Nogomet

Emiliano Sala pred usodnim letom: Strah me je, letalo je videti, kot da razpada

Nantes, 22. 09. 2022 12.43 |

PREDVIDEN ČAS BRANJA: 5 min
Avtor
Žiga Košec
Komentarji
11

Letalska nesreča, v kateri sta življenje tragično izgubila nogometaš Emiliano Sala in pilot David Ibbotson, počasi dobiva epilog. Angleški BBC se je namreč dokopal do zvočnih posnetkov, ki so nastali tik pred letom in jasno izražajo skrbi tako pilota kot nogometaša o tehničnem stanju letala.

Spomnimo

28-letni Emiliano Sala se je 19. januarja 2019 dogovoril za rekordni prestop, vreden skoraj 20 milijonov evrov, iz francoskega prvoligaša Nantesa v Cardiff City, ki je takrat še igral v angleški prvi ligi. Argentinski napadalec se je takoj po podpisu pogodbe (ta se je zgodil na soboto) vrnil v Nantes z namenom, da se poslovi od soigralcev in s sabo vzame še preostalo prtljago, ki jo je pustil v Franciji.

V ponedeljek, 21. januarja, bi se moral Sala nato pridružiti svojim novim soigralcem na prvem treningu v novem klubu, a se to ni zgodilo. Cardiff City je sicer svojemu novemu napadalcu ob podpisu pogodbe ponudil komercialni let preko Pariza, ki bi odrinil že v nedeljo, vendar je Sala želel več časa, da se poslovi od prijateljev in soigralcev v Nantesu. Zato je eden izmed agentov, vpletenih v prestop, Mark McKay, prek zasebnega pilota Davida Hendersona uredil zasebni let neposredno med Nantesom in Cardiffom. A ker je bil Henderson tistega dne zaseden, je delo posredoval drugemu pilotu, Davidu Ibbotsonu

Ibbotson in Sala bi morala v Cardiff odriniti v ponedeljek ob 9.00, a sta morala zaradi slabega vremena z letom počakati do večera. Sala takrat ni vedel, da Ibbotson sploh ni bil usposobljen za komercialno letenje s potniki in ni imel dovoljenja za letenje v temi. Ob 19.15 sta Sala in Ibbotson na krovu majhnega zasebnega letala Piper Malibu N264DB, ki je bilo narejeno leta 1984, vzletela iz Nantesa. Približno eno uro po vzletu je ob letu nad Rokavskim prelivom letalo izgubilo radarski stik s kontrolnim stolpom, zato se je začelo reševanje v zraku in na morju.

Letalo Piper Malibu N264DB, ki je strmoglavilo v Rokavski preliv
Letalo Piper Malibu N264DB, ki je strmoglavilo v Rokavski preliv FOTO: Air Accidents Investigation Branch

Intenzivna preiskava je sadove obrodila dober teden po nesreči, in sicer 3. februarja, ko so v bližini britanskega Guernseyja, približno 68 metrov pod morsko gladino, našli razbitine letala in nogometaševo truplo. Preiskava je pokazala, da je letalo tik pred nesrečo letelo na približno 1500 metrih nadmorske višine, ko je pilot med spuščanjem z namenom izogniti se gostim oblakom pri hitrosti približno 434 kilometrov na uro izgubil nadzor in strmoglavil. Potnika sta bila že pred nesrečo zaradi zastrupitve z ogljikovim monoksidom nezavestna. Truplo pilota ni bilo nikoli najdeno.

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.

Henderson, ki je organiziral let, je bil novembra 2021 obsojen na 18 mesecev zapora zaradi nepremišljenega ogrožanja varnosti z načinom organizacije potovanja in komercialne uporabe letala brez dovoljenja. 

Cardiff City ob tem sprva ni želel plačati dogovorjenega zneska za prestop Sala Nantesu, saj so bili razbremenjeni kakršne koli krivde za nesrečo, a je športno arbitražno sodišče (CAS) avgusta letos določilo, da mora klub iz glavnega mesta Walesa francoskemu prvoligašu plačati prvi obrok v vrednosti šest milijonov evrov.

Emiliano Sala
Emiliano Sala FOTO: AP

Srhljivi zvočni posnetki

Po nesreči se je argentinski časnik Olé dokopal do zvočnega sporočila, ki ga je Sala tik pred nesrečo prek aplikacije WhatsApp poslal skupini prijateljev. V njem se sliši zaskrbljen športnik, ki napove svojo tragično usodo: "Pozdravljeni, bratje moji, kako ste? Uh, kako sem utrujen. Bil sem v Nantesu, kjer sem moral še poskrbeti za določene stvari. Kakor koli že, fantje, sem na letalu, ki se zdi, kot da razpada na koščke in grem v Cardiff. To je noro. Jutri popoldne začnem s treningi z novo ekipo. Bomo videli, kako bo. Kako ste vi, fantje, je vse v redu? Če v uri in pol od mene ne boste dobili nobenega sporočila, boste vedeli, da nekaj ni v redu. Ne vem, ali bodo poslali koga, da me poiščejo, tako da če me ne najdejo, veste, kaj se dogaja. Joj, kako me je strah!"

Emiliano Sala je še pet dni pred nesrečo igral za Nantes.
Emiliano Sala je še pet dni pred nesrečo igral za Nantes. FOTO: 24UR

Angleški BBC se je več kot tri leta po nesreči dokopal do srhljivih zvočnih posnetkov, ki jasno razkrivajo, da pred letom ni bilo strah le nogometaša, temveč tudi njegovega pilota. Posnetek klica, ki ga je Ibbotson posnel dan pred nesrečo s prijateljem Kevinom Jonesom, razkriva, da je imel pilot težave z letalom že, ko se je z njim odpravil v Francijo po Sala, saj je med letom slišal pok in se pritožil, da je v 35 let starem letalu Piper Malibu moč čutiti mrzel zrak: "Sem sredi Rokavskega preliva in pok, letim naprej in še enkrat pok. Pomislil sem: "Kaj je narobe?" Tako da sem najprej preveril vse parametre, a vse je bilo v redu in letalo je še vedno letelo, vendar je vse skupaj pritegnilo mojo pozornost." Dodal je še: "Ta Malibu ... Občasno čutiš kot neke vrste meglico. Lahko jo čutiš zelo nizko po celotnem ohišju letala." 59-letni Ibbotson je po telefonu tudi priznal, da je po pristanku na letališču Nantes Atlantique ugotovil, da levi zavorni pedal Piperja Malibuja ne deluje. "To letalo se mora vrniti v hangar," je rekel prijatelju.

Nato pa je opisal, kaj ga čaka prihodnji dan: "Ravno sem pobral nogometaša Cardiffa, ki so ga pred kratkim kupili iz Nantesa. Mislim, da so zanj odšteli 20 milijonov funtov ali nekaj podobnega. In meni so zaupali, da ga pripeljem v sumljivem letalu. Običajno bi imel rešilni jopič med svojimi sedeži, jutri pa ga bom kar nosil."

Za ogled potrebujemo tvojo privolitev za vstavljanje vsebin družbenih omrežij in tretjih ponudnikov.
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (11)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

User416781
22. 09. 2022 19.41
+3
Zakaj neki se bi nekdo usedel v letalo s katerim ga je na smrt strah leteti?
Cene Novak
22. 09. 2022 18.39
+2
Nikoli ne veš kje te sreča čaka!
MahatmaGandhi
22. 09. 2022 17.25
+6
Članek poln napak. Če bi pilot strmoglavil zaradi izogibanja oblakom potem v telesu ne bi bilo znakov monoksida. Dejansko je letalo strmoglavilo, ker sta oba pilot in nogometaš izgubila zavest zaradi ogljikovega monoksida, pri tem nima nobene veze, da pilot ni imel komercialne licence ali dovoljenja za let ponoči.
Brina A.
22. 09. 2022 15.46
+7
Pa dajte no! Novinarji, kaj vam je? V vsakem članku vedno več napak! zato se je začelo reševanja v zraku in na morju Intenzivna preiskava je sadove obrodil dober teden po nesreči da mora klub iz glavnega mesta Walesa francoskemu prvoligašu plačati prvo obrok v vrednosti šest milijonov evrov.
sseebbaa
22. 09. 2022 15.34
+1
ne bi verjel vsemu zapisanemu...novinarski pisuni dodajo marsikaj
deratizacija
22. 09. 2022 14.56
+2
Splet čudnih naključij.
Tone 12345
22. 09. 2022 14.27
+27
Pismo da človeka polnega denarja vozijo s tako kripo in pilota ki nima dovoljenja
Hugh_Mungus
22. 09. 2022 14.50
+4
Če prav razumem samo ni imel licence za instrumentalno letenje (v temi)
Wookie55
22. 09. 2022 14.56
+13
S tem letalom nebi smeli vozit nobenega ne glede na financno stanje.
Blue Dream
22. 09. 2022 14.08
+11
škoda. izgleda simpatičen
Uporabnik1750708
22. 09. 2022 13.59
+31
imeli so 20 milijonov za prestop, ne bi pa plačali poštene cene za letalski prevoz...