Poraba 4,8/11,2/7,5 l/100km Največja hitrost 210 km/h Cena 28.335 eur
Plusi
  • prostorna kabina (upoštevaje velikost avta)
  • svetilnost žarometov (LED)
  • kultiviranost motorja
  • opremljenost
  • uporabnost in prilagodljivost prtljažnika (toga polica)
  • sistem Lane Assist si zapomni zadnjo nastavitev
Minusi
  • približno 2.000 evrov doplačila v primerjavi z Ibizo
  • ni kabinske osvetlitve nad zadnjo sedežno klopjo
  • »brezključno« zaklepanje/odklepanje na voljo samo na voznikovih vratih (pameten ključ)
  • motor 1.5 TSI ni dobavljiv z ročnim menjalnikom

Doslej sem že nekajkrat primerjal kakšen športni terenec s klasično oblikovanim avtomobilom, ki je običajno postavljen razred višje kot primerjani križanec. Tudi z osveženo Arono bom storil enako in sicer tako, da jo bom postavil ob bok aktualnemu Leonu. Test.

Ker se Leon uvršča med razred večje modele, ni presenečenje, da je daljši od sestre. Konkretno govorimo o 23 centimetrih naskoka. Leon je od Arone tudi širši, a dva centimetra ne poskrbita za tako veliko razliko kot vlada recimo med njunimi višinami. Tu prednjači Arona, katere vrh strehe je od Leona postavljen višje za malo manj kot deset centimetrov. Vse te merske razlike se smiselno preslikajo v kabino. Tam tako Leon deluje bolj razpotegnjeno v vzdolžno smer, Arona pa v navpično. Sedenje v slednji je zato bistveno bolj pokončno kot v Leonu; s stališča splošnega občutka prostornosti oba predstavljata vrh med sebi podobnimi, med obema pa vsaj v mojih očeh prednjači Leon. Zelo verjetno pri tem sklepu igra nezanemarljivo vlogo moja afiniteta do nižjega položaja sedenja z bolj naprej iztegnjenimi nogami, a vseeno. Naskok Leona z dolžinsko odmerjeniim centimetri je preprosto prevelik, da bi mu lahko Arona, tudi z njenim zelo pametnim umeščanjem elementov kabine in potnikov, preprosto ne more kljubovati.

Klasika proti sodobni dotični občutljivosti

Seat_Arona_15_TSI_DSG_Xperience_11Kar se tiče uporabniške izkušnje, izstopa več let novejša zasnova Leona. Pri upravljanju Leon tako odločno stavi na dotično-občutljive površine in zaslon. V Aroni je na drugi strani, ob ravno tako dotično-občutljivem osrednjem zaslonu kot v Leonu, vseeno najti bistveno več več fizičnih tipk in gumbov. Komande z njimi so tako še vedno izvedene za klimatsko-prezračevalno napravo, kar nekaj fizičnih tipk in celo dva vrtljiva gumba pa so nastreljeni tudi na prečkah volana. Piko na i primakne spodaj levo ob volanskem drogu nameščeno veliko vrtljivo stikalo za krmiljenje žarometov, od katerega je v Leonu ostala samo še preprosta dotično občutljiva ploščica s kontrolnimi lučkami. Ali je poudarjen dotično občutljivi koncept upravljanja boljši ali slabši kot klasični gumbi in stikala, prepuščam v presojo vsakemu posamezniku. Bom pa sam ob tem rekel le, da bom vedno raje izbral fizičen gumb oziroma tipko kot takšnega, ki je »narisan«.

Na osemnajsticah

Seat_Arona_15_TSI_DSG_Xperience_34S tem sta se Arona in Leon s točkami, vsaj kar se mene tiče, izenačila. Zdaj pa na cesto. Tam sem opazil, da se Arona na 18-palčnih platiščih pelje celo malo udobnejše kot Ibiza, obuta v 18-palčna kolesa. Sam glavne »zasluge« za to pripisujem približno centimeter večjemu preseku Aroninih pnevmatik, ki res vsaj za odtenek izboljša blaženje najbolj kratkih in ostrih nepravilnosti v cestni podlagi kot pri Ibizi. Se pa pri obeh malih sestrah kaže vpliv njune krajše medosne razdalje proti Leonu. Čeprav Arona nikoli ne prestopi meje neudobja, se tudi nikoli ne ponaša s tako stopnjo zrelosti in dovršenosti na cesti kot večji in v vseh pogledih bolj uravnotežen Leon. Zato, točka prednosti ponovno za Leon.

Boljše, veliko boljše

Seat_Arona_15_TSI_DSG_Xperience_17Kot celoten paket avta, je sodobnejše grajen tudi pogonski sklop v Leonu. In tu moram reči, da je sodobnejše dejansko boljše. Veliko boljše. Z mehanskega stališča je gnal preizkušeno Arono enak 1,5-litrski bencinski TSI, kot lahko žene tudi Leona. A je bistvena razlika med obema v primaknjenih sistemih start&stop. Ta v Aroni »shaja« s klasičnim zaganjalnikom, ki po občutku v zimskem času manjkrat izklopi motor, kot ga je pripravljen blagi hibrid v Leonu 1.5 eTSI. V njem je elektrifikacija bencinarja izvedena na zelo dovršen način z 48-voltnim alternator-zaganjalnikom, ki nudi Leonu 1.5 eTSI mnogo različnih funkcionalnosti. O njih sem se podrobneje razpisal v testu o Leonu. O DSG menjalniku enega in drugega nima smisla izgubljati besed, saj sta ta enaka in tudi v praksi delujeta identično. Štejem pa Leonu vseeno v prednost, da lahko potencialni kupec izbira ali želi menjalnik DSG, medtem ko so kupci v Aroni, če si jo zaželijo z najboljšim bencinarjem v ponudbi, obsojeni na dvosklopkovno samodejnost. Seat, zakaj to omejevanje?

Končni rezultat 1:3

Seat_Arona_15_TSI_DSG_Xperience_30Rezultat moje primerjave Arone in Leona kaže v prid večjega brata. To je seveda moj osebni rezultat, posledica mojih pričakovanj, nagnjenj in tudi predsodkov. Posledično je povsem mogoče, da bo razmerje na posameznih področjih od posameznika do posameznika drugačno in v očeh nekaterih zmaga tudi Arona. Temu nenazadnje pritrjuje množica Aron, ki jih srečujem po naših cestah. Vse to dokazuje, da smo si ljudje (in s tem tudi naša pričakovanja in želje) zelo različni.

Povod za primerjavo

Seat_Arona_15_TSI_DSG_Xperience_39Načeloma se v svojih zapisih izogibam razpredanju o cenah, saj se bojim, da bi vedno znova pisal eno in isto. Avtomobili so, vsaj v Evropi, vse dražji in tudi preizkušena Arona ni nobena izjema. Za dobrih 28 evrskih tisočakov, kolikor stane testni primerek, se je še ne tako zelo dolgo nazaj kupilo tudi dva razreda večji, zmogljivejši in vsaj tako dobro (če ne bolje) opremljen avto. Opisana situacija je hkrati povod za mojo tokratno primerjavo Arone z Leonom. Za približno 28.000 evrov bi namreč sam z lahkoto izbral in tudi po lastnih željah opremil večji in vsesplošno bolj dovršen Leon namesto male Arone. Čeravno je Leon v mnogih pogledih, vsaj zame, preprosto bolj suveren avto, dopuščam možnost drugačnih zaključkov. Kdor torej omedleva nad Aronino kompaktnostjo, okretnostjo in relativno notranjo prostornostjo, naj le pogleda proti njej. Za vse druge se mi zdi Leon brez kančka dvoma preprosto boljša in tudi bolj smiselna izbira. A glede na število Seatovih Aron in drugih manjših križancev, ki se vozijo po naših cestah, je jasno, da so čustva in sledenje trendom že zdavnaj prehiteli racionalnost in preprosto logiko.

Besedilo in fotografije: Peter Humar.

Rezultati testa

  • Pogonski sklop
    Dobra kombinacija motorja 1.5 TSI in menjalnika DSG. Problem je, da je ta isti motor in ta isti menjalnik v Leonu nadgrajen s še boljšim sistemom blagega hibrida, kot ga premore Arona. V njej dodatno zmoti še bistveno bolj okrnen nabor pogonskih sklopov kot v Leonovem ceniku.
    9
  • Notranjost
    Ni kaj, inženirji so s pametnim razmeščanjem zagotovili razmeroma veliko prostora za potnike in njihovo prtljago na tako majhnem tlorisu avta. Pri tem dodatno pomaga še dobra uporabnost in prilagodljivostjo prtljažnika (trda polica). V primerjavi z Leonom premore bistveno več fizičnih tipk in gumbov.
    9
  • Opremljenost
    Xperience je na papirju tretji najbogateje založen paket opreme, a je imela testna Arona dodanih še za skoraj štiri tisočake doplačil. Že res, da je kot takšna delovala sila simpatično, a bi se mi enako drag Leon zdel še bolj simpatičen, zapeljiv in dovršen.
    9
  • Vozne lastnosti
    Dobro usklajeno podvozje, ki ne prepriča z dinamiko, a tudi ne razočara z udobjem.
    8
  • Gospodarnost
    Najboljši bencinar, samodejni menjalnik, drugi najdražji paket opreme in skoraj 4 tisoč evrov doplačil so potisnilli ceno v takšne višave, da si lahko za zelo podoben denar omisliš razred večji avto z enako motorizacijo in zelo podobno zapeljivim paketom serijske in doplačane opreme.
    5
  • Zmogljivost
    1,5-litrski TSI je dobra izbira, a kdor ima skomine po Aroni, bo več kot dobro shajal tudi z litrskim TSI-jem in njegovimi 110 »konji« ter 200 Nm navora. Vsi ostali, ki si želite 150 »konj«, pa le poglejte še k Leonu. Mislim, da se njegovemu bolj zrelemu paketu preprosto bolje podajo.
    8
  • Sklep
    Še enkrat več zelo suveren, prostoren in okreten avtomobil. A za ta denar bi se sam vsekakor obrnil med razred večje klasično grajene predstavnike. Če bi izbiral pri Seatu, je zame Leon več kot odlična opcija.
    8

Tehnični podatki vozila

cena testnega vozila (€) 28.335
dolžina × širina × višina (mm) 4.138 × 1.780 × 1.552
dovoljena masa vozila (kg) 1.770
emisija CO2 (g/km) 142
gibna prostornina (cm3) 1.498
kompresija (1:) 10,5
masa praznega vozila (kg) 1.268
medosna razdalja (mm) 2.566
menjalnik/pogon 7-stopenjski dvosklopkovni/spredaj
največja hitrost (km/h) 210
največja moč (kW/KM pri vrt/min) 110 (150) pri 5.000-6.000
največji navor (Nm pri vrt/min) 250 pri 1.500-3.500
namestitev motorja spredaj prečno
napake med testom brez napak
obračalni krog (m) 10,6
osnovna cena vozila (€) 24.565
pnevmatike 215/45 R 18
poraba goriva na testu (l/100 km) 4,8/11,2/7,5
poraba goriva po ECE (l/100 km) 6,2 (WLTP)
pospešek 0-100 km/h (s) 8,2
prostornina posode za gorivo (l) 40
prostornina prtljažnika (l) 400-1.280
število valjev/ventilov 4/16
vrsta motorja turbobencinski
vrtina × gib (mm) 74,5 × 85,9
zavore spredaj/zadaj kolutni (hlajeni)/kolutni
Prikaži več Skrij

Mnenja uporabnikov

16 komentarjev za "Logična primerjava"


mavrica
2 leta 1 mesec nazaj

11,2 porabe? Kaj je to izživljanje na dirkališču. Gorivo je postalo drago.

2 leta 1 mesec nazaj

Fantje so ga žgali na testu, drugače ta motor pije 6.5 povprečno, če voziš večinoma po omejitvah. Pri njih je bilo 7.5 kar je kar veliko.

mavrica
2 leta 1 mesec nazaj

“preganjanja z avtom na podeželski cesti” – se opravičujem, a zame je to sramotna izjava, ki ni ustrezna duhu sodobnemu času. Sicer pa katera podeželjska cesta uradno omogoča “preganjanje”. Kaj to pomeni naglo pospeševanje in vožnja čez dovoljeno hitrost? S testnimi avtomobili se ne izživlja in sprošča frustracije. Poraba je visoka in pika.

xxl
2 leta 1 mesec nazaj

Ta motor brez težav porabi cca 6,5 litrov, če ne voziš glih večinoma po mestu.

ban
2 leta 1 mesec nazaj

Ima pa dober pospešek.

xxl
2 leta 1 mesec nazaj

Na papirju ja. Od 0-100 še nekak, vmesni pospeški pa bolj bogo.

ban
2 leta 1 mesec nazaj

Pr oktaviji se mi ni zdelo da slabo potegne.

xxl
2 leta 1 mesec nazaj

Govorim iz svojih izkušenj in občutkov. Meni se zdi to premalo za te konje, drugemu ne. Po mojih občutkih me je pa 1.0 pozitivno presenetili v vseh pogledih.

Bucko99
2 leta 1 mesec nazaj

Ste tole slikali na Jančah ?

umilave1
2 leta 1 mesec nazaj

Kot zelo zadovoljen lastnik dotičnega avta (dobro leto star, zadnje serije pred to prenovo), se lahko z minusi še vedno docela strinjam, dodal bi še odsotnost stropnih ročajev.
Je pa s prenovo avto nekaj dobil, pa nekaj izgubil. Prednji del mi tu ni več tako všeč, tele okrogle luči pač ne pašejo. So pa platišča lepša. Armaturna plošča je bila prej bolj všečna, bolj clean look, imela je lepo vkomponiran touch screen v sredinski del, sedaj ta zaslon štrli ven, Je pa večji. Zame osebno je 1.5 TSI pri tem avtu metanje denarja proč, imam 1.0 TSI 81kW in je čisto super za teh 1250kg mase. Cena pa itak višja, če bi danes kupaval ta avto, vsaj 2.000€ več bi dal sedaj za enako opremo. Kje so časi, ko je bila osnovna Arona 14.000€

xxl
2 leta 1 mesec nazaj

1,5 TSI je kar bogi glede na konje, tako, da si se prav odločil (lastne izkušnje iz T-Roc)

meganer
2 leta 1 mesec nazaj

Ugodno.

2 leta 1 mesec nazaj

Sarkazem a ne?

meganer
2 leta 1 mesec nazaj

Le kdo bi vedel 😉

 
Polestar O2 s poudarkom na zmogljivosti
Sony namerava sodelovati s Hondo