Tujina

Dve odločitvi v zadnjem hipu, dve usodi: eden preživel, drug umrl

Foggia, 08. 11. 2022 12.23 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 4 min
Avtor
Tina Hacler
Komentarji
0

Na jugu Italije se nadaljuje preiskava nesreče helikopterja, v katerem je tragično ugasnilo sedem življenj, med njimi tudi štiričlanske družine iz Slovenije. Ta bo otežena, saj so preiskovalci potrdili, da ni imel črne skrinjice. Prav tako ni imel sodobne radarske tehnologije. Prebivalci otočja Tremiti so se s sprevodom skozi mesto poklonili žrtvam tragedije, pristaniški delavec Gabriele Fentini pa slavi drugi rojstni dan. Za usodni polet je imel že kupljeno vozovnico, v zadnjem hipu pa se je odločil za trajekt.

Reševalci so našli posmrtne ostanke vseh sedmih žrtev.
Reševalci so našli posmrtne ostanke vseh sedmih žrtev. FOTO: Profimedia

Nesreča helikopterja A109E družbe Alidaunia se je zgodila med sobotnim jutranjim poletom iz Tremitskih otokov proti mestecu Foggia. Polet na celino bi moral trajati le 20 minut, vendar so karabinjerji ob 9.40 dobili obvestilo nadzornega stolpa v Brindisiju, od koder so jih obvestili, da so izgubili GPS stik s helikopterjem. Razbitino zrakoplova so našli slabih 50 kilometrov pred Foggio, na težko dostopnem gozdnatem terenu.  

Po pričevanju očividca je bila v času nesreče tam zelo gosta megla, po njegovih besedah pa je helikopter letel zelo nizko, ko ga je zagledal. Kmalu po tem je zagledal oblak dima, ki se je dvigoval iznad hribovitega pobočja. Šlo je za lokalnega kmeta, ki je nato tudi reševalne ekipe usmeril proti mestu padca helikopterja.  

Hribovito območje, kjer je strmoglavil helikopter
Hribovito območje, kjer je strmoglavil helikopter FOTO: Profimedia

Našli so razbitino, toda nesreče ni preživel nihče. Na krovu so bili trije italijanski in štirje slovenski državljani. Vsi štirje Slovenci so bili člani iste družine, med italijanskimi državljani pa so bili pilot in kopilot Luigi Ippolito in Andra Nardelli ter zdravnik Maurizio De Girolamo. Ta se je domov vračal iz nočne izmene, običajno je potoval s trajektom, a se je zaradi slabih vremenskih razmer na morju zadnji hip odločil za pot s helikopterjem – mislil je, da bo ta bolj varna, pišejo italijanski mediji.  

Dva človeka, ki sta si premislila, dve različni usodi

Prav obratno zgodbo pa lahko pove Gabriele Fentini, ki se je 5. novembra znova rodil. Imel je namreč že kupljeno vozovnico za usodni polet ob 9.10 do Foggie, vendar se je v zadnjem hipu raje vkrcal na trajektno linijo Tremiti - Termoli, ki do celine potrebuje uro in 15 minut. "Moral bi odleteti, vendar sem zjutraj okoli pol osmih izvedel, da bo ladja kmalu vseeno odplula. Ker imam v Termoliju družino, je bila ta možnost zame ugodnejša," je pristaniški delavec v telefonskem pogovoru pojasnil za lokalni časnik FoggiaToday, še vedno povsem pretresen.

Dodal je, da je v 40 letih sicer že večkrat letel s helikopterjem, tudi v veliko slabših vremenskih pogojih. Pravi, da je helikopter Alidaunie vedno vzeletel, razen v primeru megle.  

Ugodna redna helikopterska povezava

Alidaunia na svoji spletni strani ali družbenih omrežjih sicer še vedno ni objavila obvestila o nesreči svojega zrakoplova. Gre za prevozniško družbo, ki je bila ustanovljena leta 1976, čez osem let ji je ministrstvo za promet odobrilo tudi licenco za prevoz potnikov. Leto dni pozneje so z regionalno vlado italijanske dežele Apulija sklenili tudi sporazum o dnevnih povezavah med Foggio in Tremitskimi otoki, ki so velikega pomena za lokalno okolje, tako za dnevne migracije delovno aktivnega prebivalstva kot za turistično gospodarstvo.

Geografski položaj Termitskih otokov
Geografski položaj Termitskih otokov FOTO: Google Maps

Termitsko otočje je skupina šestih otokov, ki ležijo med Pescaro in Barijem, na nasprotni strani italijanskega škornja kot Neapelj. Ne gre za zasebni najem helikopterja z osmimi sedeži, Alidaunia zagotavlja več rednih odhodov dnevno, za odraslo vozovnico je treba skupaj s vsemi pristojbinami odšteti 40 evrov, za otroško polovico manj. 

Alidaunia sicer zagotavlja tudi helikoptersko nujno medicinsko pomoč na tem območju, usodni polet pa je opravila s helikopterjem A109 AgustaWestland, za katerega ima že 20 let tudi licenco za servisiranje. Večnamenski osemsedežni model je bil izdelan v Italiji in na tržišče dan že v 70. letih prejšnjega stoletja.  

Razbitina helikopterja
Razbitina helikopterja FOTO: 24UR

Preiskava nesreče še vedno poteka, skupina preiskovalcev skuša ugotoviti, kaj je botrovalo nesreči. Nacionalna agencija za varnost v civilnem letalstvu (ANSV) je potrdila, da strmoglavljeni helikopter ni imel črne skrinjice. Prav tako ni imel sodobne radarske tehnologije.

Slovo od italijanskega zdravnika

V Italiji se medtem že poslavljajo od žrtev nesreče. Na Termitskih otokih so v ponedeljek pripravili žalni sprevod, s katerim so se želeli pokloniti umrlim. Procesija se je začela na trgu Pertini, obšla je cerkev in nato prišla do reševalne postaje 118 ter heliporta, da bi položili dva venca v spomin na žrtve tragedije. Povorki je sledilo reševalno vozilo, v nebo pa se je dvignil tudi helikopter. "Tiha procesija, v kateri so se jeza, bolečina in žalost združili v skupek grenkobe za tiste, ki jih ni več. Počutimo se osamljeni, a veseli spomina na sedem prijateljev, ki so iz različnih razlogov ljubili našo Zemljo. Ne bomo jih pozabili, kajti en dan mestnega žalovanja ni dovolj," so sporočili.

Danes pa se je na stotine ljudi poslovilo od urgentnega zdravnika Maurizia De Girolama. Zadnje slovo so pripravili v katedrali San Severo, njegovo krsto je tja pospremila povorka reševalnih vozil in njegovih poklicnih kolegov. Pogreba so se udeležili tudi župan, guverner Apulije, predsednik province Foggia in številni drugi uradniki. "Rad bi se zahvalil Mauriziu za vse, kar je s svojim delom, ki mu je bil nadvse predan, storil za Apulijo, za njene prebivalce," je dejal apulijski guverner Michele Emiliano.

Na slovenskem ministrstvu za zunanje zadeve pa so nam pojasnili, da gre v primeru smrti v tujini pri vračanju pokojnikov v domovino za zapletene postopke, ki trajajo dalj časa.  

  • image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3