Tujina

Plenković potrdil: Na padlem letalniku je bil eksploziv

Zagreb, 14. 03. 2022 15.04 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Urša Zupan, STA
Komentarji
104

Hrvaški predsednik Zoran Milanović ni želel razkriti, ali je brezpilotni letalnik, ki je strmoglavil v Zagrebu, nosil bombo ali ne. Preiskava še poteka, javnost mora za zdaj vedeti le to, da je v tem trenutku varna, je dejal na tiskovni konferenci. Je pa pozneje premier Andrej Plenković sporočil, da so bile izjave hrvaškega obrambnega ministra resnične. "Na letalniku je bil eksploziv, neke vrste bomba!" Odgovore na vprašanja, ali je šlo pri incidentu za napako ali za namerno dejanje, še iščejo.

Hrvaški premier Andrej Plenković je danes na Twitterju objavil fotografijo sestanka s člani vlade in pristojnimi institucijami ter zapisal, da pristojni organi vodijo preiskavo, ki bo razjasnila vse okoliščine dogodka v Zagrebu. Zapisal je tudi, da so v stalnih stikih z zaveznicami v Natu.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Kot je povedal na novinarski konferenci po sestanku, so izjave hrvaškega obrambnega ministra Maria Banožića resnične. Ta je namreč pred dnevi dejal, da so na letalniku našli dele letalske bombe, ki je bila izdelana v Sovjetski zvezi.

"Danes smo imeli sestanek z vsemi pristojnimi telesi, ki skupaj izvajajo preiskavo o tem, kaj se je zgodilo. Dobili smo prve informacije o tem, za kakšno vrsto vojaškega drona gre," je pojasnil Plenković in potrdil: "Res je, na tem letalniku je bil eksploziv – nekakšna bomba. Dobro je, da ni bilo smrtnih žrtev in ranjenih," je še dodal.

Potrdil je tudi, da je pri padcu letalnika prišlo do eksplozije.

"Vemo, da je vzletel z ozemlja Ukrajine, letel nad Romunijo, Madžarsko ... ni pa jasno, kdo ga je izstrelil in s kakšnim namenom – ali je šlo za napako, sabotažo ali namerno dejanje," je dodal.

Na vprašanje, ali bi hrvaški radarji letalnik lahko zaznali že prej, je Plenković odgovoril, da to ni pomembno. "Preiskava bo dala odgovore na vse. Letalnik je najdlje letel nad Madžarsko, nad Hrvaško je bil zelo kratek čas. Tisti, ki sestavljajo mozaik, bodo delali na tem in ko bodo imeli kaj konkretnega, vas bodo obvestili."

Odgovarjal je tudi na vprašanja o varnosti na mestu, kjer je letalnik padel na tla in ali so bili novinarji tam ogroženi. "Takoj po prihodu iz Pariza sem sklical sestanek, se informiral o dogajanju in odločili smo se, da nemudoma obiščemo kraj dogodka ob popolnem prepričanju, da je varno. Izvedeni so bili vsi varnostni ukrepi," je zagotovil.

"Če bi takšen letalnik vzletel nocoj, sem prepričan, da bi bili bolj pripravljeni, kot smo bili v soboto ob 23. uri," je še dejal premier. Dodal je, da mora zdaj Madžarska raziskati, zakaj je zatajil sistem obveščanja. "Orbana sem videl tako v četrtek kot v petek. Razume, kaj se je zgodilo. Ugotoviti morajo, zakaj nas niso obvestili o tem."

Plenković je napovedal še sestanek v Španiji, kjer se bodo strokovnjaki srečali s predstavniki Nata, da bi ugotovili vse okoliščine nesreče. "Francoska letala nam bodo pomagala braniti zračni prostor," je še dejal. "Pogovarjamo se tudi z ZDA, da vidimo, kako nam lahko pomagajo."

Milanović podrobnosti ni želel razkriti

Še pred tem se je Zoran Milanović zaradi padlega letalnika danes sestal z vrhom hrvaške vojske in varnostno-obveščevalnih služb. Novih informacij je po njegovih besedah veliko, a preiskava še poteka, zato na tiskovni konferenci ni hotel odgovoriti na vprašanja novinarjev, ali je letalnik nosil bombo ali ne."Ne morem reči, ali je bila bomba ali ne. To je teoretično vprašanje, stvar preiskave. Ne moremo reči niti, da je letalnik prišel od ukrajinskih sil," je povedal.

Komentiral je tudi izjave Banožića in nekaterih predstavnikov ministrstva za obrambo, ki so minule dni v medijih govorili o letalniku. "Minister je rekel, kar je rekel. Pozivam njegovega šefa, predsednika vlade, naj ga obrzda," je dejal.

Zoran Milanović  na sestanku z vrhom hrvaške vojske in varnostno-obveščevalnih služb.
Zoran Milanović na sestanku z vrhom hrvaške vojske in varnostno-obveščevalnih služb. FOTO: Urad predsednika Hrvaške

Eden od zadnjih, ki je v medijih dejal, da je bila na letalniku bomba, je bil svetovalec obrambnega ministra, general Željko Živanović. Živanović je danes zjutraj v radijski oddaji nacionalne HRT razkril nekatere podrobnosti iz prve analize padlega objekta. "Včeraj smo izkopali letalnik in prišli do novih spoznanj. Našli smo fragmente letalske bombe, za katero ne vemo vseh podrobnosti. Po vsem, kar vemo, gre za letalsko bombo ruske izdelave, ki je bila težka 120 kilogramov. V teh 40 kilogramih je bilo 40 gramov eksploziva," je izjavil. Bomba se je po njegovih besedah zabila v tla in eksplodirala pod zemljo, primarni namen letalnika pa je bil zbiranje podatkov.

Vojni analitik z Univerze v Veliki Gorici Marinko Ogorec, ki je prav tako gostoval v oddaji, se z njim ni strinjal. "Zelo majhna verjetnost je, da je detoniralo 40 kilogramov eksploziva in se to ni slišalo ali na kakršen koli način izbruhnilo na površino. Eksplodiralo je blizu stavbe, pa tega niso slišali. Mislim, da je to zelo malo verjetno," je dejal.

Spomnimo

V Zagrebu je s četrtka na petek ponoči strmoglavil vojaški brezpilotni letalnik. Vlada je v sporočilu za javnost zapisala, da je v hrvaški zračni prostor iz madžarskega priletel s hitrostjo 700 kilometrov na uro in na višini 1300 metrov.

Plenković je sporočil, da gre po dosedanjih informacijah za letalnik ruske izdelave, ni pa še jasno, ali je bil v lasti ruske ali ukrajinske vojske. Ve se, da je prišel iz smeri Madžarske, na Madžarsko pa iz smeri Romunije, je še pojasnil in dodal, da so za informacije, kako je letalnik lahko prišel kar do Zagreba, že zaprosili ukrajinsko stran.

Po besedah Milanovića je letalnik priletel iz Ukrajine, v Kijevu pa so zatrdili, da ni njihov. Milanović je dogodek označil kot resen incident, a poudaril, da ni bil usmerjen proti Hrvaški.

• image 4
  • image 5
  • image 6
  • image 1
  • image 2
  • image 3

KOMENTARJI (104)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

homo romantikus
16. 03. 2022 13.52
Predsednik Milanovic je zakon,edini ki pove kaj pametnega u naši regiji.
ćurkl
15. 03. 2022 10.31
Se bo Hrvaška obrnila proti najbližji zaveznici Rusije in začela vojno?
Adolph
15. 03. 2022 10.19
Ce Milanovic pravi,da ni bilo usmerjeno proti Hrvaski ,polso Ukrainci ciljali na Lublano,to mi da za misliti,zato je sel hiri Jansa k precedniku in premijerju Ukraine na obisk.Precednikin premier Ukraine mi da misliti,da je diktator,po milosti Amerike . . . . . .
User1536496
15. 03. 2022 09.41
javnosti ni treba nič vedeti, politiki mislijo namesto njih
Omas1313
15. 03. 2022 09.27
Rusom pa res ni treba pošiljat teh oldtimerov, če bi hotli kaj poslati imajo izstrelke , ki zadenejo na velike razdalje v cm natančno!
Amethist
15. 03. 2022 08.46
glede na to da je vceraj v Romuniji padu se eden, je verjetno jasno kdo jih posilja s kakim namenom. Saj o tem glasno govori ze par dni. ko bi vsaj tiho bil. butec.
JohannDoe
15. 03. 2022 08.36
Skratka, lahko se popravi tisti navedek, da je nekdo rekel, da je bilo v dronu za dve šniti salame eksploziva, ker evidentno navedek ne izgleda resničen. Lahko pa ostane nespremenjen zavoljo vse verodostojnosti in ostalega, zaradi česar hodimo na ta portal. Sicer pa v primeru, da mi nekdo najde izjavo, v kateri je Živanovič ali kdo drug podal navedene številke, častim tri rezine salame. Dam veliko na verodostojnost objavljenega.
JohannDoe
15. 03. 2022 08.27
@reakcionar Pomisli, gre za 120 kilsko bombo, v kateri je 40g eksploziva. Pa salame si dam v sendvič več kot je bilo, sodeč po piscu tega članka, eksploziva v letalniku. Vprašanje samo ali bo kdo še preveril to trditev, ki se je nekomu zapisala v članek, ter jo popravil ali pa to že čist dosega in presega standarde za verodostojnost in ostalo. Dvomim, da je hrvaški ekspert izjavil omenjeni stavek tak kot je zapisan. Če pa že, pa si je sigurno rezal salamo ravno tisti trenutek.
Wrako
15. 03. 2022 08.06
A ni neki malga eksploziva not da unici dokaze?
koral45
14. 03. 2022 21.40
To so ruska posla, ker če bi bil ukrajinski bi letel za Beograd od koder prihajajo srbski plačanci, pomagat bratom rusom.
BroNo1
14. 03. 2022 21.37
Kaj pa če je bil namenjen Sloveniji? Da ne bomo spet k eni kljukci in o tem ne razmišljali?!
ćurkl
14. 03. 2022 21.16
Ruski prispevek za hrvaške plačance ...
Challenger71
Prašajte anonimus
medusa
14. 03. 2022 20.42
Ja itak,da je samo gledal Kekci ... NATO rabi razlog,da gremo v 3.jo... A se ni vsem poknl, da se vedno začne na balkan...
Ellerion2
14. 03. 2022 20.51
Tretja je že tu, če ti še ni poknil. Samo, da je trenutno sankcijska z evropsko-ameriške strani, rusi se pa zares tolčejo ; in tud ta dron so verjetno rusi poslal nad Zagreb v opozorilo zarad prostovoljcev, ki so šli v Ukrajino.
BroNo1
14. 03. 2022 21.40
A si pa mogoče pomislil, da je pa bil namenjen Sloveniji?! Po čem sklepaš, da je to nemogoče….pol nam bo pa samo čeljust dol padla
medusa
14. 03. 2022 20.41
Uradno napad na Eu!!!
reakcionar
14. 03. 2022 20.37
Po moje je šlo za eksploziv za samouničenje. Velikost ročne bombe. Baje je to v 80ih letih bila top tehnika in Sovjeti niso želeli riskirat da sovražnik pridobi važne podatke o delovanju drona.
manga
14. 03. 2022 20.36
NATO je sporočil da je spremljal let .NATO je zlo.
MUNGATUMBA
14. 03. 2022 20.24
Kak to, da ni puknil- eksploziv ?
Bananistanec
14. 03. 2022 20.17
V zračnem prostoru NATO frči nekaj, kar nima transponderja pa noben ne niti pogleda za kaj se gre ... mogoče NLP, kar čakajo, da se čudo kje ustavi, razen če veš, da je nedolžno vohunsko letalo, ampak kako to vedeti če so ga Rusi poslali iz zaledja, lahko bi bilo kaj druzga, torej ga niso poslali Rus,i ker če bi ga, bi ga NATO nad Madžarsko moral sklatiti