Aktualno
Posodobitve programske opreme v avtomobilu na daljavo? Ne gre kar tako …
Vse več avtomobilov omogoča posodobitve programske opreme na spletu. Med pogoji, ki jih lahko zahteva postopek posodobitve, je zadostna kapaciteta baterije.
Četrtek, 1. junij 2023
Skoraj vsi novi avtomobili že omogočajo posodobitve in nadgradnje programske opreme na daljavo, ki so, seveda, bolj praktične in manj zamudne od obiskov servisa. Za optimizacijo, izboljšave in odpravo morebitnih napak je na voljo tudi več posodobitev na leto.
Samodejne in dobrodošle nadgradnje, kot so aktiviranje klimatske naprave na daljavo, med drugim vplivajo na parametre za uravnavanje delovanja motorja in na varnostne sisteme. Na tem področju nedvomno vodi Tesla, tako glede naprednega uvajanja takšnega načina podpore kot obsega posodobitev, ki jih je doslej izvedla za odpravljanje težav pri svojih modelih. Čeprav ni nemogoče dobiti natančnih številk, so v Austinu od leta 2021 do danes opravili posege na več kot dveh milijonih vozil po celem svetu, pri tem je bilo izvedenih več kot štiri milijone operacij. Število se povečuje ravno v zadnjih tednih, potem ko je ameriška nacionalna agencija za varnost v prometu (NHTSA) ugotovila varnostno tveganje v zvezi s sistemi za samodejno vožnjo Full Self Driving, in sicer pri 362 tisoč Teslinih avtomobilih v Združenih državah Amerike. Poročilo NHTSA navaja, da bi lahko sistem dovoljeval prekoračitve hitrosti in nepravilno ali nepredvidljivo vožnjo skozi križišča, kar naj bi predstavljajo nevarnost povzročanja prometnih nesreč.
Ob pregledu kakšnega uporabniškega foruma hitro postane jasno, da lahko, če niso izpolnjeni točno določeni pogoji, tudi pri ne pretirano zahtevnih nadgradnjah pride to težav. Ker nameščanje programske opreme zahteva veliko energije, lahko v primeru, da baterija avtomobila nima zadostne kapacitete, pride do prekinitve operacije, ki se nadaljuje šele po tem, ko smo prevozili nekaj 10 kilometrov.
Nekaj težav so zabeležili lastniki BMW-jevih modelov, pri katerih je mogoče nadgradnje izvesti le, če je avtomobil parkiran na popolnoma ravni površini (ob ugasnjenem motorju, z menjalnikom v položaju P), saj se v nasprotnem primeru postopek posodobitve sploh ne začne. Proizvajalec ob tem navaja, da gre za previdnostni ukrep s ciljem zagotavljanja brezhibne izvedbe operacij, ki lahko vključujejo tudi tipala sistema za elektronski nadzor stabilnosti.