje, transporta in hrambe vodika kot glede tehnološkega razvoja,« poudarja dr. Blaž. Pred časom so si v tehnološkem parku v Bazovici ogledali nov laboratorij za pridobivanje vodika, v projektu pa dobivajo pomembno vlogo tudi pristanišča in njihova oskrba z vodikom. Furlanija, Slovenija in Hrvaška so tudi obmorska območja, za katera so zelo pomembne povezave pristanišč z zaledjem. Panoga vodika pa prinaša pristaniškim območjem tudi priložnosti za pridobitev zasebnih naložb v industrijo, vodik lahko uporabljajo tudi v prometu.

Pospešeno razogljičenje

V vodikovem sektorju se med državami že oblikujejo zavezništva in iščejo sinergije. Oblikujejo jih raziskovalne in izobraževalne ustanove ter gospodarstvo. Ustanavljajo se laboratoriji za pospešitev razogljičenja in energetskega prehoda v pristaniškem sektorju, logistiki, mobilnosti v mestih, pa tudi v ladijskem inženirstvu in jeklarski industriji.

Izkušnje in znanje, ki jih nameravajo deležniki iz treh držav združiti, bodo okrepili posamezne zmogljivosti za razvoj inovativnih projektnih predlogov ter za pridobitev nacionalnega in evropskega financiranja. »V italijanskem načrtu za okrevanje in odpornost je rezerviran pomemben prostor za vodik. Obravnava ga posebej za energetski prehod, trajnostno mobilnost ter raziskave in izobraževanje. Upošteva pa voljo naše države, da razvije mednarodno konkurenčnost v verigi fotovoltaike-turbine-hidrolizerji-baterije,« je pred časom komentirala Alessia Rosolen, furlanska regionalna svetnica za delo in izobraževanje.

Za nov gospodarski razmah

Med deležniki, ki so že konkretno vpeti v projekt in si želijo da bi v polnosti zaživel, je tudi Severnoprimorska gospodarska zbornica. »Priložnosti vidimo tako za razogljičenje industrije, pri čemer bo aktivno sodeloval Salonit Anhovo, za zmanjšanje izpustov, ki jih povzroča promet, saj je prihodnost v vozilih na vodikov pogon – v cestnem in železniškem prometu, pa tudi za razvoj novih tehnologij v povezavi z vodikom,« razmišlja Nevenka Volk Rožič, direktorica Severnoprimorske gospodarska zbornice.

To bo po njenem mnenju omogočilo nastajanje novih, zelenih delovnih mest z visoko dodano vrednostjo. To pa bo pripomoglo k novemu razmahu v gospodarstvu in k temu, da bodo mladi ostajali doma, pa ne le to, zeleni razvoj bo gotovo privabljal tudi mlade od drugod.

Kaj se dogaja v Salonitu Anhovo?

Na forumu bomo med drugim že lahko preverili, kako nastaja startup H2GENIUM – zalogovniki zelene energije. Projekt vodikove polnilnice v Salonitu Anhovo je skupna naložba podjetja Ecubes in Salonita. Polnilnica H2GENIUM bo omogočila polnjenje vozil na vodik ter električnih vozil. Polnilno mesto bodo nadgrajevali v skladu s povečevanjem števila vodikovih vozil.

»Zaradi izjemnega ogljičnega odtisa Salonita Anhovo je severna Primorska med najbolj onesnaženimi slovenskimi regijami. Ena izmed rešitev je torej razvoj tehnologij, s katerimi bomo rešili vprašanje ogljičnega odtisa,« je pred časom poudaril dr. Klemen Miklavič, župan mestne občine Nova Gorica.

Ko bo polnilnica polno delovala in bo oskrbovala vozila, bodo pridobivali vodik z odvečno industrijsko toploto. Polnjenje vodika bo mogoče pod tlakom 350 in 700 barov. Integrirani produkt je slovenska tehnološka rešitev H2GENIUM, ki so jo razvili v Ecubesu v sodelovanju z Univerzo v Novi Gorici, Etro, Sitelom in drugimi.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Okolje & energija
Salonit bo predvidoma še letos dobil prvo vodikovo vozilo
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Salonit bo predvidoma še letos dobil prvo vodikovo vozilo 1

Kako se razvija slovensko-hrvaško-furlanski projekt vodikove doline severnega Jadrana in komu prinaša poslovne priložnosti

FINANCE
Članki
Regijski razvojni forum: Nova Gorica kot središče vodikove doline severnega Jadrana
Finance
FinanceJana Petkovšek Štakul Regijski razvojni forum: Nova Gorica kot središče vodikove doline severnega Jadrana

Na regijskem razvojnem forumu bomo 26. maja v Novi Gorici govorili o razogljičenju ob uvedbi vodikovih tehnologij

FINANCE
PMM
Evropska Toyota bo s partnerjema razvijala vodikovo mobilnost
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač Evropska Toyota bo s partnerjema razvijala vodikovo mobilnost 1

Podjetja bodo skupaj razvijala celostno verigo vodikove mobilnosti, ki sega od proizvodnje obnovljivih ali nizkoogljičnih vodikov, infrastrukture za distribucijo in oskrbo z vodikom do uvajanja vodika kot energenta v različne segmente vozil.

FINANCE
Okolje & energija
V Furlaniji močno računajo na slovensko-hrvaško-italijanski vodikov projekt
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar V Furlaniji močno računajo na slovensko-hrvaško-italijanski vodikov projekt 1

Predstavniki Slovenije, Hrvaške in italijanske Furlanije - Julijske krajine so podpisali tristransko pismo o nameri za vzpostavitev vodikove doline na območju severnega Jadrana.

FINANCE
Članki
Regijski razvojni forum: Podjetja potrebujejo denar za digitalizacijo ter raziskave in razvoj
Finance
FinanceJana Petkovšek Štakul Regijski razvojni forum: Podjetja potrebujejo denar za digitalizacijo ter raziskave in razvoj

Na Novogoriškem razvojnem forumu bo Alias Plus predstavil aktualne razpise za povratna in nepovratna sredstva

FINANCE
Okolje & energija
Skladiščenje ogljika je že čisto blizu Sloveniji in slovenski industriji
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Skladiščenje ogljika je že čisto blizu Sloveniji in slovenski industriji 2

Na območju severnega Jadrana, v Italiji in na Hrvaškem, so raziskali možnosti za podzemno shrambo ogljikovega dioksida, kamor bi lahko vozili ogljik tudi iz slovenskih podjetij

FINANCE
Članki
Regijski razvojni forum: 'Želimo biti najboljši na svojem področju'
Finance
FinanceJana Petkovšek Štakul Regijski razvojni forum: 'Želimo biti najboljši na svojem področju'

O pomenu krepitve mednarodnih povezav, ki jih tke Primorski tehnološki park, bomo govorili tudi na Novogoriškem razvojnem forumu 26. maja

FINANCE
Prevozi
Vodikova prihodnost dostavnega renaulta
Prevozi
PrevoziMatko Jović Vodikova prihodnost dostavnega renaulta 1

Renault master H2-TECH: Renault in Hyvia ponujata tudi dostavne modele s pogonom na vodik.